help kitten pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

help kitten pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:27

hoi bokkers
ik heb een speelse kiten in huis van ongeveer 18 weken. Ze is erg actief en rent dus ook vaak voor mensne hun voeten in. Nu is mijn moeder ne tover haal gevallen en hiermee op haar buikje gaan staan (doordat de kitten tussen haar benen doorrende en ze die niet zag aankomen).
Nu ligt mijn kitten al een minuut of 5 beduusd op mijn schoot (ik heb hem opgenomen, hij zat onder een stoel). normaal zou Phoenix nooit zolang blijven liggen.
Haar oogjes staan wel helder en ze probeerd met haar voorpootjes mijn lange haren te grijpen. Dit doet ze nuwel veel minder actief dan anders. Ik heb ook de indruk dat ze feller ademd als anders, maar hiervan ben ik niet zeker (ik ben in paniek en let nu op kleine dingen waar ik anders niet op let).

Mijn moeder vind dat de kitten niets heeft en i mag haar niet ee naar de DA nemen.
Wat denken jullie?

(schrijffouten mede mogelijk gemaakt door paniek)

Lady24

Re: help kitten pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:29

Ik zou er toch mee naar een DA gaan! Wie weet wat er in het buikje eventueel stuk is. Ging ze er vol op staan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:31

ik vermoed eerder erlangs gegaan met haar voet, het is niet zo dat kittne vastgezeten heebt onder voet zegmaar. Ik heb niet precies gezien hoe ze erop stond.

Kitten is net wel gaan zitten ipv liggen op mijn schoot.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:31

Dierenarts inderdaad en niet te lang wachten!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:31

Het buikje is toch wel kwetsbaar hoor.
Misschien kan je de da bellen om te overleggen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:32

Sjonge jonge, weer zo'n onbegrijpelijke topic.. Als je je zo'n zorgen maakt pak je dat dier onder je arm en ga je naar de dierenarts.
Wat moeten bokkers hier aan beoordelen?

18 weken versus een maatje 40(oid) kun je zelf toch ook wel raden dat dat niet goed is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:35

Ik weet niet hoe oud TS is, maar ik kan wel begrijpen dat ze niet zomaar naar de dierenarts gaat als haar moeder dat niet wil. Immers, ik weet niet hoeveel geld ze heeft maar ik kan me voorstellen dat als het nog maar een kind is dat ze niet genoeg geld voor de DA heeft.

Kan je de DA niet even bellen om inderdaad te overleggen? En als de DA zegt dat je beter wel kan komen, dat tegen je moeder zeggen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:36

Volgens profiel 18. Dan ben je imo best in staat om zelf naar de dierenarts te gaan..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:37

Volgens profiel is TS 18, ik zou anders inderdaad bellen voor overleg. Als DA zegt dat je moet komen, zou ik het pech vinden wat mijn moeder vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:38

Froukje schreef:
Volgens profiel 18. Dan ben je imo best in staat om zelf naar de dierenarts te gaan..

Oh, daar had ik even niet naar gekeken.

Kan je niet gewoon gaan en het zelf betalen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:40

ik ben 18 en heb el een rijbewijs en geld. Maar mijn moeder vind dat we het beter eventjes aan kunnen kijken omdat ze nu een beetje vn de schok begint te bekomen. Ik ben normaal ook van er is wat we belen de DA maar kitten is net opgestaan, naar de kattenbak gedaan (waar niets abnormaals in te zien ws), en is terug bij mij komen liggen. ze zit nu zoals ze altijd zit een beetje gefascieneerd naar mijn computer te kijken en te proberen de bewegende dingen te pakken...

