ik ben hier een leek in, schrikdraad voor de kat. Nu heb ik een net maar dat werkt niet, waar kan ik het beste kijken op internet? En wat heb ik nodig?
Is het voor jou eigen katten erin te houden of vreemde katten eruit te houden? Want voor je eigen katten zou ik niet aan schrikdraad beginnen maar aan een overkapping of rolletjes of een schuine afwerking. Kan zijn dat je de netten niet goed bevestigd hebt.
ik heb voor mijn hond schrikdraad aan een kant van de tuin omdat we haar anders steeds kwijt zijn en ze zich kan bezeren aan de scherpe punten van het gaas (ze springt er dus overheen) het heeft zeker effect, ze durft nog steeds daar in de tuin te komen. wij hebben het draad boven het hek en ervoor op de grond gespannen zodat ze ook als ze ervoor staat een klein schokje krijgt.
ik weet niet of een kat er gewoon overheen springt of er onderdoor ofzo...
Dat lijkt me een hele nuttige manier om je kat in ieder geval er niet meer overheen te kunnen laten klimmen. Ik weet natuurlijk niet of je het nodig hebt voor juist die "ontsnappingsmogelijkheid", of juist voor tussen of onder de schutting.