Over versvoer zijn op Bok wel eens meerdere topics geweest, maar ik kon zo gauw niet eens recent topic vinden, maar als die er wel is, sorry daarvoor.
Wij hebben een hond van 4 jaar, ze heeft haar hele leven brokjes gegeten, van allerlei goedkope soorten, namen weet ik niet zo goed. Daarnaast krijgt ze 's avonds altijd een soort bakje met een goedje erin wat behoorlijk stinkt, van bonzo o.i.d. Nu zag ik gister dat de brokken op zijn, dus ik dacht dat het het perfecte moment is om over te gaan op ander voer. Onze hond poept namelijk zo'n 4-5x per dag.. Variërend van een hard tot iets wat er zo uit komt lopen zegmaar.
Volgens mij is het echt niet normaal als ze zoveel op een dag poept, ik had iets gelezen dat er in brokken veel voedingsstoffen zijn die een hond niet nodig heeft, en daarom zoveel er weer uit komt. Echter zijn mijn ouders niet echt overtuigd, zo vinden ze brokjes goed omdat dat goed voor het gebit zou zijn. Maar volgen smij zitten er in brokken juist veel toegevoegde stoffen die juist niet goed voor het gebit zijn? Een bot is dan veel beter i.m.o.Maar goed, ik had dus gelezen dat onze hond zo'n 200 gram nodig heeft, dus per 2 dagen 1 bakje, wat neerkomt op iets minder dan 10 euro per maand. Dit zal dan ongeveer dezelfde prijs zijn als het voer wat ze nu krijgt, dus over het geld zouden ze eigenlijk geen probleem hoeven te maken. Voor smuldier is geen bijvoer nodig, alleen lijkt me het wel goed om af en toe een bot te geven waar ze op kauwen. Maar nu de vraag, stel dat mijn ouders hiermee akkoord gaan, hoe gaan we haar overzetten naar smuldier? Lijkt mij dat het niet in 1x direct kan? Of juist wel? Iemand hier ervaring mee? En wie heeft er nog wat goede argumenten om mijn ouders over te halen?