Ik twijfel om naar de da te gaan omdat haar gedrag toch weer normaal begint te worden. Ik ga haar denk ik ddelijk haar natvoer aanbieden en kijken wat ze hiermee doet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:41

bij twijfel altijd naar de DA

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:43

snap niet waarom je dit topic opent. Je mag niet naar de da. je bent zelf oud genoeg om het wel te doen of in elk geval te bellen maar doe je niet.. dus ja.... wat moeten wij op bokt dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:46

ik ga zo de dierenarts bellen (bij 10 minuten is mijn moeder werken, dan weet ze dit niet). Ik mag wel overal voelen en zachtjes haar buikje aftasten. ze springt ook gewwon nu weer op de bovenkant van de zetel om naar buiten te kijken.
Ik ga nu kijken wat ze met eten doet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:46

Als iemand nou op z'n staart was gaan staan.. -O- Zelf wel eens een stomp in je maag gehad? Kun je je voorstellen hoe je kat zich dan nu voelt?
Ik mag voor de kat hopen dat de schade meevalt en hij niet te veel pijn heeft.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:50

Stel he.. en ik zeg stel want ik verwacht het niet

als de kitten een inwendige bloeding zou hebben, dan ben je na nog 10 minuten wachten gewoon te laat....

nogmaals, ik verwacht het niet na wat je beschrijft..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:53

maar als hij pijn had zou hij dat toch meten tonen?

Ik riep net eten en voordat ik uit de keuken was met het eten zat ze al klaar op haar voederplkje op de krabpaal en ze nut ze vrolijk te eten.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:55

Zoe_97 schreef:

Ik riep net eten en voordat ik uit de keuken was met het eten zat ze al klaar op haar voederplkje op de krabpaal en ze nut ze vrolijk te eten.

Katten laten niet snel pijn zien :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:57

soloro schreef:
Zoe_97 schreef:

Katten laten niet snel pijn zien :)

als ze een inwendige bloeding had, dan had ze toch wel pijn moetne tonen toen ik zachtjes op haar buikje drukte? ook heeft ze niet geschreeuwd ofzo toen ze geraakt werd (wat ze wel doet als ze van haar krabpaal viel en toen stond ze op en rende ze vrolijk door)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:59

Nope zelfs dan laten sommige katten niks merken :) Mijn kat was ernstig ziek, behalve een kleine afwijking aan het gedrag zagen we in het begin niks, pas toen het levensbedreigend werd liet hij pas wat zien en toen waren we al te laat.

En zeker met kittens naar de dierenarts. Ik werk zelf in een asiel, kittens zijn erg kwetsbaar.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:59

Toen onze kitten tussen de buitendeur zat en vanaf zijn middel verlamd was heeft ie ook geen schreeuw gegeven. Dus dat zegt niets..

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:00

Liever 10x te veel naar de dierenarts dan 1x te weinig zeg ik zelf maar altijd :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:00

als er volgens jou niets met haar aan de hand is... prima dan toch

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:01

soloro schreef:
Nope zelfs dan laten sommige katten niks merken :) Mijn kat was ernstig ziek, behalve een kleine afwijking aan het gedrag zagen we in het begin niks, pas toen het levensbedreigend werd liet hij pas wat zien en toen waren we al te laat.

En zeker met kittens naar de dierenarts. Ik werk zelf in een asiel, kittens zijn erg kwetsbaar.

Hier hetzelfde, niks gemerkt totdat we onze kat zeer slecht op de bank vonden 's morgens. Direct naar de dierenarts gegaan en beest is toen meteen ingeslapen. Het enige wat wij zagen is dat hij wat langzamer werd, maar dat kon ook komen omdat hij oud en dik was. Hij bleek uiteindelijk kanker te hebben, wat hij sowieso niet zou hebben overleefd.

Maar terug ontopic, bij twijfel gewoon de dierenarts bellen! Kittens zijn nog erg gevoelig en vooral de buik. Je wil niet dat ze inwendige beschadigingen heeft natuurlijk :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 17:03

ik was toen het gebeurde idd erg in paniek omdat ze zo versufd was. Nu begint ze weer door het huis te rennen adat ze haar brokjes heeft opgegeten. Ik heb nu zelf idd het idee dat het gewoon geschrokken was