Help! Kattenbak lucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Help! Kattenbak lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 06:36

Hallo!

Ik hoop dat iemand misschien tips voor me heeft voor het volgende probleem. Ik woon in een klein appartement met 2 katten. Als je de deur in komt heb ik gelijk links een kamer die ik heb ingericht als katten kamer. Hier staat ook de kattenbak.echter ruikt het zo muf en niet schoon als ik binnen kom. Ik verschoon de bak iedere dag en 1 x pw nieuw grit. Ik kan wel een raam open zetten maar er staat geen raam tegenover waardoor ik kan luchten.

Heb al meerdere grit geprobeerd maar blijf het probleem houden. Een andere plek zou het beste zijn, maar die heb ik niet. Heb verder alleen een kleine gang, keuken , slaapkamer, eetkamer en woonkamer.

Iemand misschien tips?
Ps. Heb toevallig gister een kattenbak erbij gekocht, kan dit helpen dat ze nu een eigen hebben?

Wil gewoon fris thuis komen. .

Alvast bedankt!!

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 06:41

Laatst bijgewerkt door Lisamartine op 08-08-15 06:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 06:43

Kattengrit van zoo plus. Loodzware zakken , spul met babypoeder. Wij hebben 3 katten en hebben nog nooit de kattenbak verschoond. Klontert mooi, halen 1 x per dag de klonten uit de bak, geweldig spul. Ik ga zo even het merk opzoeken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 06:46

Jadybabe schreef:
Kattengrit van zoo plus. Loodzware zakken , spul met babypoeder. Wij hebben 3 katten en hebben nog nooit de kattenbak verschoond. Klontert mooi, halen 1 x per dag de klonten uit de bak, geweldig spul. Ik ga zo even het merk opzoeken.

Tigerino Canada gok ik. Fantastisch grit inderdaad. Wij hebben de bak ook nog nooit leeg moeten halen. Blijft ontzettend schoon.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 06:50

Amandavd

Re: Help! Kattenbak lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:03

Pas op met ramen open zetten etc, zeker niet op kiep want een kat kan zich daar makkelijk aan ophangen. Verder moet je kijken naar het grind dat je gebruikt. Wij hebben grind van 7 euro het pak bij de boerenbond gehaald, je ruikt alleen iets wanneer een van de poezels de drol niet ondergraaft. Verder doen wij 1 x per dag alles eruit scheppen, plas en poep, 1 x per week alles leeghalen, uitwassen met allesreiniger en nieuw grind erin.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:26

Je doet nu 1x per week nieuw grit , zou dan toch vaker doen.
Ik woon ook met 2 katten klein en ik doe het nu 2x per week en ik ruik niks meer :j

Ik heb gewoon de stuifvrij korrdls van albert heijn :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:28

Ik heb een PeeWee en nooit last van een stinkende kattenbak. Ik doe er nooit nieuwe houtkorrels in. :+ Ik vul alleen bij als het nodig is. Aanschaf van de korrels en van de bak is wat duurder maar wij doen volgens mij iets van een half jaar met die speciale korrels. Ook weleens andere korrels gehad maar dan gelijk wel last van stank.

Een peewee heeft een dubbele bodem waardoor de urine naar de onderkant zakt.

Afbeelding

Ik heb de open variant (dus zonder deksel en klepje) en hij bevalt al jaren heel goed. :)

Edit: toevoeging: Ik doe ook zoals Selke zegt 1x per dag de poepjes scheppen en 1x per week de onderbak legen en korrels bijvullen. :)
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 08-08-15 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:29

ellepel schreef:
Je doet nu 1x per week nieuw grit , zou dan toch vaker doen.
Ik woon ook met 2 katten klein en ik doe het nu 2x per week en ik ruik niks meer :j

Ik heb gewoon de stuifvrij korrdls van albert heijn :)

Wij hebben 3 katten en vier kattenbakken, als ik 2 x per week schoon grind er in moet doen dan ga ik bankroet :') Wat voor grind heb jij als ik vragen mag?

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:30

ingedebruijn schreef:
Jadybabe schreef:

Tigerino Canada gok ik. Fantastisch grit inderdaad. Wij hebben de bak ook nog nooit leeg moeten halen. Blijft ontzettend schoon.

Klopt! Tigerino. Wij hebben een xxl kattenbak met een dikke laag grit, iedere dag klonten eruit, af en toe bijvullen, nog nooit verschoond. Als de bak goed gevuld is, verbruiken we daarna ongeveer 1 zak per maand. Moet er wel bij zeggen dat twee van de poezen ook buiten komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:34

Amanda, ik heb stuifvrijkorrels van albert heijn.
kost 2,75 geloof ik voor 10 liter?

