ritme hond verleggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

ritme hond verleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:10

Hoi bokkers :)

Wij hebben een schat van een hond, een mixje uit spanje, Echt een lieverd.
Is super sociaal, braaf in huis, heel lief voor onze zoon, echt een droom van een hond..

We hebben alleen 1 probleempje met haar.
Het is een avonddier.
Overdag is ze niet vooruit te branden, wil een hele dag een beetje op de bank hangen, gaat wel mee lopen als je haar vraagt, maar blijft net zo lief op de bank hangen.

S avonds daarentegen wil ze vanaf een uur of 7 echt elk uur naar buiten.
Een uur met haar lopen?, hartstikke leuk, maar een half uur later zit ze weer te piepen om naar buiten te gaan. Ze plast dan verschillende keren, en poept ook nog regelmatig.
Dit is alleen niet handig omdat onze kleine man op bed ligt, en ik ook vaak late diensten werk, waardoor mijn man niet uitgebreid met haar kan lopen, je laat de kleine ook niet alleen thuis.
Als ik wel thuis ben gaat een van ons wel elke keer uitgebreid met haar naar buiten.

Is er een manier om haar ritme een beetje te verleggen naar overdag?

Ter info. Als we allebei werken komt er iemand haar een dik half uur uitlaten overdag.

Iemand tips?

Goof

Re: ritme hond verleggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:19

Overdag een paar lange wandelingen maken.
Ik zou ook vooral niet toegeven als ze blijft zeuren in de avond, niet belonen voor zeuren.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:32

Overdag langer wandelen zodat ze 's avonds moe is en niet meer zo nodig hoeft te plassen en poepen.
Oefeningetjes doen onderweg zodat ze ook moe wordt in haar koppie.
En idd 's avonds niet toegeven als ze staat te zeuren, geef dan iets waar ze even mee aan het knagen is of een gevulde kong oid. Zo is ze met wat anders leukers bezig, denkt ze niet aan naar buiten willen en doorbreek je de gewoonte.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:20

Je geeft aan dat ze 's avonds ook diverse malen poept en plast. Dat zal dan ook echt de reden zijn dat ze naar buiten wil. Je kunt dit verleggen door haar eerder eten te geven, dan moet ze ook eerder poepen.
En verder inderdaad niet toegeven aan haar gezeur.
Wat ook kan helpen is denkspelletjes met haar te doen, binnen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:26

:) :) :)
Zo'n hond heb ik ook. s'Morgens en overdag tot 15.00 niets mee te beginnen. Als ze haar behoeften heeft gedaan dat wil ze weer rap naar huis.
We hebben geprobeerd om het te verleggen, maar zonder resultaten. Het zit in het beestje.
Wij hebben ons maar aangepast en de lange wandeling is nu s'avonds en s'middags. wel jammer in de winter dan moet het in het donker en daar heeft ze ook een hekel aan -O- .

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:32

Hoe lang is de hond al in Nederland en bij jullie?

Ik zou beginnen met het 'avond' rondje wat langer te maken :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:38

Ik zou beginnen met s'morgens en s'middags een flinke wandeling en op een andere tijd voeren zodat die er sávond niet zo veel uit hoeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:42

'S morgens een flinke ronde maken van een aantal kilometer en 's middags gewoon die poep en plas rondjes van een half uur.

Ga desnoods een sport met haar beoefenen?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:48

Dt hebben we ook geprobeerd met als resultaat een zeer gefrusteerde hond aan de lijn.
Net als met mensen is het ook niet te verleggen. Gewoon accepteren, niet het zeuren want dat hoeft niet. Daar zal ik wel wat aan doen.

Wij laten haar 4 keer per dag uit.
s'morgens kort want we moeten ook aan het werk. (dan is het wel handig dat ze s'morgens niet veel wil)
tussen de middag een korte wandeling.
tegen de avond (rond 16.30) een lange en dan is mevrouw er weer. Dan gaat ze ook door en wil ze een spelletje doen e.d. MMMMaaaar dat bepalen wij!
Om 22.30 haar laatste wandeling.

