ik ben een hobbyfokker van vlinderkonijnen, in Nederland Lotharingen genoemd.
Mijn konijnen zijn raszuiver en ik fok een beetje op madagascarkleur.
Paps, genaamd Vlekje, vlindermadagascar

mams is effen zwart, genaamd Snuf

de kleintjes vandaag drie dagen oud en je ziet al goed welke gevlinderd zijn en welke effen, zo te zien zit er weer geen zwart bij, ongelooflijk nog nooit een zwart jong gehad van deze mama

woensdagmorgen was het zover, ik geef ze eten en zie dat ze niet direct wil beginnen eten, ze twijfelt en springt wat heen en weer, dus ik op mijn hoede want ze was de dag ervoor al uitgerekend.
Ga ik drie keer kijken om het uur en ja bij de laatste keer was het zover, ze had al gejongerd en er lag nog eentje naast het nest met vlies er rond.
Ik vlug opgenomen en vlies open, warm gewreven maar ik was te laat.
Nest nog even een glim opgeworpen en ze met rust gelaten.
Twee dagen later nestcontrole, ik zie dat het er erg veel zijn, ik heb ze nog niet exact geteld maar zeker meer dan tien. pfff dat is veel te veel, er waren dikkertjes bij maar de onderste kleintjes waren al lichtjes gerimpeld, dus vanboven gelegd dat als mams komt eten geven, ze nu ook eens de kans kregen te drinken.
Normaal laat ik ze dan echt met rust tot dag tien maar ik vertrouwde het niet dus weer nestcontrole en ja de onderste waren weer gerimpeld en nu andere, dus weer vanboven gelegd.
Ga ik dit nu beter alle dagen doen? of laat ik de natuur zijn gang gaan?
Maar ik vind echt dat het er teveel zijn, nog nooit heb ik er zoveel gehad van haar (ik laat ze wel maar max 2nestjes per jaar hebben.)
ik heb al gelezen dat bijvoederen niet echt kan of het moet met konijnenmelk zijn.
Zou ik ze eigenlijk zelf onder mams kunnen zetten want soms kom ik dit wel tegen dat er eentje is blijven hangen en ik moet opwarmen en terug in nest zetten, gaat altijd goed maar nu kan ik misschien eens omgekeerd proberen? of doe ik dit beter niet?
Mijn konijntjes kennen me echt wel al goed en ik heb met deze moer de beste band (heb nog 2 moeren) dus die laat ook echt veel toe.
pfff niet dat ik er niet graag veel heb want hoe meer hoe beter maar ze moeten wel allemaal gezond en wel de kans krijgen om op te groeien.
Mijn konijn zit nu in een hok dat niet erg groot is, maar als ik deur openzet heeft ze hele grote speel- en loopruimte maar dan moeten de jongen wel groot en sterk genoeg zijn of de katten gaan er even. langs
wij hebben een boerderij van meer dan 1 hectare en dan nog zit hij soms bij de buren en nee hij is tegen alles wat maar kan ingeënt.
maar vind voor zoveel te zijn, ze best groot ja
En even googlen had de TS vast zelf ook al wel bedacht. Kortom; nutteloze post waar de TS niks aan heeft qua hulp en die haar een rotgevoel geeft en het idee dat ze aan "ons" verantwoording moet afleggen. Volgende keer is het misschien nuttig om alleen te beantwoorden als je daadwerkelijk iets helpvols hebt, in plaats van een verkapt bericht om kritiek te kunnen geven? Want jij mag dan niet zo'n voorstander zijn van fokken, ik ben niet zo'n voorstander van kritiek geven terwijl je de situatie niet kent.