Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Tillie20 schreef:Denk dat het belangrijk is dat je eerst uitvindt waarvoor je precies allergisch bent. De meeste mensen zijn namelijk allergisch voor huidschilfers, wat dus niks met de haren zelf te maken hebben.
Vanwege allergie zou ik een ruwharige hond of een poedel pakken. Of een Portugese waterhond, die zijn hypoallergeen. Belangrijk is vooral hoeveel uitdaging je de hond kan geven.
Hypoallergeen is geen enkele hond
Donja schreef:Tillie20 schreef:Denk dat het belangrijk is dat je eerst uitvindt waarvoor je precies allergisch bent. De meeste mensen zijn namelijk allergisch voor huidschilfers, wat dus niks met de haren zelf te maken hebben.
Vanwege allergie zou ik een ruwharige hond of een poedel pakken. Of een Portugese waterhond, die zijn hypoallergeen. Belangrijk is vooral hoeveel uitdaging je de hond kan geven.
Bijna alle waterhonden verharen niet (de spaanse, franse, italiaanse en portugese)Hypoallergeen is geen enkele hond
chaanttaall schreef:Bedankt!
Een koningspoedel is niks voor ons, we vinden geen van alle het ras mooi en het spreekt ons ook niet erg aan.
Een waterhond moet ik even opzoeken!
Ikzelf ben niet allergisch maar mijn zusje wel. Zij allergisch voor de haren, dit is uitgezocht.