Hond bijt dingen stuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Hond bijt dingen stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 22:10

Hallo bokkers. Ben ten einde raad. We hebben een hond vam 7 maand en een van 1. Die van 7 maand bijt dingen stuk stiften bijv of potloden. Of papier. Als we niet in zicht zijn. Ok al hebben we alles goed weggelegd. hij komt er toch op een manier bij. In een bench wil niet. Hij blaft alles bij elkaar en dan heb ik
Mijn zoon wakker( als we die avond bijv bij de naaste buren zitten)
Hoe leren we dit af? Ik hoop dat jullie mijn tekst begrijpen.

Palmera

Re: Hond bijt dingen stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:10

Opvoeden? De hond is langzaamaan aan het puberen en dus test hij uit hoe ver hij kan gaan in zijn roedel. Jullie moeten heel consequent zijn. Doen jullie een cursus met hem?
En zijn al zijn tanden trouwens netjes gewisseld? Want hier kan het kauwgedrag vandaan komen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:15

Heeft de hond wel kluiven? En wie is er de baas jij of de hond? Als jij zegt dat hij de bench in moet dan is dat zo.

Wat onderneem je zoal op een dag met de hond?

Wij hebben 5 honden van 6 jaar tot pup en er word hier zelden iets gesloopt. En ze zitten allemaal los in huis. We zorgen voor ruim voldoende kluiven en speelgoed.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:02

Kluiven genoeg:). Hij gaat de bench wel in maar. Hij blaft alles aan elkaar. Overdag vind ik het niet erg( ist wel maar dan hebbe de bure er geen last van)Je
S avonds Als we bijv bij de buren Zitten. En Zoonlief in bed. Dan wel dan word zoon wakker door hem( krijg zoontje moeilijk in slaap.

Kwa kauwen. Doet hij als ik bijv boven met was beZig ben. Of. In de tuin.

We hebben hem nu 2 maand. Hij was eerst van andere mensen( kennis van ons ging uit elkaar. En konden de hond nie menenw. De een werktw elke dag van 7-5. En de ander gingt trug naar der oma. Die 2 honden heeft)
Dus hij heeft totaal geen opvoeding gehad. Ben ik druk mee mee bezig

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:03

Ik wandel/speel veel met ze
En. Gaat straks op curses

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:08

Eerlijk gezegd, je zal een aantal stappen terug moeten doen. Te beginnen met bench training. Zo leert hij dat de bench geen nare plek is, maar een fijne plek. Daarna hem netjes leren alleen thuis te zijn. Ook te beginnen met eventjes en dan uitbouwen tot hij lang genoeg alleen kan zijn.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:08

En het leek je verstandig om een puberende hond in huis te nemen omdat...?
Lees boeken, Google naar tips en tools en zoek een cursus op die jou/jullie intensief kan begeleiden met de hond.
Er is echt zo veel informatie te vinden over dit onderwerp, het vraagt alleen wel inzet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:18

Op curses gaan we.
Even in de bench gaat nog wel. Alleen hik hoeft maar een geluidje horen en tis mis
Maar goed. We zijn aan het opbouwen

Volgens de ouwe eigenaar deed hij dat bij hun niet
Enige nadeel. Is het likken int geZicht dat mocht bij haar wel. Bij ons doet hij het gelukkig niet altijd. Dat heben we al bijna eruit.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:21

En hij donderjaagt. Met die van 1 als we maar even uit het oog zijn(bijv naar de wc). En als je weer komt. Doet ie alsof er niets aan de hand is

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:25

Het is een jonge hond die doen dat nou eenmaal :+ . De een iets erger dan de ander. Bij ons gaat het vanzelf over. Als ze bij mij in de bench gaan en alleen thuis moeten blijven doe ik altijd een grote wandeling daarvoor, zodat ze ook echt even lekker gaan slapen. Varkensoortje erbij en je hebt er geen kind aan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:49

Typisch een geval van een jonge hond die over- of onderprikkeld is en geen structuur kent.

Je zegt dat hij dit bij zijn vorige eigenaar niet deed, maar toch is het belangrijk om de benchtraining opnieuw op te pakken. Je begint inderdaad op een veel te hoog niveau.

