Nieuwe ren voor konijnen , maar ja hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe ren voor konijnen , maar ja hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:55

Normaal ben ik wel crea met mijn konijnen hun space , maar nu eens niet. :')

Ik heb sinds kort een ruimee tuin , na wat stoepkrijten ben ik eruit dat het 2 lange rennen worden. 5 stoeptegels breed en ongeveer 20 stoeptegels lang , dan heb ik de opening aan de kant van het huis en niet aan de poort want daar zitten rozen en werkt niet lekker .

Ook zit er een stoeptegen tussen de 2 rennen in , dit om elkaar niet te kunnen uitlokken en elkaar niet kunnen pijnigen . Heb een zwakker konijn en die werd de tent uitgevecht toen het een viertal was , ze kan zich niet weren de poten werken wat minder en als ze turbo aan moet zetten valt ze om omdat haar poten het niet kunnen bijbenen :') :(:)

Afbeelding

De stoepkrijt tekening , waar poes lekker chilt daar deur 1 van 3 stoeptegels breed ongeveer. Meer naar links zijn 2 blauwe tegels daar is dan de zone waar niks komt misschien wat planten die konijn vriendelijk zijn . En dan meer naar de schutting ren 2

Afbeelding

Vanuit mijn slaapkamer , bij de schuttingdeur ligt een zak tot daar en dan tot het stukje voorraan waar steentjes liggen en 2 planten bakken staan of als je goed kijkt het grote pluimpje gras rechts :')

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55C35A63

Huidige hekwerk bij ouders , koste me wat to muchie :Y)

Ik heb wat rondgekeken , ik heb schuttingkjes gezien van 90 cm hoog en 1.80 breed. Het is 1.50 breed per ren , en ongeveer 5 a 6 meter lang .

Afbeelding

Like this <3

Budget is uiterste max 200 euro , en dan moet er nog een extra schuilhok komen

Afbeelding

De tekening van paint , hok en eronder komt nog een graafbak . Paar tegels in de grond en dan grond erop , ook tegels aan de zijkant dat er een bak komt als ware. Misschien dat ik kijken ga voor een vijverbak met wat gaten in de onderkant :)

Wie o wie kan me uit dit drama helpen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:57

Nou,niet veel dus :P
Ik al helemaal niet,heb 2 linkerhanden wat dat beteft.
Maar vind het wel een heel leuk idee en ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden :j

Sheran

Re: Nieuwe ren voor konijnen , maar ja hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:01

Wij hebben altijd de iets minder chique gaas-oplossing. Ik zou wel ook aan de bovenkant gaas doen. Je hebt van dat geplastificeerde gaas met rechthoekige gaten. Voor het mooie zou je het in een raamwerk van balkjes kunnen spijkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:54

Bovenkant gaat idd afgesloten worden , ik vertrouw de buurt niet. Bij ouders waken de poezen er wel voor maar hier bij de bomen , heb al uilen gehoord

Met mam overlegd , mag de ren daar meenemen mits ik een ren maak voor de konijnen van mijn ouders.

Zo ik ben gedoemd tot staafmat hekwerk , heb 7 meter 50 daar kwa hek . Zal even her tekenen en dan heb ik geen keuze dan moet ik de ren al omdraaien en in het midden een houten hek.

-gaat weer painten :- =

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:34

2.0 *\o/* De ren is idd van 3,30 naar 2,50 gegaan , maar de 6 meter blijft 8-) . Ik heb 3 hekken van 2,50 , Dan moet ik nog 8,50 meter hek , deurtjes zijn een meter breed dus ik neem of 1 deur daar is een meter ruimte voor berekend en stap erover heen al kan hij ook open en kan ik beide rennen in :) .

Afbeelding

Ik ben nog best crea bea soms 8-)

De kosten lopen de pan uit *\o/* , haha heb nog een 3,0 versie :

Afbeelding

Die gaat naar de hekkenboer voor een offerte .

De hoekpalen en tussenpalen staan erop , de hoekpalen zijn vierkant en tussendoor een ronde paal .

-schud aan boom-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:36

Hmm eindelijk de offerte binnen , valt niet mee maar eigenlijk ook niet tegen :Y)

'probleem' is de entree naar de 2 rennen , die kost 220 euro. Te gortig voor mij , de rest valt mee. De hoekpalen , de middenpalen etc.

Ik mail sowieso nog even , de onduidelijkheid over het meter stuk aan de achterkant en dan de 2 stukken van 70 cm . Dan moeten maar oude hekken dat doel krijgen.. , kan ik zo over heen stappen. Alleen dan kunnen de boefjes erover springen om elkaar af te maken }:0 , dus daar moet ik goed over nadenken. Zonder de poort ligt het alsnog niet echt in budget , maar gaat een leven lang mee en staat wel netjes .

Hmm lastig :Y) , even denken en doorgaan. 2de hokje heb ik gisteren op MP gescoord dus daar hoef ik niet meer om te denken *\o/* . 3 maanden oud hokje , 15 euro maar . Heb daar vast op bespaard , dan nog even het middenstuk van hout ..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:51

Het begin is er al :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:52

Gewoon met gaas doen zou ik zeggen... en 90cm, houer wel rekening mee dat er dan wilde konijnen of andere dieren erbij kunnen komen he :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:13

Zo maand verder , ik kom er wel :P .

Afbeelding

Bouwputtie *\o/*

Naast zwarte konijn staat hek 1 van ouders , ik heb er nog 2 die komen op de paal naast de bruine container zeg maar en de andere die komt aan de huidige vast . 1 Grote ren die in nood doormidden kan met het hek wat tegen mijn buxus staat (konijn vind hem lekker -O- ) , en dan de zandbak gaat de grond in. Tegels eruit een gaatje erin en laat ze maar graven , in 2de ren gaan de tegels er ook uit maar omdat daar minder ruimte is graaf ik wat tegels in dan kunnen ze lekker wroeten.

De ijzeren panelen komt hout omheen , die komen vooraan te staan. Stap ik heel elegant overheen :j De kleine ren kan tot het schuurtje getrokken worden maar dan zit ik met een probleem. Zit ten eerste de uitgang naar de straat voor fiets , en ik heb een buurman die de container altijd achterhuis rijdt (Oudere man die niet helemaal meer 100% geestelijk is , valt niet mee te praten etc) . Dan moet ik er sloten op doen en de container buiten de ren zetten , of een sluisje creëren waar de container kan staan tot ik thuis ben.

Het hek komt dus in de grote ren of voor de kleine ren , dan is alles zenn :P . Alleen is het wel 1,80 dus dan kan ik beter gewoon niet het stuk tot de schuur pakken maar gewoon oorspronkelijke plan houden.

1 Paal is erg stout dus de 2de schutting wil nog niet op zijn plek , alle palen zitten los maar die dus niet -O-

En dan de schuttingdeur fixen , laatste nieuws is dat hij uit elkaar valt :')

Komt ooit wel af pff

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:22

Zo iets??

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:29

:j , maar dan stevige gaaspanelen en de houten omlijsting zit al een gleuf in voor de panelen. Valt als het goed is er mooi in , broer maakt het haaks voor me. Doe het meeste zelf met de boormachine , zie je niet hoe kom je erbij haha zo gammel als maar kan :P .

Haal schroeven als Jenga uit de oude omheining van de schutting daar achter , alles valt uit elkaar haha. Morgen even 2de schutting zien te plaatsen als ik die rotpaal er maar uit krijg

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:51

Het begin is er in elk geval *\o/* *\o/*

Ben heel benieuwd wat het uiteindelijke resultaat word