Mijn ouders hebben een Duitse herder met vrij lange haren [of het nou echt een oudduitse herder is... geen idee - asielhond]
Klik voor foto
Voornamelijk haar 'broek' en nek moet je regelmatig kammen, anders krijgt ze echt matten/vervilt haar. Mijn ouders kunnen het niet i.v.m. rugproblemen en mijn broer houd haar altijd te strak vast, dus dat vind ze niet ok. Dus de taak is aan mij! [Vind ik niet erg, altijd wel gezellig zo'n beestje kammen
]Probleem is dat ze het echt niet fijn vind. Ik probeer haar zo min mogelijk pijn te doen door haar vel vast te houden zodat het niet trekt, en als ik met haar rug en zijkanten en broek bezig ben laat ik haar regelmatig even zitten [ze is 9, dagje ouder dus]. Punt is alleen dat ze het echt niet leuk vind, probeert steeds weg te lopen enz.
Dan krijg je dus dit soort blikken
Hoe maak ik het leuker voor haar? Of iig zo dat ze niet steeds probeert weg te lopen, kom handen te kort, haha. Ze mag geen gewone hondensnoepjes hebben i.v.m. allergie. Ze krijgt na afloop wel altijd een stukje.. ja wat is het eigenlijk, gedroogde lamspens geloof ik? Dat soort dingen krijgt ze geen last van, maar daar zit ze wel altijd een tijd aan te knagen en het is erg duur, niet echt geschikt als beloning tussendoor.
Ideeen? Of moet ze maar gewoon door de zure appel heenbijten...
nooit aan gedacht dat er voor honden ook zoiets zou zijn! Ik zag op hun site dat onze vaste dierenwinkel ook een verkooppunt is. Volgende keer dat ik er heen ga zal ik er eens naar informeren, hartstikke bedankt! [hoeveel kost dat spul gemiddeld?]
wat betreft de snoepjes, wat voor allergie heeft ze?
Daar stinkt je jas na 6 weken nog van...
]
en daarna weer verder maar wel zachtjes of course