Kat minder actief, slaapt meer en niest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearlien

Kat minder actief, slaapt meer en niest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 18:58

Hallo!

Mijn kat die is normaal gesproken altijd erg actief, jaagt op vogeltjes en muizen en is veel buiten. Vandaag zijn we teruggekomen van vakantie. Alleen opeens is hij opeens veel minder actief en niest een soort van. Ook slaapt hij opeens heel veel, normaal gesproken is hij juist heel actief. Het opvallende aan het slapen is dat hij dit opeens op andere plekken doet. Normaal gesproken op de bank, mijn bed of in de vensterbank maar nu opeens midden op de keukentafel.

Wat kan er aan de hand zijn?
Let op, ik ben 13 en ouders zijn niet thuis (naar ziekenhuis voor oma in Groningen, weet niet hoelang ze blijven maar ze bellen als ze naar huis komen). Ook de buren zijn niet thuis, de andere heb ik niet gecheckt maar is alleenwoonde nogal norse man en daar klop ik eigenlijk liever niet bij aan.

De dierenarts is 4 km. Mijn arm is gebroken dus ik kan niet op de fiets ernaartoe. Ik heb mijn ouders een appje gestuurd en als ze niet binnen 10 minuten antwoorden dan ga ik bellen. Als ze niet opnemen en als ik 5 minuten wacht en dan nog steeds niet, dan ga ik naar de dierenarts lopen terwijl ik met mijn gewone arm de kattenreismand draag met katlief erin.

Kan ik nu al iets doen of kan ik beter meteen mijn ouders bellen of gewoon naar de DA gaan? Kat is heel de dag al een beetje sufjes maar niest nu ook een soort van en slaapt vandaag duidelijk meer. Ouders zijn een uur onderweg en volgens google maps is het 1 u en 50 minuten rijden.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:01

Ik denk op zich wel dat je kan wachten tot je ouders thuis zijn. Misschien wel tot morgen, maar kan je zelf het beste aanvoelen. Eet en drinkt de kat nog wel?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:02

Oke, 1 ding: jij hebt lef! Ik zou niet zonder toestemming naar de DA lopen 4 km.
Hoe oud is de kat? Hoe lang heb je hem al?
Heb je geen oma of tante of oom ofzo die je wil brengen? Veel succes!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:03

lovelanga schreef:
Ik denk op zich wel dat je kan wachten tot je ouders thuis zijn. Misschien wel tot morgen, maar kan je zelf het beste aanvoelen. Eet en drinkt de kat nog wel?

oja en nog een dingetje: reageert ie nog wel op je? of moet je ehm echt wakker schudden als ie slaapt?

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:06

Etensbakje is leeg, drinkensbakje niet maar dat vullen we altijd bij.

De kat is denk ik ongeveer 10 maanden gok ik, was 8 weken toen we hem kregen en we hebben hem sinds december.

Er is vast wel een famillielid dat me wil brengen maar die wonen nou niet bepaald in de buurt, degene die het meest dichtbij woont woont in Amsterdam. := Lopen zou denk ik sneller zijn.

Als ik hem aantik of een beetje schud doet hij sufjes zijn ogen op van wat doe jij nou weer, maar het is niet dat hij opeens opstaat, gaat spinnen of iets anders. Gewoon zijn oogjes opendoen en als ik dan lang niks doe weet ik het niet, denk dat hij dan weer gaat slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:07

Je kunt het beste even de dierenarts bellen en hem om raad vragen. :j
Is gratis en hoogstwaarschijnlijk zal hij je adviseren even te wachten tot morgen.

Heeft de poes koorts? Voelt hij warm aan?
Oortjes en koppie is dat vaak goed te voelen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:08

Ook als eens aan wormen gedacht??

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:15

Voelt niet warm aan.
Weg naar dierenarts is korter dan ik dacht (volgens google maps halfuur & 2,6 km). :+

Ouders hebben teruggestuurd dat zij even gaan bellen, dus ik wacht dat af. Had er niet eens aan gedacht.

Kat word elke 2 maanden ontwormd, laatste keer was 3 juli. Geen flauw idee of wormen mogelijk zijn.

Fearlien

Re: Kat minder actief, slaapt meer en niest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:17

Dierenarts zegt afwachten tot morgen. Als er dan nog iets vreemds is ernaartoe.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:35

Fearlien schreef:
Dierenarts zegt afwachten tot morgen. Als er dan nog iets vreemds is ernaartoe.

+:)+ hopen dat het morgen niet meer nodig is en dat ie weer vrolijk rond springt! beterschap met ehm! :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:47

Goed gehandelt! Beterschap met hem idd! :(:)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:32

gaat t inmiddels beter? :)

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 12:07

Het is minder maar het is nog wel aanwezig.

Misschien een vreemd idee maar misschien was het omdat hij afgelopen dagen weinig aandacht kreeg? Totaal geen idee of het daardoor kan. Want hij kon gewoon naar buiten maar kreeg niet veel aandacht, werd wel gevoerd.