Zoals sommige bokkers misschien weten is mijn hond vorige week ingeslapen. Ik heb geen nieuwe hond, maar omdat ik het wandelen heel erg mis mag ik met een hond wandelen wanneer ik dat wil.
Misschien zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hond die op de stoep poept. Ik heb het niet over een pup
. Zijn er manieren om dit af te leren, zodat de hond zijn behoeftes gewoon op het gras gaat doen of is het lastig wanneer de hond dit altijd gewoon gewend is geweest?Sowieso lijkt het mij goed om uitgebreid te belonen wanneer hij wel zijn behoefte op het gras doet, maar vraag ik mij bijvoorbeeld af of je de hond streng moet gaan toespreken wanneer hij zijn behoefte op de stoep doet (dan denkt de hond misschien dat poepen niet oke is?).
Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en/of ideeën hebben om hier goed mee om te gaan.
.
Telkens weer als hij het netjes op het gras of in de bosjes deed dan werd hij uitgebreid beloond, met als gevolg dat hij nu het liefst in de bosjes poept of bij gebrek aan bosjes op het gras. In al die 12 jaar *ff afkloppen* heeft hij het nog nooit op de stoep gedaan.
Toen hond nog puppy was "moesten" we dat ook aanleren, op aanraden van ikweetnietmeerwie, en puppy was zo geschrokken van mijn 'nee' en snelle stap dat ze een week lang niet meer durfde