Dit geeft wel ritme voor haar en wij zijn er ook heel blij mee. Het heeft wel heel wat energie gekost.

ohja, het is een Cairn terrier gefokt in nederland van 8 jaar oud.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 16:21

EngeltjeS schreef:
Hoe lang is de hond al in Nederland en bij jullie?

Ik zou beginnen met het 'avond' rondje wat langer te maken :)

Ze is in september naar Nederland gekomen en heeft 3 dagen in de opvang gezeten voor ze bij ons kwam.

Als ik savonds thuis ben (meestal wel, die 4 a 5 late diensten per maand lopen we na het eten 45 min tot 1 uur. We gaan dan naar het strand en ze mag dan lekker los lopen .

Verder lopen/slepen :+ we smorgens een kwartier met haar. Rond de middag gaat ze met mij een half uurtje lopen en als we werken een uurtje met het uitlaatmeisje. Dan voor het avondeten een snelle plas. Na het eten een uitgebreide wandeling en dan savonds dus nog een keer of 4 een rondje door de buurt.

Het zou zo fijn zijn om die te clusteren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:29

Bij onze hond maakt het voor haar energie niveau veel uit wanneer ze eet. In het begin wilde we haar 2x per dag voeren maar dan had ze midden op de dag ook erg weinig energie, dus toen hebben we besloten om haar vaker te voeren (niet meer dus maar in kleinere porties verdeeld). Daardoor heeft ze meer energie overdag :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:30

Olikea schreef:
Na het eten een uitgebreide wandeling en dan savonds dus nog een keer of 4 een rondje door de buurt.

Wow, waarom geef je 4x toe vraag ik me dan af?
1x een lange wandeling en dan voor het slapen gaan nog even plassen is toch zat. Als je toe blijft geven blijft de hond ook vragen, wisselwerking. 'Gewoon' mee stoppen dus. Overdag wandelen, na het eten laatste lange wandeling en klaar.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 17:08

Goof schreef:
Olikea schreef:
Na het eten een uitgebreide wandeling en dan savonds dus nog een keer of 4 een rondje door de buurt.

Wow, waarom geef je 4x toe vraag ik me dan af?
1x een lange wandeling en dan voor het slapen gaan nog even plassen is toch zat. Als je toe blijft geven blijft de hond ook vragen, wisselwerking. 'Gewoon' mee stoppen dus. Overdag wandelen, na het eten laatste lange wandeling en klaar.

Ja daar geven we aan toe. We zijn mietjes ik weet het. Maar ze klinkt zo zielig.
En ze doet ook elke keer iets.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:43

Al zou ik die van mij 20 x per dag uitlaten, dan zou ze ook iedere keer iets doen. Dat wil niet zeggen dat ze perse nodig moet ;)

Tja, als je ritme wil veranderen moet je stoppen met toegeven en doen wat je zelf wil (qua ritme), als je wil toegeven aan je hond moet je niet klagen dat je er 's avonds zoveel uit moet :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:53

Goof schreef:
Al zou ik die van mij 20 x per dag uitlaten, dan zou ze ook iedere keer iets doen. Dat wil niet zeggen dat ze perse nodig moet ;)

Tja, als je ritme wil veranderen moet je stoppen met toegeven en doen wat je zelf wil (qua ritme), als je wil toegeven aan je hond moet je niet klagen dat je er 's avonds zoveel uit moet :+

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het gewoon lastig. ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:22

Zoals velen zeggen: na het eten jullie lange wandeling en daarna mag ze fijn tanden poetsen met een kluif. Eventueel kun je nog binnenshuis een spelletje doen.
Vlak voor het slapen gaan een rondje door de buurt voor het laatste plasje/poepje en dan is het mooi geweest. :)

Overdag is ze toch ook gewoon zindelijk als er een paar uur tussen de uitjes zit?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 09:16

Ze is helemaal zindelijk. Was ze heel snel. Heeft 1 of 2x in huis geplast en toen snapte ze het.

Thanks voor de tips. We gaan hier mee aan de slag.