na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:49

En daaaaar gaan we weer. Altijd datzelfde geëtter op bokt.

Leuk dat er kittens geboren zijn! Wel apart, compleet witte kittens uit een tijgerpoes? Of komt dat vaker voor? Geen verstand van vererving, niet genoeg van gehad op school :')

7ofhearts

Berichten: 2820
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:06

Ik snap al het gejubel en gejuich ook niet.
Noem het geëtter als je wilt, ik lees uitsluitend opbouwend kritiek en goed bedoeld advies daarin......maar dat is blijkbaar tegen dovemans oren gezegd.
Jammer hoor.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:08

Pfff, ik had alweer heel wat opgeschreven. Maar dit is NIET de juiste plek voor een dergelijke discussie.

7ofhearts

Berichten: 2820
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:12

Vraag ik me toch af waarom je de moeite neemt om een algemeen topic te plaatsen als je niet tegen eventuele algemene kritiek kan??

Deel dit soort nieuws dan met je selectief uitgezochte vriendenclubje die zeker weten allemaal met de neus de zelfde kant op kijken......dan weet je zéker dat iedereen je een staande ovatie geeft.
Lekker!!! ( en "Oh wat zijn we heden blij" )

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:17

Ik vind het ook wel bijzonder dat op een forum als Bokt -waar je zou denken dat iedereen van dieren houdt- mensen harder roepen 'TS krijgt kritiek da's zielig' dan dat ze zich bekommeren om het welzijn van het desbetreffende dier.

Brainless

Berichten: 29745
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:32

renskesanne schreef:
ze waren allebei wel helemaal wit maar voor zover ik het merkte enz hoorde ze me wel toen ik tegen haar praatte toen ik er even vast had

Dat is apart; want alle kittens worden doof en blind geboren.
Pas na ong 10 dagen gaan de ogen en oren open.
Dus ze kan je nu nog geeneens gehoord hebben.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 03-09-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:57

Brainless schreef:
renskesanne schreef:
ze waren allebei wel helemaal wit maar voor zover ik het merkte enz hoorde ze me wel toen ik tegen haar praatte toen ik er even vast had

Dat is apart; wat alle kittens worden doof en blind geboren.
Pas na ong 10 dagen gaan de ogen en oren open.
Dus ze kan je nu nog geeneens gehoord hebben.



Ik dacht het en jij zegt het :D

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:25

Jennifuur schreef:
Ik vind het ook wel bijzonder dat op een forum als Bokt -waar je zou denken dat iedereen van dieren houdt- mensen harder roepen 'TS krijgt kritiek da's zielig' dan dat ze zich bekommeren om het welzijn van het desbetreffende dier.


Aan de andere kant kan je het ook zo bekijken, om niet 100x te reageren met eenzelfde antwoord en wat respect te tonen. Ik denk dat iedereen weet, inclusief TS dat het niet heel verstandig was (mocht er al zoiets aan de hand zijn). Prima als iemand er kritiek op geeft. Maar bokt is heel goed in herhaling en 9/10 keer loopt dat uit op een discussie (*zucht, zoals nu*) waarbij TS niet meer wilt reageren, men dan maar dingen gaat verzinnen en de TS nog net niet letterlijk voor dierenmishandelaar wordt uitgemaakt. Gebeurt net iets te vaak. Er worden net iets teveel antwoorden gegeven op vragen die niet worden gesteld.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:29

Leffroi schreef:
Jennifuur schreef:
Ik vind het ook wel bijzonder dat op een forum als Bokt -waar je zou denken dat iedereen van dieren houdt- mensen harder roepen 'TS krijgt kritiek da's zielig' dan dat ze zich bekommeren om het welzijn van het desbetreffende dier.


Aan de andere kant kan je het ook zo bekijken, om niet 100x te reageren met eenzelfde antwoord en wat respect te tonen. Ik denk dat iedereen weet, inclusief TS dat het niet heel verstandig was (mocht er al zoiets aan de hand zijn). Prima als iemand er kritiek op geeft. Maar bokt is heel goed in herhaling en 9/10 keer loopt dat uit op een discussie (*zucht, zoals nu*) waarbij TS niet meer wilt reageren, men dan maar dingen gaat verzinnen en de TS nog net niet letterlijk voor dierenmishandelaar wordt uitgemaakt. Gebeurt net iets te vaak. Er worden net iets teveel antwoorden gegeven op vragen die niet worden gesteld.


Ja, ik snap wel wat je bedoelt! Is ook ergens zo, maar had het meer over het feit dat TS bij het eerste commentaar al meteen op de kast zat en ging snauwen. Door het gebrek aan tonen van goodwill resulteert dit bij een hoop Bokkers in frustratie, waardoor zij het waarschijnlijk allemaal in eigen woorden duidelijk willen maken, in de hoop dat TS het dan wel begrijpt. Is wel goed bedoeld, though.

Edit: ik heb trouwens niet gezien/ door gehad dat TS nu niet meer wilt reageren?

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 17:58

Leffroi schreef:
En daaaaar gaan we weer. Altijd datzelfde geëtter op bokt.

