Hond heeft vlooien, hoe komen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Hond heeft vlooien, hoe komen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 11:40

Ondanks de seresto halsband heeft onze hond vlooien opgelopen. Nu wil ik haar hier uiteraard vanaf helpen maar dankzij wat Google werk zie ik door de bomen het bos niet meer.

Waar kan ik het beste mee beginnen en waarmee zorg ik dat ze vlo vrij wordt? De katten heb ik inmiddels ontvlooid met advantix en de hond heeft dus een seresto band om wat niet werkt.

Nu lees ik van alles op het internet maar wat is de beste en snelste manier om van die vlooien af te komen?

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:44

Een tijdje terug heb ik bij mijn terriërkruising hele hardnekkige vlooien gehad. Een vriendin van ons is dierenarts en zij heeft voor ons toen een vlooienpil meegenomen die eruit zag als een normale hondenbrok en sindsdien is hij vrij van vlooien. Ik ga er nog even achteraan hoe het ook alweer heette.

Edit: Het heet Bravecto ;)
Laatst bijgewerkt door Django_Mette op 14-08-15 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Re: Hond heeft vlooien, hoe komen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:47

Ik hoop niet dat je je katten advantix hebt gegeven dit is namelijk giftig voor ze. Zal wel advantage zijn neem ik aan.
Wat django mette bedoekt is of de bravecto (werkt 3 maanden) of de nexguard (werkt 1 maand).
Wat naast een goed ontvlooiingsmiddel het allerbelangrijkst is, is je huis schoon maken. Slechts 5% van de vlooien zit namelijk maar op je dier, de rest zit in huis incl larven en eitjes.
Een goede omgevingsspray en alles wat in de was kan, goed wassen.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:48

Probeer inderdaad eens de Bravecto(werkt 3 maand), Comfortis(elke maand, ook voor kat) of Trifexis(ook tegen teken en elke maand) pil. Deze werken bijna direct, vlooien vallen zo dood neer.

Voor de katten zul je advantage hebben gebruikt en geen advantix.
Laatst bijgewerkt door nowylover op 14-08-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:49

Dat zal dan de nexgard of de bravecto zijn geweest.

Belangrijkste is dat je je huis gaat behandelen met spray. (indoor x bijv)
Stofzuigerzak weggooien na elk gebruik óf in een zak in de vriezer (minimaal 48 uur).
Ontwormen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:06

Pas op met bravecto het is puur vergif wat 3 maanden in de hond circuleert en ook niet samen gaat met vele andere medicijnen mocht de hond is ziek worden. Zijn al vele honden die er ziek van zijn geworden en je kan het niet enigzins afwassen of af doen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:07

Er van af komen kan simpel en goedkoop. Je hond wassen met Groene dreft afwasmiddel en ze vallen er zo af
Heb zelfs een keer m'n schapen er mee gewassen toen ze geschoren waren en er min 20 teken op zaten. Alle teken vielen er zo af.
Ze gebruiken het ook met regelmaat in trimsalons
Daarna gewoon je seresto band (als hij nog werkzaam is) om doen en vooral je huis heeel goed schoonmaken en insprayen

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:20

Ik heb mijn dieren (honden en katten) aan de comfortis. Voordeel hiervan is dat als je het iedere maand doet, de omgeving (dus je huiskamer) na 3 maanden ook vlovrij is.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:10

Oud topic, ik weet het. Maar weet iemand ook of je ook een pil mag geven als de hond al een pipet heeft gehad?

We gaan morgen even informeren bij de DA, maar ik dacht ik vraag het even.