Hond mee in de bus/OV.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Hond mee in de bus/OV.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:56

Hoi, ik vroeg mij af wat precies de kosten zijn van een hond mee te nemen in de bus?
Ik heb een ''anoniem'' ov geen jaar ov of persoonlijk OV.

Nu zag ik dat je als je hond een ''plaats inneemt'' dat je er dan voor moet betalen bij connection.
Houd dit in dat als je gewoon ergens een staat(bijvoorbeeld bij de deur) dat het dan gewoon gratis is?
Iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast :)

Boompje1985

Re: Hond mee in de bus/OV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:07

Ik ga zowat standaard met de bus en heb bijna altijd m'n hond mee, heb nog nooit een kaartje voor de hond moeten halen/betalen. Ze is middel groot en gaat altijd rustig onder m'n stoel liggen. Misschien als je een kalf mee de bus in wilt nemen zal de chauffeur er wat van zeggen. Wel ben ik een keer geweigerd omdat er al 5 honden in de bus zaten begrijpelijk want niemand zit te wachten op ruziënde honden tijdens een busrit.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 12:09

Okee ik ga het gewoon proberen! onze hond is ook middelgroot (herder x border collie) meer het voormaat van een border collie in een herder jasje. Anders zit ze de hele dag alleen thuis want mn moeder is met de andere hond weg. Kan ze mooi even mee naar stal :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:15

Anders gewoon vragen, deed ik ook in het begin maar ondertussen ken ik elke buschauffeur op mijn rit dus nu weet ik dat ze hier er helemaal niet moeilijk over doen zolang je hond aangelijnd is en niet op de stoelen of in het gangpad gaat liggen en verder geen overlast (zoals constant blaffen, heeeeel erg stinkt of vies is) veroorzaakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:23

Ik heb nog nooit betaald voor een hond in het OV. Gewoon gaan, zorg alleen wel dat je hond zich zoveel mogelijk netjes gedraagd en niet in de weg ligt voor de overige passagiers.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:30

Ging een keertje met de trein, geen geld betaald voor de hond. Moest wel, gelukkig kregen we geen boete.
Ben nog nooit met de hond in de bus geweest, maar denk dat het gewoon kan als hij rustig is.

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:40

Het verschilt per vervoerder met de bus volgens mij. Ik weet dat Arriva met honden gratis is in de bus, maar bij anderen moet je misschien wel betalen, meestal is dit makkelijk te vinden op de websites van de vervoerder. Met de trein moet je voor honden die niet op je schoot passen wel betalen, bij NS is dit 3 euro voor een dagkaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:45

Meestal hoef je voor honden die in een tas zitten sowieso niet te betalen. Mijn moeder heeft dus altijd een ikea tas mee en daar zit de hond dan in :')

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:43

Voor de trein koop ik gewoon een dagkaartje voor de hond (3 euro) en in de bus betaal ik nooit voor de hond.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:46

In de bus nog nooit een kaartje gekocht voor de hond. In de trein is het verplicht.