Kat met kale kont

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Kat met kale kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 01:32

Hallo allemaal ik begrijp er zelf helemaal niets van maar ze (witch)is vanuit het niets helemaal aangegroeid. Al heeft ze nog steeds wel jeuk. Als jullie weten wat ik niet allemaal heb geprobeerd. Maar voor alle katteneigenaren met een kat met een kale kont er is hoop.

Rennie89

Re: Kat met kale kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:29

Ik snap er niet heel veel van :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 00:33

Nou mijn poezebeest had dus een kale kont waarbij ik van alles geprobeerd heb. Ze zeiden is het een allergie misschien voor pollen . Ik heb hypoallergeen voer gegeven en zelfs prednison tegen de jeuk. Op een bepaald moment heb ik het opgegeven want niets hielp. En nu ineens is haar achterste weer mooi aangegroeid. Wat ik echt niet snap ze heeft ook nog steeds wel jeuk maar ze likt niet meer. Ik wilde dus alleen vertellen dat dat aangroeien blijkbaar ineens wel kan gebeuren. Ik ben er ook best wel blij om ze ziet er gewoon weer mooi uit. Ik kan alleen nog steeds die jeuk niet wegnemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 04:14

Is ze al eens gecheckt op mijt dmv huidkrabsel?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:39

Kale plekken rond de staart soms tot halverwege de rug duiden vaak op vlooienallergie. 1 beet kan dan genoeg zijn voor weken of maanden kale plekken korstjes en jeuk. Isis heeft het ook en is dan soms wel 5 maanden zoet voor het er weer normaal uit ziet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:38

Mijn eerste gedachte was ook een vlooienallergie. Hoe is je vlooienpreventie bij de kat? Zoals zonnebloem al zegt hoef maar één vlooienbeet te leiden tot een langere periode met veel jeuk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:44

Één vlo kan al funest zijn en die hoeft niet ee s meer op hem te zitten.

Maar het kan ook voeding zijn...
Of atopie...
Mijt...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:46

Op mijn werk (katenhotel) loopt er ook zo een rond, zij krijgt elke dag een paar druppels Bach rescue (ook voor mensen te gebruiken), bij deze kat groeit het nu weer goed aan en je ziet er bijna niks meer van.
Het kan namelijk ook gewoon stress zijn.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:47

Denk aan meer dingen.
mijn kat heeft last van zijn anaalklieren klieren als hij een kale plek boven zijn kont achter op zijn rug heeft. Maar het kan ook Door mijt of vlooien allergie komen dit kan de dierenarts testen via huisschilders die worden er dan een beetje vanaf gekrabt. anaalklieren kliertjes stinken meestal heel erg. het is even gemeen maar die heeft de dierenarts vaak zo uitgeknepen. en dan groeit het ook weer aan die van mij krijgt wel altijd een prikje er bij zo dat de jeuk onderdrukt wordt want ook na het uit knijpen kan het nog even irritatie geven

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 01:10

hoi stress is het hier waarschijnlijk ook tis een schildpadje. en tussen mn twee poezen loopt het gewoon niet fijn. en de oudste word brommeriger nu ze ouder word. ze heeft zeker 6 jaar kaal rondgelopen en nu ineens is het aangegroeid. welke bach druppels zijn dat trouwens. Biancatjee