Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Ook voor honden die van zichzelf wat onzeker zijn is het dus niet aan te raden. Inoterry schreef:Mijn Daisy werd door de vorige eigenaar ook door zo'n omheining op het terrein gehouden. Alleen is ze in bepaalde hectische situaties er toch nog een paar keer afgerend. Daisy had de band 24/7 om en de littekens zaten ook in haar hals, daar is het dus niet geschikt voor. Op de dag dat ik haar ging halen heb ik haar van het terrein af moeten dragen omdat ze niet naar de grens durfde, ze was echt doodsbang in mijn armen. Ook voor honden die van zichzelf wat onzeker zijn is het dus niet aan te raden.
Jennyj01 schreef:Maar een herder is toch super slim? Die kun je toch gewoon leren op het erf te blijven? Maar misschien een te eenvoudige gedachte.
-Namiro- schreef:Kun je het niet ergens uitproberen? Hond en jij zijn hier van harte welkom, maar da's een beetje uit de richting denk ik. Wij hebben al een jaar of 15 het systeem van Invisible Fence. Bevalt prima! Wel de tijd nemen om hond of kat het te leren, maar daarna werkt het super.Ik twijfel of dit systeem gaat werken voor mijn hond.
piezze schreef:Ik begrijp dat dit in bepaalde situaties een uitkomst kan zijn maar ik zmoal het zelf nooit en nooit kopen. Een walgelijk idee dat een dier iets draagt wat stroom kan geven. Stel dat het eens storingen krijgt. Ik krijg tranen in mijn ogen van het bovenstaande verhaal van het hondje dat zo bang is om van het terrein afgedragen te worden. Te triest dat de mensheid dit normaal vindt.
Ts kun je niet een wat kleiner stuk goed afzetten en de hond alleen loslaten als je er bij bent?