Welk hondenras past bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Welk hondenras past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 13:29

Hallo!

3 weken geleden hebben wij helaas onze lieve Rhodesian Ridgeback in moeten laten slapen wegens botkanker.
Rustig aan zijn wij nu op zoek naar een nieuwe hond. We zouden graag weer een Rhodesian Ridgeback nemen (omdat het karakter ons erg aanspreekt), maar willen ons toch ook oriënteren in andere rassen.

De eisen die wij hebben;
- Wij zijn op zoek naar een waakse hond
- Het moet een grote hond zijn
- Een hond die niet te veel haart in verband met allergieën
- De hond moet trouw aan zijn baasje zijn maar hoeft niet erg aanhankelijk te zijn (mag uiteraard wel)
- De hond moet lief voor kleine kinderen zijn (al ligt dit natuurlijk ook deels aan de opvoeding)

Wij zijn erg benieuwd wat voor een rassen jullie in gedachten hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Azmay

Re: Wat voor ras zoeken wij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:30

Koningspoedel :j

Tillie20

Re: Welk hondenras past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:33

Denk dat het belangrijk is dat je eerst uitvindt waarvoor je precies allergisch bent. De meeste mensen zijn namelijk allergisch voor huidschilfers, wat dus niks met de haren zelf te maken hebben.

Vanwege allergie zou ik een ruwharige hond of een poedel pakken. Of een Portugese waterhond, die zijn hypoallergeen. Belangrijk is vooral hoeveel uitdaging je de hond kan geven.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:46

Tillie20 schreef:
Denk dat het belangrijk is dat je eerst uitvindt waarvoor je precies allergisch bent. De meeste mensen zijn namelijk allergisch voor huidschilfers, wat dus niks met de haren zelf te maken hebben.

Vanwege allergie zou ik een ruwharige hond of een poedel pakken. Of een Portugese waterhond, die zijn hypoallergeen. Belangrijk is vooral hoeveel uitdaging je de hond kan geven.

Bijna alle waterhonden verharen niet (de spaanse, franse, italiaanse en portugese) ;) Hypoallergeen is geen enkele hond ;)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:47

een labradoodle!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:48

Donja schreef:
Tillie20 schreef:

Bijna alle waterhonden verharen niet (de spaanse, franse, italiaanse en portugese) ;) Hypoallergeen is geen enkele hond ;)

Klopt inderdaad! Had er niet over nagedacht dat er ook andere waterhonden waren :')
Geen een hond is inderdaad echt hypoallergeen, maar de bewoording is gebruikt omdat allergische mensen vaak wel goed tegen waterhonden kunnen. Maar dan zal TS eerst moeten uitzoeken waar ze precies allergisch voor is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:48

Majken schreef:
een labradoodle!

Dan wel een echte dure, LabXPoedel is bijna altijd gewoon verharend.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 13:49

Bedankt!

Een koningspoedel is niks voor ons, we vinden geen van alle het ras mooi en het spreekt ons ook niet erg aan.

Een waterhond moet ik even opzoeken!

Ikzelf ben niet allergisch maar mijn zusje wel. Zij allergisch voor de haren, dit is uitgezocht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:51

chaanttaall schreef:
Bedankt!

Een koningspoedel is niks voor ons, we vinden geen van alle het ras mooi en het spreekt ons ook niet erg aan.

Een waterhond moet ik even opzoeken!

Ikzelf ben niet allergisch maar mijn zusje wel. Zij allergisch voor de haren, dit is uitgezocht.

Ook zoiets niet?
[BB] Volgen: Koningspoedel gaat dit weekend bevallen, kleurtjes!

Allergie is erg vervelend, let er wel echt op dat willekeurige kruisingen met poedels enzo vaak nog gewoon verharen. Honden die niet verharen moeten regelmatig getrimt en hebben vrij veel vachtonderhoud.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:51

Dan een ruwharige Vizsla misschien?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:52

Tillie20 schreef:
Dan een ruwharige Vizsla misschien?

Zijn ruwharige honden dan ook hypoallergeen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:54

Nee, maar ruwharige honden verharen niet tot nauwelijks aangezien ze eens in de zoveel tijd geplukt moeten worden bij een salon.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:58

Ik vind een poedel ook goed aansluiten bij je beschrijving (het zijn vaak pittige honden, dat wel). Ze kunnen er ook zo uit zien:
Afbeelding

Wat is er aan de poedel dat je er niet leuk aan vindt, om te helpen met het zoeken naar andere rassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:58