Leuk dat er kittens geboren zijn! Wel apart, compleet witte kittens uit een tijgerpoes? Of komt dat vaker voor? Geen verstand van vererving, niet genoeg van gehad op school :')

van die kleuren heb ik ook geen verstand maar vind het wel heel mooi wij hebben vroeger ook een compleet witte poes gehad (die niet doof was)

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:04

maar mensen even voor de duidelijkheid over die 8 weken WACHTEN (dus niet 8 weken en meteen nest uit sleuren en meenemen) het is eerst gewoon 8 weken wachten omdat dat het minimale is en daarna kijken of ze er klaar voor is.
ik vind het wel jammer dat mensen met 8 weken WACHTEN meteen speculaties gaan maken.
en dit topic gaat er om dat ik heeeel erg blij ben dat ze eindelijk zijn geboren en nu dus 8 weken WACHTEN meer niet al die poespas er omheen doofheid kattenziekte etc word allemaal voor gezorgd ook word ze wel gesteriliseerd omdat ik niet op kittens zit te wachten.
ik hoop dat ik daarmee jullie "ongerustheid" genoeg heb beantwoord en ook de discussie hierbij kan sluiten.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:28

renskesanne schreef:
maar mensen even voor de duidelijkheid over die 8 weken WACHTEN (dus niet 8 weken en meteen nest uit sleuren en meenemen) het is eerst gewoon 8 weken wachten omdat dat het minimale is en daarna kijken of ze er klaar voor is.
ik vind het wel jammer dat mensen met 8 weken WACHTEN meteen speculaties gaan maken.
en dit topic gaat er om dat ik heeeel erg blij ben dat ze eindelijk zijn geboren en nu dus 8 weken WACHTEN meer niet al die poespas er omheen doofheid kattenziekte etc word allemaal voor gezorgd ook word ze wel gesteriliseerd omdat ik niet op kittens zit te wachten.
ik hoop dat ik daarmee jullie "ongerustheid" genoeg heb beantwoord en ook de discussie hierbij kan sluiten.


Je laat ons dan speculeren... :j

Citaat:
we hebben echt vaker kittens gehad... en die kwamen dan altijd rond de 8 weken. alleen dit word de eerste die echt van mij is en niet van de hele familie zegmaar. en ik heb al eerder gezegt ik hoef hier verder geen commentaar meer op.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:36

renskesanne schreef:
maar iedereen over die weken wij doen zelf gewoon met 8 hebben we altijd gedaan altijd goed gegaan dus. liever daar geen commetaar op.


Ja, klinkt niet alsof je hier ook 'minimaal acht weken' bedoelde.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:26

KirstenHorse schreef:
Je laat ons dan speculeren... :j


Je hoeft niet te speculeren. Niet iedereen is een hersenloze kattenvermeerderaar.

@ Jennifuur

Nou nee, opzich had ze niet bij de eerste reactie op de kast hoeven gaan zitten, maar zij kent bokt ondertussen ook al wat langer aan haar antwoord te zien, dat ik me best voor kan stellen dat ze er direct en toch duidelijk tegenin gaat. Het zouden heel wat mensen sieren om niet direct het negatieve van iemand in te zien.

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:46

Je doet een aanname :)

En het zou zeker mensen sieren, maar zoals ik al tegen TS zei, een beetje vriendelijkheid kan een hoop schelen. Anyhow, we gaaaan off-topic!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:01

Leffroi schreef:
En daaaaar gaan we weer. Altijd datzelfde geëtter op bokt.

Leuk dat er kittens geboren zijn! Wel apart, compleet witte kittens uit een tijgerpoes? Of komt dat vaker voor? Geen verstand van vererving, niet genoeg van gehad op school :')
Ja hoor dat kan prima, een van de ouders moet wit zijn om witjes te krijgen in dit geval is de vader dus een witte kat geweest :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:05

Van schreef:
Leffroi schreef:
En daaaaar gaan we weer. Altijd datzelfde geëtter op bokt.

Leuk dat er kittens geboren zijn! Wel apart, compleet witte kittens uit een tijgerpoes? Of komt dat vaker voor? Geen verstand van vererving, niet genoeg van gehad op school :')
Ja hoor dat kan prima, een van de ouders moet wit zijn om witjes te krijgen in dit geval is de vader dus een witte kat geweest :)


Ah, zo. Had even niet mee gekregen dat de kater wit was. Dan is het inderdaad wel logisch haha.

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:24

Ik zou absoluut voor twee kittens gaan. Echt waar. Anders word je knetter en knetter gek van een kitten dat (voor mijn idee) 24/7 wil spelen. Ze willen spelen op ieder moment van de dag. Wanneer je kookt, wanneer je tv kijkt, wanneer je iets leest, wanneer je gaat schoonmaken, wanneer je je was doet, ALTIJD. We hebben dus 1 kitten. Die was al drie of vier maanden oud, maar nu weet ik wel dat ik in het vervolg voor twee kittens zou gaan. Heel leuk beestje hoor en heel veel mee gedaan, maar mijn hemel dat gespeel de hele dag door :+ als je er twee hebt, dan vermaken ze elkaar. Heerlijk om te zien hoe twee kittens elkaar bezig houden en jij ff tijd voor jezelf hebt :D

Commentaar of opmerkingen of advies krijg je wanneer je toch niet helemaal goed hebt voorbereid. Het is niet om je neer te halen, het is om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Als je je daadwerkelijk overal op had voorbereid met het welzijn van een kitten in je achterhoofd, dan zou je ook echt niet al dit commentaar of advies krijgen.

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 21:49

voor alle nieuwsgierige lillith is vandaag gekomen haar broertje was al paar dagen eerder opgehaald.
ze doet het (totnutoe) goed is al paar keer op de kattenbak geweest een deel van het huis verkend en ligt nu rustig te slapen naast me.