Hond/kat stelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Hond/kat stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:04

Na aanleiding van een ander topic..... :)

Waarom moet een hond aangelijnd zodat hij niet andermans terrein op kan om daar te poepen, een konijn te pakken of een kip te vermoorden?
Waarom, om te voorkomen dat een kat in andermans tuin komt om te poepen, een koikarper uit een vijver te trekken of een konijn te vermoorden moet de eigenaar van de tuin zijn tuin maar beveiligen tegen katten?

Barst los en laten we het netjes houden ;)

Chasey

Re: Hond/kat stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:08

Zo'n topic is laatst toch al geopend?

Cowgirl

Re: Hond/kat stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:15

Nou 1x raden: dit word weer een reltopic want de gemiddelde bokker heeft een hekel aan katten. Doe jezelf een lol en sluit dit topic. Want ik denk dat je na dat andere topic wel weet hoe het gaat lopen. En net als wat hier boven al gezegd is zulke topics zijn er al genoeg.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:16

Cowgirl schreef:
Nou 1x raden: dit word weer een reltopic want de gemiddelde bokker heeft een hekel aan katten. Doe jezelf een lol en sluit dit topic. Want ik denk dat je na dat andere topic wel weet hoe het gaat lopen. En net als wat hier boven al gezegd is zulke topics zijn er al genoeg.

+:)+

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:17

Ik heb eigenlijk werkelijk geen flauw idee... Omdat het een idee is van de mens dat katten niet aangelijnd horen of zoiets? Ik ken mensen met 3 katten, die als ze buiten mogen 'gewoon' aangelijnd zitten aan een lange lijn, niet lang genoeg om weg te kunnen.

Nog zoiets, waarom zijn er kattenluiken voor katten in deuren om naar buiten te kunnen, en moet een hond maar wachten tot iemand de deur voor hem opendoet?

MarlindeRooz

Ik heb geen hekel aan katten, vind ze geen hele leuke dieren. Prima als iemand ze heeft. Maar ik vind dat je ze binnen de bebouwde kom gewoon in je tuin moet houden.

Diablo

Heeft de gemiddelde bokker een hekel aan katten? Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat ze een hekel hebben aan het feit dat katten ongevraagd in hun tuin komen en dus eigenlijk aan de eigenaren die dit laten gebeuren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:19

Omdat een kat simpelweg los mag lopen binnen en buiten de bebouwde kom en voor honden andere regels gelden. Ook voor andere dieren: gek genoeg vind de gemeente het ook niet leuk als ik mijn paard maar gewoon los laat lopen zonder toezicht :+

Daarnaast is het nog maar de vraag of de kat een eigenaar heeft, genoeg wilde katten namelijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-08-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:19

Palmera schreef:
Na aanleiding van een ander topic..... :)

Waarom moet een hond aangelijnd zodat hij niet andermans terrein op kan om daar te poepen, een konijn te pakken of een kip te vermoorden?
Waarom, om te voorkomen dat een kat in andermans tuin komt om te poepen, een koikarper uit een vijver te trekken of een konijn te vermoorden moet de eigenaar van de tuin zijn tuin maar beveiligen tegen katten?

Omdat onze planeet gerund wordt door katten. Dat kan iedere katteneigenaar je bevestigen......

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:22

Cowgirl schreef:

Als iedereen net zo van leer trekt zal het inderdaad een reltopic worden ;)

Los daarvan, in het andere topic betrof het een afdwaling van de OP.
Ik denk ook niet dat heel bokt een hekel aan katten heeft, net zomin als dat heel bokt een hekel aan bepaalde hondenrassen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:23