Kattenkamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Kattenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 22:26

Beste bokkers,

In ons nieuwe huis willen we een kattenkamer gaan maken.
Het idee is om flink wat klim mogelijkheden te maken en lekker wat plankjes aan de muur enz.

Wie van jullie heeft ook een kattenkamer en wil hem showen om mij wat inspiratie te geven? :+

We dubben vooral nog over hoe vol we hem moeten maken en hoe we de planken netjes maar ook stevig gaan bevestigen.

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:47

Leuk idee ik lees mee!

Anoniem

Re: Kattenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:54

Ik heb een luie oudere maar erg schuwe poes , die deelt haar kamer met het logeerbed. Geen hoogtes , haar doosje is aanwezig erg belangrijk voor haar en krabpaal. Stoel voor mij om bij haar te zitten, poes 2 mag er ook niet komen van haar :+. Is heerlijk als ze zich er terugtrekken kan

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:59

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 23:19

Leuk filmpje!

Het word een kattenkamer waar ze zich in kunnen terug trekken wanneer zij dat willen. Een plek waar de kattenbakken kunnen staan en waar ze lekker kunnen ravotten. Ze hoeven er dus niet opgesloten te worden, ze mogen gewoon het hele huis doorlopen wanneer ze willen.

We hebben al 2 van deze mandjes besteld
Afbeelding

En hebben diverse van deze kistjes waarin kussens komen

Afbeelding

Verder dachten we zelf aan blinde planken, dus planken waarvan je niet ziet hoe ze bevestigd zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:22

Ze moeten wel wat gewicht aankunnen, de katten bak staat momenteel ook in in de kamer. Ook is er een privé balkon voor mijn kat, afzetten en klaar. Leuke items al!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 23:28

Rebecca schreef:
Ze moeten wel wat gewicht aankunnen, de katten bak staat momenteel ook in in de kamer. Ook is er een privé balkon voor mijn kat, afzetten en klaar. Leuke items al!

Gewicht moeten ze zeker aankunnen.
We hebben een Maine coon en birmaan die allebei rond de 5 en 6 kg zitten.
De andere is maar een klein prinsesje van 2,8 kg. (Zie profiel voor foto's).

De planken die ik had gezien konden 25kg aan dus dat moet voldoende zijn.
Ik ben alleen zo " gierig" :) om te wachten op kortingsbonnen waarmee ik ze goedkoper kan krijgen.
Bovendien moet ik dus even verzinnen hoeveel ik er moet hebben.

Het idee voor de kattenbakken is dit

Afbeelding

Verder komt onze grote krabpaal er ook in, een andere komt beneden in de woonkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:39

Ik heb ook 5.5 kilo poes :+ , als ze dan samen zitten is 25 kilo max geen luxe :)

Oeh leuke bak voor de kattenbak!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 23:52

Hahaha dat zeker niet, ze moeten er niet doorheen zakken....

In Duitsland vind je wel het 1 en ander aan wandspullen, maar wil ook weer geen 7383 kleuren door elkaar :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:59

Op facebook heb je een groep waar je inspiratie kunt opdoen om oa kattenkamers in te richten, zelf kattenmeubels te maken etc.
https://www.facebook.com/groups/971773029503857/

Verder is het vooral creatief zijn, weet niet hoe handig je bent qua tekenen maar een ontwerp maken waarop je in grotere lijnen zet wat je wil kan ook helpen. :)
Of een moodboard oid. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:04

Even snel kijkje :

Wegkruipen is vaak het belangrijkste, hoogte is ze niet gek van. Vanaf de krabpaal is er wel genoeg mogelijkheid :

Afbeelding

Naast bed staat poef , daar zat ze altijd. Heb extra matras en deken erover voor loges maar vermoed dat ik binnenkort de boel overzet naar de waskamer . En dan extra schuilplek erbij, even kist zoeken.

En de lamp :')

Afbeelding

Vloer is oud , maar doet dienst

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:02

Die lamp is echt gaaf!
Genoeg ruimte om weg te kruipen heeft ze wel zo te zien!
Kisten zijn er genoeg te vinden hoor, ook leuke kant en klare katten meubels.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:10

Hier ook een combi kattenkamer/logeerkamer (voor die 2x per jaar max dat er iemand komt slapen). Kamertje bevat een groot krabmeubel met daaronder een extra mandje specifiek voor de katten. Krabmeubel staat naast het raam dus dat vinden ze helemaal mooi. In het raamkozijn ook een zacht fluffy plankje om op te liggen.

Verder het logeerbed (liggen ze vaak met z'n allen op te slapen) met een hoop kussens, onder het logeerbed een extra matras waar ze precies op kunnen. Dan liggen ze zo goed als klem tussen onderkant bed en matras maar dat maakt het alleen maar leuker geloof ik.. En tenslotte een nachtkastje met lade en vak, dat vak ligt er ook regelmatig eentje in.

