oude hond die niet meer dikker wil worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

oude hond die niet meer dikker wil worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:01

Ik heb een herderkruising van 14,5 jaar oud.
Hij heeft ong een maand geleden een hersenbloeding gehad, hij heeft een week lang niet kunnen staan of zelfs maar rechtop liggen.
We hadden eigenlijk de hoop al opgegeven maar na die week begon hij opeens weer te lopen.
Het was altijd al een slanke hond maar dit gedoe heeft hem al zijn vetjes gekost en is hij nu gewoon ronduit mager.
Hij is zijn hele leven al een moeilijke eter geweest maar naarmate hij ouder werd ging hij steeds beter eten, nu is dat helemaal terug bij af en lukt het dus ook niet om hem weer wat dikker te krijgen.
Weten jullie truukjes of produkten waar ik hem weer wat op gewicht krijg?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:02

barbar

Re: oude hond die niet meer dikker wil worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:11

Ok, klinkt goed, hoeveel moet ik mijn hond dan per dag geven? Hij heeft normaal een gezond gewicht van 35 kg.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:17

Royal Canin Convalescence: dit zijn zakjes poeder. Je kunt het zo geven (als een soort papje), maar ook door zijn normale voer doen. Dit is speciaal om te herstellen na een ingreep, er zit veel energie in.

Zelfs mijn kieskeurige kat (het is voor zowel honden als katten) vond het na een uitgebreide keuring best te eten (door zijn natvoer dan, als papje keek hij me aan alsof ik hem wou vergiftigen :D ).

cobyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:19

Gekookte macaroni door zijn voer

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:21

Het is een moeilijke eter en macaroni eet hij niet.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:21

turtlelito schreef:
Royal Canin Convalescence: dit zijn zakjes poeder. Je kunt het zo geven (als een soort papje), maar ook door zijn normale voer doen. Dit is speciaal om te herstellen na een ingreep, er zit veel energie in.

Zelfs mijn kieskeurige kat (het is voor zowel honden als katten) vond het na een uitgebreide keuring best te eten (door zijn natvoer dan, als papje keek hij me aan alsof ik hem wou vergiftigen :D ).

En dit kan je gewoon bij de dierenwinkel halen?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:24

barbar schreef:
turtlelito schreef:

En dit kan je gewoon bij de dierenwinkel halen?

Mmm, weet niet of de dierenwinkel het heeft. Een dierenarts die Royal Canin verkoopt zeker wel, en je kunt het ook online bestellen op medpets.nl. Misschien verstandig om eerst een los zakje te kopen bij de dierenarts, dan weet je snel of je het er in krijgt.

Mocht je problemen hebben om er aan te komen, stuur me dan even een pb. Ik heb het op voorraad en kan je er per post wel eentje opsturen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:33

Dank je, ik ga kijken of ik het ergen kan kopen

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:37

cavom senior dit is een geperste brok waar veel meer voeding in zit dan normale brok.
Ik heb bij mij thuis een boxer die veel meer nodig heeft dan normaal hij doet het er goed op en voor heen was hij altijd wat mager nu is het een mooie hond en dat voor 1 dat 8 jaar is

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:15

Je kan er gerust een paar per dag geven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:16

Geef je normaal brok of KVV?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 20:25

Normale brok.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:24

Wij gaven oudere dieren altijd zalmolie over het voer :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:46

Heb je zijn nieren al laten testen? Mijn oude hond had dit ook en toen bleek ze nierfalen te hebben, speciaal voer van Royal Canin, maar dat at ze niet.
Heb me er toen maar bij neergelegd dat het beestje oud was, en 4 maanden later hebben we gaar laten gaan

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:49

Een moeilijke eter zou ik lekker op KVV zetten en dan een vette variant om aan te komen.
Bijvoorbeeld Kivo Kip-Vis, daar zit veel vette vis in, een natuurlijke bron van goede vetten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:51

Zijn er wel dingetjes die je hond mega lekker vind? Hart of kippenhartjes uit de supermarkt bijvoorbeeld?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:51

Ik heb brok van taste of the wild besteld bij zooplus..

Ik heb een erg oude hond die mager werd met alles wat ik voerde...

