Hond ineens niet lekker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Hond ineens niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 00:43

Oké bokkers,

Ik heb hier naast me op de bank een boxerdame liggen van bijna een jaar oud.
Haar gedrag, ed. zijn vanavond ineens veranderd waardoor ik me een beetje zorgen maak.

Normaal is het een superactieve hond, altijd lekker alert en als ze op de bank ligt en ik loop weg gaat gelijk dat koppie omhoog.
Met wandelen springt ze normaal alle kanten op.

Begin van de avond klom ze van de bank af en viel het me op dat ze mankte met haar linkervoorpoot.
'niks ernstigs dacht ik, die zal wel weer een rare sprong gemaakt hebben ofzo'
Maar naarmate de avond vorderde werd ze ook steeds slomer.

Ik ging net even het laatste rondje wandelen en ze sjokte maar een beetje suf achter me aan en schudde opvallend vaak met haar kop.
Thuis begon ze aan haar linkeroor te krabben en liet/laat die ook licht afhangen.

Ik heb haar oor gecontroleerd en zag geen mijten, 'grasaren' of andere rare dingen.
Wilde haar temperaturen maar dat is geen optie. Ze begon uit angst te happen.
Heb haar daar verder ook niet mee gepest.

Ik blijf nu nog even bij d'r maar als het straks in de ochtend niet verbeterd is ga ik de DA raadplegen.

Wilde dit gewoon even van me af typen en wie weet hebben jullie tips die ik nog over het hoofd gezien heb.

Leandra

Re: Hond ineens niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 02:20

Als ze accuut zo sloom is zou ik niet wachten tot morgen om met haar naar de dierenarts te gaan. Er is altijd een spoedarts bereikbaar.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 03:01

Misschien is ze met een pad in aanraking gekomen? 1 hondje van mn ouders reageerde daar vroeger raar op.
Hoe gaat het nu?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 04:04

Ik zou niet afwachten tot bokt reageert om.dit tijdstip maar op zijn minst eens bellen met de DA.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 04:52

Net was ze wel goed alert maar niet echt enthousiast om te lopen.
Ze mankt nog wel met haar poot met rustig lopen.
Net met uitlaten in 'draf' was het amper te merken. Is dus echt alleen als ze rustig stapt.

Ja ik weet dat ik 24/7 de DA kan bellen en spoednummer staat hier standaard in de foon.
Ben zelf dierverzorgende dus kan wel redelijk inschatten wanneer ik moet bellen.

Deze situatie was nou niet dermate levensbedreigend dat ik daar om 1:45 m'n DA z'n bed voor uit moest bellen.

Ik dacht misschien schiet iemand nog iets te binnen.
Kenyada; voor zover ik weet zitten er hier geen padden. Heb haar ook niet met iets bezig gezien.
(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 04:56

Getver car, hou haar maar goed in de gaten. Kan van de pijn zijn natuurlijk dat ze sloom is maar je hoort tegenwoordig zo veel verhalen over gestrooid gif etc....

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 12:25

Met 't hondje gaat het weer goed.
weer zi energiek als anders en liep ook weer normaal.
Heb echt geen idee wat het nou geweest is :?

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:27

Manken aan een poot en niet lekker? controleer op een insecten (wespen??) steek. Het is heel goed mogelijk dat ze door iets gestoken is, dat zou de zere poot verklaren en dat ze even niet lekker was, en waarschijnlijk ook erg geschrokken. Ze kan er ook gewoon op zijn gaan staan en toen gestoken zijn.