pup over van brokken naar kvv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jazz-fan

pup over van brokken naar kvv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 07:29

Er zullen hier vast wel mensen zijn die hun hond kvv voeren. Wij krijgen over een weekje of 4 onze nieuwe pup. hij wordt nu gewend aan puppybrokken. maar wil hem overzetten naar kvv. onze oude hond krijgt dat ook en vind het super. Hoe kan ik die kruimel het beste laten overwennen aan het vlees?

Afbeelding

kimmie261

Re: pup over van brokken naar kvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:42

ik zet ze gewoon in 1x over...niets mengen of wat ook,neem ook nooit brokken mee van de fokker... :)

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 07:43

ze krijgen daar geen diarree van?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:52

nee nog nooit een pup gehad welke diarree kreeg van het overzetten naar kvv :)

je kan ook vragen of de fokker al af en toe wat vlees wil geven aan jouw puppie zolang hij/zij nog bij de fokker is.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:23

Wij zijn na een maandje overgegaan, hij zat elke keer aan de diarree van de brokjes. We zijn toen in 1x overgegaan naar vers vlees en nooit meer last gehad.
Veel plezier met je pup, is het een stafford?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:24

Ik heb beide nesten op vers afgespeend maar toen ik mijn teef kocht bij een fokker stond ze daar ook op brok en idd ook meteen overgestapt zonder mengen op KVV :) ik nam ook geen brokken mee

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:31

Ik heb onze pup ook direct van brok bij thuiskomst overgezet op kvv. Geen diarree, geen problemen gehad.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:32

Vorige week pup opgehaald en na adviezen hier gelijk overgezet geen problemen ze doet het prima beter zelfs

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:36

Welke kvv voeren jullie aan de pups.
Ik heb op moment 2 ACD pups. Mijn grote krijgen kvv(lotgering). De pups op dit moment nog puppybrokken maar wil hun ook kvv gaan geven. Krijgen ze dan ook voldoende vitaminen enzo binnen op alleen kvv.?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:47

Ik heb een Duitse Dog kruising van inmiddels 12 ! De dierenarts die hem vorige heeft gecheckt vond hem er apart goed uit zien voor een hond van dat ras en die leeftijd, geen tandsteen, geen overgewicht en lichte artrose maar dat is normaal voor zo'n grote hond. Hij krijgt al zijn hele leven carnibest. Mijn jongste hondje die nu net een jaar oud is heeft meteen van het begin af aan carnibest gekregen en die ziet er ook meer dan perfect uit, is iets te dik maar dat is mijn eigen schuld, carnibest voor zulke kleine hondjes moet je echt afwegen anders geer je gauw te veel. Maar wat een prachtige pup heb jij met die mooie blauwe oogjes, alhoewel die nog wel iets zullen verkleuren denk ik?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:48

Ik ben gewoon lotgering gaan voeren en niet de puppy variant maar gelijk mee met de rest
Ze heeft 2 dagen geen ontlasting gehad maar nu gaat het prima

Mijn pup was erg veel tekort gekomen en verwaarloosd, nu begint ze na anderhalve week weer haar te krijgen en flink wat babbels

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 09:30

Ja we krijgen een Stafford thuis :).
Eerst voerde ik onze oude hond( bijna 14 jr) Duck. Nu zit ze op Naturis. ze verhaard nu veel minder en ze is nog actiever.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:31

Echwel schreef:
Ik ben gewoon lotgering gaan voeren en niet de puppy variant maar gelijk mee met de rest
Ze heeft 2 dagen geen ontlasting gehad maar nu gaat het prima

Mijn pup was erg veel tekort gekomen en verwaarloosd, nu begint ze na anderhalve week weer haar te krijgen en flink wat babbels

Hoeveel geef jij aan je pup per dag. Houd jij je echt aan de gegevens die lotgering zegt of kijk je naar je pup zelf?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:55

Ik geef 4x per dag her is een jack dus 4x 25/30 gram
Voor de andere jack weeg ik het ook echt een op de gram af