Die gooi ik driekwart er van in de bak. Dus een dikke laag er in.
schep elke dag de poep er uit, en ik gooi hem nu vaker leeg omdat de dames wat meer drinken en dus meer plassen.
Nu meestal maandag en vrijdag :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:35

Heb je wel een kattenbak met een koolstoffilter? Als ik deze niet regelmatig vervang ruik je het ook heel erg.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:36

Je zou ook houtkorrels kunnen proberen. Kun je ook gewoon bij de AH kopen.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:39

Ik gebruik die blauwe zakken kattenbakvulling van de hornbach. Met wit grit er in. Fantastisch! Ik hoef niets anders meer! Rond de 7 euro per zakje en 1 zak is precies een schone bak.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:43

ellepel schreef:
Amanda, ik heb stuifvrijkorrels van albert heijn.
kost 2,75 geloof ik voor 10 liter?

Die gooi ik driekwart er van in de bak. Dus een dikke laag er in.
schep elke dag de poep er uit, en ik gooi hem nu vaker leeg omdat de dames wat meer drinken en dus meer plassen.
Nu meestal maandag en vrijdag :j

Oke, bedankt voor de tip! Daar ga ik eens naar kijken!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:50

Hoe vaak schep je uit ?
Wij hebben 3 katten onze kattenbak staat in de keuken.
Maar hij wordt 3 x daags uitgeschept. En je ruikt er helemaal niets van.
Wij hebben katten grid van makro(groothandel) is klonterend. En makkelijk uit te scheppen..

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 07:58

Hartelijk dank voor de reacties!
Houtkorrels heb ik ook al geprobeerd maar dan vind ik ook niet lekker ruiken. Het is ook niet dat het stinkt naar poep, maar gewoon een muffe lucht.

Zal eens naar die andere grit, bedankt!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 07:59

Iris82 schreef:
Heb je wel een kattenbak met een koolstoffilter? Als ik deze niet regelmatig vervang ruik je het ook heel erg.

Je bedoeld het filter boven op? Die heb ik toevallig vorige week vervangen maar werd er ook niet beter op.

Iemand zei me dat het ook kan komen nu Door de warmte. Weet iemand dat?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:10

Wij hebben 4 katten, 4 bakken en gebruiken extreme classic met babypoeder. Het is in aanschaf wat duurder dan grit bij de supermarkt vandaan, maar je hebt er echt profijt van. Het stinkt echt niet. Ik schep de urine en ontlasting en 2x per dag uit en vul ong 1x per week/2 weken bij. Af en toe verschoon ik alles en maak ik de bak even goed schoon, maar we zijn minder geld kwijt op deze manier dan vroeger met de hout korrels.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 08:28

Grit met baby poeder is dus echt een aanrader? Ik rij zo gelijk even langs de diervoeder zaak. Ga het gewoon proberen. Thanks!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:35

Ik gebruik altijd Odor Control in de kattenbak. Werkt echt super en geen vervelende geurtjes.
Bij het verschonen spay ik er een beetje in, grit erop en klaar.
En daarbij hoef je ook geen duur grit te gebruiken omdat het anders sneller ruikt.

http://www.daisypaardenshop.nl/a-283187 ... rol-spray/

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:50

Hier ook een zeer tevreden peewee gebruiker! Heb de open langwerpige bak en gebruik altijd de peewee korrels en nooit namaakspul. Ding stinkt niet, ruikt niet muf en hij is zo makkelijk schoon te houden :j
Mijn katten zijn veel buiten, dus doe bijna een jaar met een zak korrels

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:54

Ik gebruik die van Biokat. Die heeft ook een versie die naar zwitsal ruikt. Deze klontert goed en stuift niet. Daarnaast is het heel fijn en lopen de katten het niet uit de bak. Beide katten gaan nu weer naar buiten maar ik had een tijdje terug 1 van de 2 in een bench omdat ze moest herstellen van een gebroken heup en die stond in de huiskamer. Als ik dan thuis kwam dan rook ik gelijk dat ze op de bak was geweest en gepoept had en liet ik alles even goed doorluchten en schepte ik de klonten eruit. Dat deed ik meerdere malen per dag en dan was het goed te doen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:58

Ik heb ook al van alles geprobeerd en ben nu voor het eerst heel tevreden met de AH klontvormende in groen pak, deze:
Afbeelding
Met enige regelmaat in de aanbieding (Bonuskaart)

Echt super spul, poep er direct uithalen dat is het enige wat je nog ruikt. Ik haal (nu met 1 kat) meestal maar 1x per week de klonten met urine eruit, heb een open bak en ik ruik hem echt nooit meer. Ik dacht nu 4 euro per pak. Kat doet ook buiten wel wat maar ook veel binnen. Ik haal hem zelden leeg -denk 2x per jaar ofzo- maar vul enkel bij.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:07

Met een goede grit zou je niks mogen ruiken. Heb je de deur open staan? Je kan een kattenluikje in de deur maken, dat heb ik ook gedaan naast mijn voordeur en naar mijn huiskamer. Ik doe geen deuren open voor katten dat doen ze zelf maar :-). Ideaal. Als je het zonde vindt van je deuren (sommige mensen zeiden in mijn nieuwe huis: ga je echt een gat in je deur maken voor je katten???) kun je later een plaatje over het gat zetten bijv.