Verder zou ik ervoor zorgen dat je hond écht moe is voordat je hem in de bench laat zitten. Dus een actieve wandeling waarbij hij ook mentaal wordt uitgedaagd. Want blijkbaar zoekt deze hond zijn mentale stimulans ergens anders. Des noods doe je gewoon lekker wat denkspelletjes met hem, of ga je met hem speuren door snoepjes te verstoppen of door samen te trainen. Als hij echt helemaal op in leg je hem in de bench met iets wat hij ook echt kan opeten, dus bijvoorbeeld een kong gevuld met pindakaas.

Dat is een vrij natuurlijk ritme voor honden: Beweging(jagen) -> Eten -> Slapen. Zo wordt de bench een rustplekje voor 'm en als je dit vanaf nu consequent doet zal hij er ook vanzelf in gaan liggen.

Verder dan ook gewoon hem met rust laten als hij erin zit. Bij de stiften en dergelijke zal je consequent moeten zijn: voorkom dat het gebeurd(verstop ze nóg beter) en train met hem met snoepjes om van de stiften af te blijven.

Verder is het een jonge hond, dus het is normaal dat hij wat uitprobeert, belangrijk is dat je nu nog gaat werken aan impuls control(zoek maar op youtube). Het fijnste is dit om als pup aan te leren zodat de hond als puber niet overal op gaat reageren, maar dat kan natuurlijk niet meer in jullie geval. Luistert hij wel goed in het algemeen? Kan hij los lopen? Is hij sociaal naar honden en is er vaak spanning op de lijn?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:59

Hij luister de ene x goed. De andere x totaal niet.
Los lopen alleen nee. Los met de andere redelijk ( ik laat ze altijd eerst ff rond dollen voor op het velt. Hij kende dat niet. Omdat de ouwe eigenaar geen tuin had Haha) Het trekken(strake lijn) moeten we Afleren. Vorige eigenaar maakte het niet uit).

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:07

Ik snap dat het een puber is, maar het is wel echt belangrijk dat jullie hem nú leren wat wel gewenst gedrag is in deze situatie's, anders krijgt deze hond later gegarandeerd gedragsproblemen. Deze hond heeft duidelijke leiding nodig in zo'n situatie's, hoe lang hebben jullie hem nu?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:12

Dit gedrag past erg bij de leeftijd, de verhuizing kan dat alleen maar benadrukken. Consequent blijven en inderdaad weer bij nul beginnen. Wat voor hond is het?

Met het slopen van dingen kun je wellicht de ruil techniek toepassen. Wanneer hij iets in de bek heeft wat hij niet mag hebben ruil je dat actief voor één van zijn speeltjes. Als hij daar op verder kauwt beloon je hem. Afpakken / opbergen heeft geen zin, dat is symptoombestrijding. Hij moet leren dat er dingen zijn die hij in de bek mag en dingen waarvan hij af moet blijven :)

Klinkt wel zwaar, twee jonge honden en een jong kind. Kun je wel goed je aandacht verdelen?

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:14

Concequent blijven en zo veel mogelijk alles opbergen. Vergeet niet dat het ook een periode is die weer verdwijnt. Maar hij moet wel weten wat wel en niet mag.
Troost je....Het is bij mijn hond ook goed gekomen en die was al 1 (uit het asiel)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:15

Wat van hond is het? Cursussen beginnen gelukkig deze maand weer ,hopelijk kunnen ze je daar goed helpen.
Lees eens het boek de vrouw die naar honden luistert.
In twee maanden had hij toch wel het trekken aan de lijn afgeleerd moeten zijn. Dat is niet echt moeilijk.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 07:20

kohtje schreef:
Wat van hond is het? Cursussen beginnen gelukkig deze maand weer ,hopelijk kunnen ze je daar goed helpen.
Lees eens het boek de vrouw die naar honden luistert.
In twee maanden had hij toch wel het trekken aan de lijn afgeleerd moeten zijn. Dat is niet echt moeilijk.
het is en jack russel
We gaan over. 2 weken aan de curses beginnen.
Kwa trekken is het nu stukken minder gelukkig

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 07:22

TuttiFrutti_ schreef:
Concequent blijven en zo veel mogelijk alles opbergen. Vergeet niet dat het ook een periode is die weer verdwijnt. Maar hij moet wel weten wat wel en niet mag.
Troost je....Het is bij mijn hond ook goed gekomen en die was al 1 (uit het asiel)

