Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laptopmuis schreef:Wat is het voor vogeltje? Als het een insecten-eter is kan je misschien levende meelwormen kopen en die in stukjes aan hem geven (wel vies karweitje).
wij gaven altijd Brinta met een spuitje en daarna fijn duivenvoer. Zien dat de krop lekker gevuld blijft maar je hebt zo te zien al ervaring.
Nutribird is fantastisch spul, daar moet het wel mee lukken. Tillie20 schreef:Ik ben ervan op de hoogte dat dit inderdaad niet mag. Ik ben van plan om vanavond even te kijken of er ook een vogelopvang in de buurt is zodat hij daar kan blijven. Het is niet mijn intentie om hem te 'houden', maar ik wil gewoon het beste voor hem.
Ik heb hem net een beetje voer gegeven, inderdaad zijn bekje open gehouden. Omdat het allemaal stressvol voor 'm is geweest heb ik 't niet te lang gemaakt. Ik hoor 'm nu voor het eerst geluiden maken, dat deed hij eerst niet dus dat is een goed teken!
vrouwke schreef:Wat een lieverd!
Van de dierenambulance snap ik wel.
Ik kreeg vorige week een telefoontje dat ze een schildpad gevonden hadden, een roodwang, die zijn nog wel beschermd. Die liep midden op de weg.
Wat zegt de dierenambulance: gooi hem maar in de sloot, wij komen hem niet halen.
Is een pracht exemplaar van 20 cm groot.