jankende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

jankende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:13

ik heb twee honden
cayla teefje van 9 jaar geen problemen mee,
jazz gecastreerd mannetjes bijna 8 jaar hangt ontzettend, aan mij, waar ik ben is hij, loopt me de hele dag achterna en beschermd mij ook als een andere hond te kort bij mij komt valt hij uit, is een kruising lijkt op een kleine herdershond,
luisterd eigenlijk wel goed, maar zeer aanhankelijk, maar dit uit zich ook in het niet goed kunnen alleen zijn,
allebei de honden zitten in hun eigen bench en die staan naast elkaar,
cayla gaat slapen en die hoor je niet, nooit eigenlijk,
jazz krijgt zijn eten met vlees of pate erdoor heen in de kong om langer bezig te zijn, de radio gaat aan en de gordijnen doe ik dicht om te voorkomen dat hij gaat blaffen tegen dingen wat hij voorbij ziet komen, de benchen staan in de woonkamer,
echter de buurman zei dat jazz had gehuild en niet even maar langer dan een uur,
ik werk en ook mijn man werkt en dan zijn ze vaker van half 7 tot half 2 alleen, en dat gaat eigenlijk wel goed,
wat zou kunnen helpen tegen het huilen want ik wil niet dat mijn honden overlast veroorzaken

XxLMMxX

Re: jankende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:16

Is het geen mogelijkheid hem los te laten lopen in huis of gaat hij dan slopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:20

Als ik van half 7 tot half 2 in een hok opgesloten zou worden, dan zou ik ook gaan huilen...

Edit: wat ik zou doen: kijken of er een mogelijkheid is om een groot hok te maken waar beide honden in kunnen, of trainen dat de honden los in huis kunnen lopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-15 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:21

Als ik het zo lees,dan hangt de hond dus erg aan jou.
Denk dat je daar dan moet beginnen?
Laat hem meer zelfstandig zijn, zou ook zeker gaan corrigeren als hij uitval naar andere honden.
En het blaffen naar alles wat voor bij komt
Denk dat als je daar mee bezig gaat hij minder snel geneigd is om om jou te gaan roepen...want ik denk dat hij dat doet :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:23

Lees eens het boek de vrouw die naar honden luistert , er staan tips in voor dit soort dingen.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 10:23

de benchen zijn ruim genoeg, hij wordt zonder bench nog onrustiger, heb ik al eens geprobeerd en dan eet hij het eten van de andere hond ook op en hij heeft een dieet anders krijgt hij epileptische aanvallen, ze zitten alleen in de bench als wij weg zijn en de rest mogen ze los lopen ook s.nachts dan ligt hij boven op de slaapkamer, hoe kan ik hem dan zelfstandiger zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:26

joyca schreef:
de benchen zijn ruim genoeg, hij wordt zonder bench nog onrustiger, heb ik al eens geprobeerd en dan eet hij het eten van de andere hond ook op en hij heeft een dieet anders krijgt hij epileptische aanvallen, ze zitten alleen in de bench als wij weg zijn en de rest mogen ze los lopen ook s.nachts dan ligt hij boven op de slaapkamer, hoe kan ik hem dan zelfstandiger zijn

Ligt hij 's nachts bij jou op de slaapkamer? Dan zou ik dat eerst af gaan leren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:27

heb je het alleen thuis zijn wel in etappes geoefend? Dus enkele minuten weg, en dan weer terug komen etc? Onze hond hebben we het heel stapsgewijs geleerd. Die was jong toen we hem kregen, dus soms deden we hem (vooral tijdens het eten) in de bench, zodat hij tot rust kwam. De bench was voor hem echt een rusthaven.
Dan gingen we lunchen, leip hij de bench in en ging daar liggen. Dan deurtje dicht, even buiten wat doen en dan terugkomen en de bench weer open. 9 van de 10 keer bleef hij dan gewoon liggen. Dus steeds ietsje langer bezig blijvenbuiten, op een gegeven moment boodschappen doen, dan echt een paar uurtjes weg etc. En zo hebben we dat uitgebouwd.

Laatst ging ik weg, en hij lag al in de bench te slapen, maar zijn pootjes staken uit. Ik wilde hem ook niet storen, dus ik ben gewoon gegaan. Hij had niet bewogen toen mijn zus een paar uur later thuis kwam. Zij verbaasd dat de bench niet dicht was, maar ik had daar gewoon niet aan gedacht. Dus sindsdien blijft hij buiten de bench als we weg gaan. Wel zo lekker, kan hij gewoon rondscharrelen.

Maar dit moet je wel oefenen. Zo wilden we enkele maanden terug weggaan, maar de situatie thuis was een beetje anders, en we gingen weg op een vreemd tijdstip. Kenny raakte een beetje in de stress en begon echt te huilen zoals ze dat doen als ze alleen gelaten worden en zich niet prettig voelen. Dus toen zijn we teruggegaan. (zouden naar een concert).
Eventjes waren we bang dat hij het verkeerd aangeleerd zou hebben nu, maar daarna kwam de situatie met de open bench, en dat was ook op een tijd dat hij normaal niet alleen is, en toen heeft hij geen stress gehad, dus de beslissing om terug te gaan was goed. Ons hondje weet dat hij geen stress hoeft te hebben als hij alleen is. We zorgen nu dat de voorwaarden altijd goed zijn. Dat hij altijd al rust heeft en lekker lui ligt als we weg willen gaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:30

Hebben jouw honden de hele dag eten staan? Kun je ze niet 2-3 keer per dag voeren? En ze dan het bakje leeg laten eten, dan ben je van het opeten van andermans voer af.

Verder zou ik proberen hem te trainen in netjes alleen thuis blijven alsof het een pup is. Dus steeds iets langer wegblijven, pas weer binnenkomen als hij stil is en dan belonen.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 20:20

ze krijgen 2 keer per dag te eten, alleen jazz eet zijn brokjes meteen op maar cayla laat het veelal staan, en eet vaak pas sávonds waardoor jazz de gelegenheid krijgt om de brokken van cayla ook op te eten maar jazz staat op dieet, daarom gaan ze ieder in de bench met eten, en als we weg gaan, het overdag alleen blijven gaat eigenlijk altijd wel goed behalve in de avond gaat hij huilen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:27

Dan zou ik het voer van Cayla na een bepaalde tijd weghalen en 's avonds gewoon nog een keer aanbieden. Niet laten staan. Beetje strenger zijn. Eet je nu niet? Prima, dan moet je wachten tot een andere tijd.

Dan oefenen met alleen blijven en als het even kan oefenen met uit de bench kunnen.

En dat boven slapen afbouwen. Jazz lijkt me heel erg bevestigd te worden in het aan jou hangen. Hij moet zelfstandiger worden. Hij heeft Cayla en daar moet hij het eigenlijk mee doen.