Ja doen we ok alles opbergen maar hij vind alltijd wel wat. Hij komt op de een of andere manier op de eettafel. Terwijl alle stoelen aangeschoven Zijn

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:47

Hahaha ja dat kunnen ze. Al jaren vind ik pootjes op m'n salon tafel. Echter heb ik hem er nog nooit op zien zitten.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:56

Vergeet niet dat dit hondje in zijn 7 maanden jonge leventje 2 en misschien wel 3 baasjes heeft gehad. Een verhuizing /wisseling van baas maakt veel indruk op een hond (dier). Onze hond was 1 jaar toen we hem kregen, keurig opgevoed en toch moesten we hem anders behandelen dan een hond van 1 jaar. Je moet gewoon aan elkaar wennen en daar veel tijd voor nemen. Je hebt het natuurlijk wel erg druk, je hebt zelf al een hond van 1 jaar dan een jong kind en dan nog een puber hond erbij.
Met de juiste aanpak en tips van de hondenschool gaat het vast goed komen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:04

2IJsjes schreef:
Vergeet niet dat dit hondje in zijn 7 maanden jonge leventje 2 en misschien wel 3 baasjes heeft gehad. Een verhuizing /wisseling van baas maakt veel indruk op een hond (dier). Onze hond was 1 jaar toen we hem kregen, keurig opgevoed en toch moesten we hem anders behandelen dan een hond van 1 jaar. Je moet gewoon aan elkaar wennen en daar veel tijd voor nemen. Je hebt het natuurlijk wel erg druk, je hebt zelf al een hond van 1 jaar dan een jong kind en dan nog een puber hond erbij.
Met de juiste aanpak en tips van de hondenschool gaat het vast goed komen.
. Ja Tuurlijk maakt dat indruk dat snap ik;). Maar kon zijn dat er evt goeie tips tusse Zitten zonder die curses dan. Er zitte wel goeie tips tussen hoor;)
En daarbij. Hij zit in de pubertijd. Snap dat hij daarom uitprobeert enzo.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:06

Jennyj01 schreef:
Hahaha ja dat kunnen ze. Al jaren vind ik pootjes op m'n salon tafel. Echter heb ik hem er nog nooit op zien zitten.

Haha. 1x betrapt. Op de salon tafel ( flesje met rijst geschud. Waar hik van schrok. Niet meer in mijn bijZijn op tafel. Helaas wel als ik niet in de buurt ben

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:12

Ja, het is een hond van 7 maanden: dat is nou net wat ze op die leeftijd doen. Tel daarbij op nog een puber van 1 jaar en het feest is compleet. Gelukkig heb je geen Sint Bernhard.

Maar even serieus: ik zou alvast beginnen met zijn kauwkluifjes niet meer onbeperkt te geven. Iets wat de hond al heeft is minder interessant dan iets anders/nieuws. Dan kun je de kluifjes 'verstoppen' en heeft hij iets te doen.

Verder leer je nu goed opruimen. Niets op tafel laten liggen tot je het op tafel klimmen hebt afgeleerd (of eigenlijk; het met 4 pootjes op de grond staan hebt aangeleerd).

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 09:01

sallandval schreef:
Ja, het is een hond van 7 maanden: dat is nou net wat ze op die leeftijd doen. Tel daarbij op nog een puber van 1 jaar en het feest is compleet. Gelukkig heb je geen Sint Bernhard.

Maar even serieus: ik zou alvast beginnen met zijn kauwkluifjes niet meer onbeperkt te geven. Iets wat de hond al heeft is minder interessant dan iets anders/nieuws. Dan kun je de kluifjes 'verstoppen' en heeft hij iets te doen.

Verder leer je nu goed opruimen. Niets op tafel laten liggen tot je het op tafel klimmen hebt afgeleerd (of eigenlijk; het met 4 pootjes op de grond staan hebt aangeleerd).

Ze krijgen wel steeda iets anders ok te kluiven. Of de kong

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:14

Klinkt als verlatingsangst.
En dat hij veel kans krijgt op zelfbelonend gedrag.
Ik zou 80 stappen terug doen.
Weinig alleen zijn en heel je huis opruimen. Geen kans geven.
Even geen bij de buren zitten savonds en aan gaan leren dat alleen zijn niet eng is en een beloning oplevert als je thuis komt.
Het klinkt als een onzekere puppie puber die te weinig begeleiding krijgt.