Ik ben zelf nu een aantal maanden bezig voor een toekomstige aanschaf van een halsbandparkiet.
Heb me heel goed ingelezen, weet precies welke kooi ik wil, alleen de juiste kweker zoeken is weer
een ander verhaal. Ik sta ondertussen bij twee kwekers op de wachtlijst waar ik een goed gevoel bij heb. Ook hebben zij dan de kleur waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Ze staan open om te laten testen en geslachtbepaling en dat vind ik toch wel een must. Het liefst zoek ik nog een kweker die ze wat meer in de hand neemt (geen opfok!) maar dat schijnt wat lastiger te zijn en ook in die zin stressvol voor de oudervogels, en dat willen we natuurlijk niet.
Dan komt ie gewoon hier volgend jaar en ga ik er lekker zelf mee aan de gang.
Wie heeft er allemaal een halsbandparkiet? En wat zijn jullie ervaringen? En kennen jullie nog kwekers? Hebben jullie nog andere vogels? En hoe ziet jullie kooi er uit?
Ben wel benieuwd naar de verschillende ervaringen, meningen enzovoort.
Ik ben bekend met het houden van vogels en het hanteren van vogels en dergelijke, dus geen paniek

Hier bij ons vliegen ze nu sinds kort ook 's avonds en 's ochtends in het rond. Maar dat zijn wilde.