Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. De een iets erger dan de ander. Bij ons gaat het vanzelf over. Als ze bij mij in de bench gaan en alleen thuis moeten blijven doe ik altijd een grote wandeling daarvoor, zodat ze ook echt even lekker gaan slapen. Varkensoortje erbij en je hebt er geen kind aan. 
kohtje schreef:het is en jack russelWat van hond is het? Cursussen beginnen gelukkig deze maand weer ,hopelijk kunnen ze je daar goed helpen.
Lees eens het boek de vrouw die naar honden luistert.
In twee maanden had hij toch wel het trekken aan de lijn afgeleerd moeten zijn. Dat is niet echt moeilijk.
TuttiFrutti_ schreef:Concequent blijven en zo veel mogelijk alles opbergen. Vergeet niet dat het ook een periode is die weer verdwijnt. Maar hij moet wel weten wat wel en niet mag.
Troost je....Het is bij mijn hond ook goed gekomen en die was al 1 (uit het asiel)
2IJsjes schreef:. Ja Tuurlijk maakt dat indruk dat snap ik;). Maar kon zijn dat er evt goeie tips tusse Zitten zonder die curses dan. Er zitte wel goeie tips tussen hoor;)Vergeet niet dat dit hondje in zijn 7 maanden jonge leventje 2 en misschien wel 3 baasjes heeft gehad. Een verhuizing /wisseling van baas maakt veel indruk op een hond (dier). Onze hond was 1 jaar toen we hem kregen, keurig opgevoed en toch moesten we hem anders behandelen dan een hond van 1 jaar. Je moet gewoon aan elkaar wennen en daar veel tijd voor nemen. Je hebt het natuurlijk wel erg druk, je hebt zelf al een hond van 1 jaar dan een jong kind en dan nog een puber hond erbij.
Met de juiste aanpak en tips van de hondenschool gaat het vast goed komen.
sallandval schreef:Ja, het is een hond van 7 maanden: dat is nou net wat ze op die leeftijd doen. Tel daarbij op nog een puber van 1 jaar en het feest is compleet. Gelukkig heb je geen Sint Bernhard.
Maar even serieus: ik zou alvast beginnen met zijn kauwkluifjes niet meer onbeperkt te geven. Iets wat de hond al heeft is minder interessant dan iets anders/nieuws. Dan kun je de kluifjes 'verstoppen' en heeft hij iets te doen.
Verder leer je nu goed opruimen. Niets op tafel laten liggen tot je het op tafel klimmen hebt afgeleerd (of eigenlijk; het met 4 pootjes op de grond staan hebt aangeleerd).