Gisteren ben ik terug gekomen van vakantie, mijn hond Mirash heeft een heel fijn vakantie adres waar ze altijd mag komen. Daar heb ik haar gisteren opgehaald. Ze was net zo vrolijk als altijd en heel blij om ons weer te zien. s'avonds hijgde ze wel een beetje, maar het was redelijk warm en ze is gevoelig dus ik dacht dat ze reageerde op de verandering van de situatie.
Om van de vakantie kilo's af te komen ging ik vanochtend een stuk met haar lopen, zoals ik dat wel vaker deed. Maar toen ik een half uur onderweg was, moest ze ineens overgeven. Direct daarna ging ze zitten en wanneer ik haar riep kwam ze vermoeid weer aanlopen, waarna ze 5 meter verder weer ging zitten. Ook begon ze heel zwaar te ademen. Ik vertrouwde het niet en heb ons laten ophalen met de auto.
Ook had ze in die wandeling en de 2 wandelingen van gisteren niet gepoept en had ik het idee dat er ook nog niet gegeten was sinds ze weer bij ons was. Ik was er niet gerust op en heb dus de dierenarts gebeld die zei dat het goed was om even langs te komen, er was wel een klein plekje vrij. Dus ik daar naar toe met een vriendin.
De DA voelde wat bij haar buik wat er niet hoorde te zijn en wou daar wat foto's van maken en tegelijk een bloedonderzoek omdat ik vertelde dat ze zoveel drinkt en plast. Helaas had de dierenarts een andere afspraak staan en stelde voor dat de assistent de foto's zou maken en ze mij smiddags terug zou bellen.
Even wachten op de assistent:

Toen er 2 foto's waren gemaakt van Mirash op haar zij wou de assistent ook nog proberen of het zou lukken op de rug. Maar toen we haar op de rug legde zat er tussen haar benen een bult groter dan een ei. Dit had de dierenarts zelf niet ontdekt, omdat ze zo gefocust was op haar maag.
Maarja, fotos gemaakt en toen naar huis wachten op een telefoontje.
Kwart over 1 werd ik gebeld door de dierenarts dat ze Mirash graag nog wou zien vanmiddag. Dus weer die kant op gegaan. De DA heeft nog even gekeken via een echo en had toen helaas beroerd nieuws. Ze heeft kanker en ze acht de kans heel groot dat het kwaadaardig is. Er zit een tumor tussen haar achterbenen en bij haar maag zitten er ook meerdere tumoren en ze heeft het vermoeden dat het al ver is uitgezaaid.
De dierenarts had 3 opties, in laten slapen, een paar weken rekken met pijnstillers of een kijkoperatie waarvan de kans groot is dat ze niet meer wakker gemaakt word.
Nu dus goed over nadenken en een beslissing nemen.
Zo'n prachtige hond... Ik denk dat jij de enige bent die een keuze kan maken die in het belang is van je hond en daarom denk ik dat je vooral zelf moet beslissen wat voor jou het best voelt. Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd