Welk ras past bij mij? Welke fokker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDaninex

Welk ras past bij mij? Welke fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 18:40

Ik ben opzoek naar een nieuwe hond. Mag verharen maar niet te. We hebben ervaring van 5 honden. Wel een druk gezin. 4 kinderen 2 volwassen en nog een kleine hond. Maar het past (grote tuin+huis) en groot bos om te lopen. Ik zoek daarbij ook een middelmatige of grotere hond. Ik wil er een soort show hond van maken (ik doe de dingen maar zonder show). Beetje lastig uit te leggen. Welke past bij ons? En welke fokker is hier geschikt voor? Regio Brabant of er dichtbij.

bakkabouter

Re: Welk ras past bij mij? Welke fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:45

Je kan je vraag misschien beter stellen in het centrale topic, ik heb even ge-tem'd ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:47

xDaninex schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuwe hond. Mag verharen maar niet te. We hebben ervaring van 5 honden. Wel een druk gezin. 4 kinderen 2 volwassen en nog een kleine hond. Maar het past (grote tuin+huis) en groot bos om te lopen. Ik zoek daarbij ook een middelmatige of grotere hond. Ik wil er een soort show hond van maken (ik doe de dingen maar zonder show). Beetje lastig uit te leggen. Welke past bij ons? En welke fokker is hier geschikt voor? Regio Brabant of er dichtbij.

Je omschrijft nu zo'n beetje elk ras. Wat wil je er elke dag mee doen. Hoeveel tijd kan je besteden? Wil je ermee sporten? Wil je een gezinshond en/of een waker? Wat voor 'n karakter zie je verder graag?

Verder is hier een centraal topic voor, als je daar je antwoord in plaatst dan probeer ik je verder te helpen aangezien dit topic zo gesloten wordt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:50

Neem dan een koningspoedel, kun je lekker mee tutten en showen.

Je bedoeld eigenlijk dat je er niet ermee naar de shows hoeft maar wel een heel mooi en verzorgd hond wil waarmee je lekker kan gaan tutten en showen...................?

Het zijn fantastische mooie dieren, zeker als het zeer goed verzorgd wordt en hun vacht in top conditie en ze verharen nauwelijks. Wij hebben zelf vroeger een poedel gehad. En onze overburen hebben een koningspoedel.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:51

Ik spring graag met me honden doe uithoudingsvermogen. En allemaal proeven. We hebben nou al een ...x poedel. Hoeft niet te waken. Wel een gezinshond. We hebben genoeg tijd dus eigelijk elke dag behallven onder schooltijden. Hij of zij kan genoeg naar buiten. Elke dag 3 tot 4 keer lopen en langer dan een half uur.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:51

Poedel is niks meer voor ons helaas

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:52

Karakter; vriendelijke hond. Goed uithoudingsvermogen. Lief voor kinderen. Leergierig.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:53