Kortom eigenlijk maakt het weinig uit wat je erin mikt, als het maar lekker zacht is en ze wat verstop plekjes op verschillende hoogtes hebben. En kijk vooral niet raar op als de doos waarin je dure spullen aankomen beter gewaardeerd wordt dan de dure spullen zelf :')

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:26

Yessy schreef:
Hier ook een combi kattenkamer/logeerkamer (voor die 2x per jaar max dat er iemand komt slapen). Kamertje bevat een groot krabmeubel met daaronder een extra mandje specifiek voor de katten. Krabmeubel staat naast het raam dus dat vinden ze helemaal mooi. In het raamkozijn ook een zacht fluffy plankje om op te liggen.

Verder het logeerbed (liggen ze vaak met z'n allen op te slapen) met een hoop kussens, onder het logeerbed een extra matras waar ze precies op kunnen. Dan liggen ze zo goed als klem tussen onderkant bed en matras maar dat maakt het alleen maar leuker geloof ik.. En tenslotte een nachtkastje met lade en vak, dat vak ligt er ook regelmatig eentje in.

Kortom eigenlijk maakt het weinig uit wat je erin mikt, als het maar lekker zacht is en ze wat verstop plekjes op verschillende hoogtes hebben. En kijk vooral niet raar op als de doos waarin je dure spullen aankomen beter gewaardeerd wordt dan de dure spullen zelf :')

Dat klinkt ideaal voor je katten.
Heb je ook ergens een foto?
Hahaha dat van die doos is herkenbaar, dat doen ze nu al.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:30

Wat een fantastisch filmpje! Van die loopplankjes schijnen een goed idee te zijn (hoewel dus lang niet alle katten graag op hoogte zitten).

Ik kwam laatst deze plankjes tegen waar ik nogal van gecharmeerd ben. Denk dat het niet al te moeilijk moet zijn om zelf te maken:
Afbeelding

En deze, gemaakt van zo'n Ikea vierkantje:
Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:32

Let er inderdaad op dat de plankjes stevig genoeg zijn!
Hier twee mormels met een trauma inmiddels :')

We dachten ook slim te zijn en een drietal plankjes langs de muur te maken om naar de zolder te klimmen. Helaas hebben we plussize katten en lagen ze met z'n tweeën op de grond omdat ze per se tegelijk naar boven wilde :P

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 16:16

@ indy, die zijn wel gaaf zeg!
Die bovenste moet volgens mij wel zelf te maken zijn ja!

Kwa hoogte zit het wel goed bij ons met de katten. Die zitten het liefst bovenop kasten of bovenop de krabpaal van +- 1.90m
De stevigheid is inderdaad wel belangrijk.

@assie ahhh dus nu willen ze niet meer op plankjes of wel?

De stevigheid is voor ons inderdaad erg belangrijk ivm het grote duo....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 06:28

Wij hebben alle kattenbakken, 3 kussens en een krabpaal in de kattenkamer staan, en daar slapen ze dan ook heerlijk elke nacht. Planken tegen de muur is idd een leuk idee maar moet inderdaad wel stevig zijn!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:49

Wat een leuke dingen komen hier voorbij zeg! Ik lees even mee want wil in ons volgende huisje ook een kattenkamer maken :o

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:02

Het probleem hier is met kussens, zodra er een poes op heeft liggen slapen en die stapt op de jongste op het kussen plast.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:21

ik volg even, super leuk!

Nu heb ik een kattenkamer voor mijn katten, maar het is een bij elkaar geraapt zooitje :o

er staat nu een krabpaal (een hele grote tot aan het plafond), 2 kattenbakken, een mandje, een mandje aan de verwarming, voerbakjes, en een hele hoop speeltjes.
Maar alles dus een andere keur etc. dus ik hoop hier wat inspiratie op te doen voor een herinrichting.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:22

Afbeelding

Hadden wij in het dierenasiel. De katten waren er echt dol op! Allerlei verstopplekken en daar kan je weer leuke kussens e.d. in doen en verder wat speeltjes aan hangen enz.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:36

laura1987 schreef:
@ indy, die zijn wel gaaf zeg!
Die bovenste moet volgens mij wel zelf te maken zijn ja!

Kwa hoogte zit het wel goed bij ons met de katten. Die zitten het liefst bovenop kasten of bovenop de krabpaal van +- 1.90m
De stevigheid is inderdaad wel belangrijk.

@assie ahhh dus nu willen ze niet meer op plankjes of wel?

De stevigheid is voor ons inderdaad erg belangrijk ivm het grote duo....

Nope, we hebben ze daarna terug gemonteerd maar niemand maakt er meer gebruik van. Dus daar zou ik wel indd goed mee oppassen :)