Hamster heeft wondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Hamster heeft wondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 06:48

Goedemorgen bokkers!

Ik zag net dat mijn hamster een wondje heeft op zijn buik. Het ziet er geelig uit en dat geelige trekt helemaal door naar zijn urine buis. Het ziet eruit als boomschors zo ruw ziet het eruit maar voel het niet. Je voelt wel duidelijk dat het een wondje is maar ik ga rond 10 uur op vakantie en mijn oma zorgt voor de hamster. Het zit midden op zijn buik. Ik kan geen foto maken omdat hij dit niet toe laat. Dan bijt ie in mijn vinger. :+

Kan ik proberen of ik er wat jodium op kan smeren?
Zijn kooi is schoon maar hij heeft wel 2 stukken hout in zijn kooi liggen waar hij altijd onder ligt. Of is het beter om die eruit te halen? Naar de DA gaat me echt niet lukken vandaag.

Het is een mannetje van nog geen half jaar oud.

Groetjes, mij.

doezel2

Re: Hamster heeft wondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:55

Zit het wondje dicht?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 06:57

Ja het wondje zit dicht.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:59

Ik denk. Dat je er niets aan moet doen. hoelang ga je op vakantie? Miss evt schoonmaken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 07:02

Ik ga een weekje naar Zeeland. Oke bedankt voor je reacties!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:06

Graag gedaan:). Komt vast wel goed. En als je het over week nog niet vertrouwd. Kun je altijd gaan. En miss kan je oma toch nog naar de Da als je het toch niet vertrouwd:)

Fijne vakantie

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:09

De meeste dierenartsen hebben smorgens telefonisch spreekuur, ik zou ze even bellen voor overleg.
Misschien kan je meteen even langskomen zodat je toch om 10 uur met vakantie kan gaan.

Zo zadel jij je oma niet op met een ziek dier en hoef jij je niet zoveel zorgen te maken tijdens je vakantie.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:11

Misschien pus dat gele?
Ik zou het even schoonmaken (water en een papieren doekje oid) en kijken of het echt goed dicht is (en niet opentrekken perongeluk dan). Even je oma vragen om in de gaten te houden of het niet warm, dik of opengaat, dan zou ik haar ermee naar de DA laten gaan. Hoe groot is het wondje?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 08:52

Hoi! Allemaal bedankt voor de reacties! Ik ben net nog even snel naar de DA gegaan omdat ik het niet vertrouwde. Het was de geurklier. Nooit geweten maar heb het net opgezocht en inderdaad het plaatje klopt helemaal. Bedankt nog! :j

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:57

Ik wilde inderdaad zeggen, het is helemaal geen wonde maar zijn geurklier :)
Als er een een dikke/gele korst op zit kan het wel zijn dat de geurklier wat verstop zit en kan je hem best even schoonmaken. Je voelt het harde van de korst, als je daaronder lichtjes drukt komt het korstje normaal los :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:52

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:48

Wat goed dat je nog even langs de DA bent gegaan zeg :) Fijn dat het de geurklier was. Ik ben in het verleden ook eens met een tamme (syrische) rat naar de DA gegaan omdat hij twee bruine vlekjes had, waren ook geurklieren :+ Ach je leert er weer van haha. Fijne vakantie!