Kattenbrokken mengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Kattenbrokken mengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:12

Ik geef sinds een jaar ongeveer purizion kattenbrokken aan mijn 3 katten, dit is graanvrij en met 80%vlees.
In de eerste instantie was ik tevreden, maar sinds kort zijn mijn katten allemaal best veel afgevallen, en heeft mijn cornisch rex kruising een kale plek op haar 'lendenen'. Mijn kater die gevoelig is voor blaasruis is erg vilterig in de vacht, kortom ik vrees dat dit door de voeding komt.
Ik wil wel overstappen op orijen maar ik lees in de reviews dat de katten er plots blaasruis en ontsteking van kregen, dat moet ik niet hebben bij mijn kater die daar al gevoelig voor is. (Hij stond voorheen op RC urinary wat goed ging, maar ik lees bij de ingrediënten niet zulke goede dingen)
Nu heeft greenheart ook stuviet dieet, zou ik dit kunnen mengen met bijvoorbeeld orijen of een ander goed merk? Ik ben niet zo bekend met greenheart.

Vers heb ik al geprobeerd, dat willen mijn kieskeurige katten niet.

Yessy

Re: Kattenbrokken mengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:21

Ik voer hier twee van de drie katten Taste of the Wild. Heb Orijen overwogen maar daar stonden naar mijn idee te veel recensies van mensen waarvan de kat blaasgruis kreeg. Nummer drie heeft 2x blaasgruis gehad voor hij hier kwam en die staat op Catovit (oid) urinary, vol slechte stoffen maar ik durf het niet aan om hem over te zetten. Hij is nu 10 en doet het hier verder goed op.

Ik weet niet of mixen zin heeft, het ene zal het ander een beetje compenseren maar als dat niet voldoende is zit je sowieso met een probleem. Ik hoop nog steeds op de dag dat er graanvrij urinary voer op de markt komt, maar ben bang dat dat dan direct onbetaalbaar is, als het al mogelijk is..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:41

Greenheart heeft dus wel voer voor blaasruis katten waar geen rotzooi in zit, misschien dat maar doen dan? Is nog steeds goedkoper als orijen

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:16

Greenheart is super voeding! :j Betaalbaar en kwalitatief erg goed!
Ik zou dit overigens ook niet mengen, maar gewoon als standaard voeren. Je merkt aan je katten snel genoeg of ze het er goed op doen of niet :)