Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dus voorheen wilde ik graag dat hij niet bang was nu geef ik vaak een brul als hij te dicht bij komt Paulina schreef:Wat ik heb gedaan is gezellig gaan wandelen met iemand die een paard vast heeft. Gewoon over het terrein. Dus jij loopt in eerste instantie achter een paard aan met je hond.
Als dat goed gaat laat je hem er eens naast lopen. En als laatste stap ervoor laten lopen.
Dus gewoon aan de lijn.
(Neem wel aan dat je hond de basis kent en weet hoe hij aan de lijn moet lopen)
muzzy17 schreef:Ik heb de hond van pup af aan mee genomen en inderdaad gewoon laten lopen. En beloon hem/haar als ze uit eigen initiatief dichter bij en nam wel eens iemand mee die de hond mee nam en ik te paard. Hij liep gewoon los, maar als hij dan moest komen hoefde hij dus niet perce naar mij en het paard.
In het begin moest hij er niks van hebben,maar durfde wel te snuffelen als ze met der hoofd over stal deur kwam. Ook gaf ik wel eens wat lekkers als ik naast het paard knielde.
Inmiddels Is hij niet meer bang, af en toe helaas het tegenovergestelde als ik (op rit) aan kom galopperen blijft hij rustig snuffelen en dan gebeurt het wel eens dat We op paar centimeter passerendus voorheen wilde ik graag dat hij niet bang was nu geef ik vaak een brul als hij te dicht bij komt