Hond schijnzwanger, piept hele dag en eet niet. Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Hond schijnzwanger, piept hele dag en eet niet. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 08:15

Zoals de titel al zegt, onze hond is schijnzwanger vermoed ik.

Sinds een week denkt ze dat haar piepbeestje haar puppy is. Ligt maar in de bench te piepen, trekt kleren uit de wasmachine om er een nest in te maken, wast dat beest en eet gewoon niet.

Vanaf vrijdag werd het wel heel erg en heeft ze helemaal geen hap meer gehad. Wandelen wil ze wel, maar zodra de straat in zicht komt snel weer naar huis.

Gisteravond heb ik piepbeestje opgeruimd toen ze even buiten was. Even onrustig maar daarna deed ze weer gezellig. Tot vanmorgen, ander speeltje is nu haar puppy.

Wat kan ik hier nou het beste aan doen? Ze eet al dagen niet en het is gewoon irritant continue dat gejank en gepiep. Dacht eerst dat het kwam omdat ik zwanger ben en ze dat merkt, maar draaft nu wel erg ver door.

Froukje
Forever young

Re: Hond schijnzwanger, piept hele dag en eet niet. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:21

Is ze gesteriliseerd? Anders zpu ik dat toch serieus overwegen als dit aanhoud..

En voor nu zo goed mogelijk alles verstoppen en hopen dat ze er snel weer overheen is.
Hond van m'n oom en tante kon het weken achter elkaar volhouden.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:24

Zo snel mogelijk steriliseren! Hond zit zichzelf erg in de weg. Wel even in gedachte houden dat als je je hond steriliseert, dat het karakter ook kan veranderen. Als je een dominante teef heb, kan een sterilisatie dit versterken.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:26

Je kan voor nu medicijnen halen bij de dierenarts die de schijnzwangerschap stoppen. En dan voor de volgende keer steriliseren want mijn ervaring is dat het na elke loopsheid erger is.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:27

Afleiden, heel veel wandelen, spelen enz.
Een castratie is zeker te overwegen als ze dit na elke loopsheid heeft.
Een andere optie voor nu zou een pleegpup kunnen zijn, indien ze melk geeft.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:29

Zorgen dat ze even in een "kalere" omgeving is, geen nestmateriaal en surrogaat puppies dus. Afleiden door bijvoorbeeld veel mee te wandelen. Wij hadden het ook bij onze vorige hond en haalden voor haar ook nog druppels bij de dierenarts omdat ze ook volle melkklieren kreeg. Kwam iedere loopsheid terug, dus ook sterilisatie laten doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:44

Naar de dierenarts die haar medicatie geeft tegen de schijndrachtigheid. :)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 10:37

Is dat er? Ze geeft geen melk verder. Happy is ze ook echt niet, ja met wandelen wel.

Ik zal de veearts eens bellen straks. Steriliseren staat op de planning al, maar moet eerst zelf bevallen anders hebben we straks alles tegelijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:41

Sterilisatie voor de hond is in principe wel iets wat 'tussendoor' kan hoor. Je bent er minder druk mee dan met een schijnzwangerschap. Ze zal zich een dagje misschien wat minder lekker voelen, maar die van mij liep dezelfde dag alweer met stokken te sjouwen (niet dat dat mocht maar ze had helemaal geen klachten).

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:06

Overleg wel even met de da geloof dat je het beste 3 maand nahaar loopsheid kunt steraliseren. Dit vanwege dathet dan het minste bebloed is. Hier was onze hond 1 dagje niet helemaal lekker,daarna liep ze al weer op de banken te springen en tedoen. Hier (helaas) geen gedragsverandering gehad. Hond is nog steeds dezelfde

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:08

Bel je DA TS, die kan jou het allerbeste helpen met advies en wellicht medicatie.