Nu met deze brok die ik 4 keer per dag geef, is kleine hond dus verdeel het maar voor zijn grootte krijgt hij 2 keer wat hij nodig heeft..., komt hij eindelijk wat aan..beestje is ook levendiger geworden...

Ben erg tevreden met dit voer..is kwalitatieve goede brok, wordt erg goed verteerd..

Ik week het wel zodat hij door slecht kauwen vanwege gebit geen verteringsproblemen krijgt...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:58

Hier krijgen mijn oudjes Cavom pup voer en eigenlijk alles wat ik over heb. Brood met smeerworst, keertje pens of vlees van smuldier,gekookte aardappels . Het maakt niet uit.
De mijne is 17 jaar en is ook mager maar eet als een bootwerker.
Weet je zeker dat hij geen pijn heeft ?
Ik heb die van mij 2 weken pijnstillers gegeven om er zeker van te zijn dat ze geen pijn heeft.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:01

Ik heb ooit gelezen dat puppy voer voor senioren erg slecht is..de mineralen verhouding anders is en voor oude hond verkeerd is...

Ja kohtje de mijne eet ook als een bootwerker, de andere bakken worden nog eens leeggelikt :D :D we moeten er altijd zo om lacchen...snauwt de jonkies weg in de keuken en rent op zijn bak af valt soms in de bak van haast...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:04

mijn oude hond zette ik over op energique, dit is een natuurlijke honden voeding op basis van vers vlees...

In combi met brokjes, daarna vlot op alleen maar vers vlees over gegaan, en hij werd bijna 17 jaar oud, en zat mooi in conditie..

Ook renske hondevoer is op basis van vlees, en veel eiwit, geeft meer en dikkere bespiering, en dus vlees/gewicht.

Beide kocht ik iig bij de welkoop/acm winkel, maar zijn ergens anders ook wel te koop

Blikvlees van andere bekende merken, zit vaak 80% vocht in en dat is niet geschikt voor honden...om van te groeien...

Succes iig!

Mijn ervaring is iig dat als honden ouder worden te minder eten en ze uit teren, en juist daarom is t goed om een hoogwaardig voer te geven...

Ik zeg altijd ze moeten aan astronauten voer, kleine hoeveelheid maar vol met kracht, waar ze van groeien...haha

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:22

Om een hond aan te laten komen is bij ons tot nu rijst voldoende geweest. De hond staat standaard op renske vers.

Natvoer is inderdaad vaak ±80% vocht maar dat geeft op zich niet, je moet er alleen rekening mee houden met voeren, je moet er namelijk meer van voeren dan van brok.

Wat voor brok (merk + exacte soort) voer je nu?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:43

Tcm62 schreef:
Ik heb ooit gelezen dat puppy voer voor senioren erg slecht is..de mineralen verhouding anders is en voor oude hond verkeerd is...

Ja kohtje de mijne eet ook als een bootwerker, de andere bakken worden nog eens leeggelikt :D :D we moeten er altijd zo om lacchen...snauwt de jonkies weg in de keuken en rent op zijn bak af valt soms in de bak van haast...

Van Cavom is de verhouding niehiel vergeleken met voer voor volwassen honden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:25

tiwi1969 schreef:
Een moeilijke eter zou ik lekker op KVV zetten en dan een vette variant om aan te komen.
Bijvoorbeeld Kivo Kip-Vis, daar zit veel vette vis in, een natuurlijke bron van goede vetten.

Of Lotgering, dat is een behoorlijk vette KVV

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:26

LadyMadonna schreef:
Heb je zijn nieren al laten testen? Mijn oude hond had dit ook en toen bleek ze nierfalen te hebben, speciaal voer van Royal Canin, maar dat at ze niet.
Heb me er toen maar bij neergelegd dat het beestje oud was, en 4 maanden later hebben we gaar laten gaan

Ja toevallig wel, voor dit begon was hij al niet helemaal goed, hij werd wat slomer en hij liet opeens zijn plas zomaar lopen.
We hebben toen zijn bloed, zijn nierfunctie en zijn urine laten testen, hier kwam uit dat zijn nieren wel goed waren maar hij een of ander hormoon niet meer aanmaakt wat hij nudoormiddel van een oogdruppel toegediend krijgt.