Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

k_m schreef:Dus ik heb de vorige konijntjes ook 'vermoord' door ze terug los te laten? Geen sarcastische vraag, echt serieus, heeft zo een diertje geen overlevingskans?
Als hij hier nu een paar weken wat sterker wordt en groeit, kan hij normaal toch perfect overleven, konijnen zijn toch geen 'kudde' dieren?
Is hij echt zo opvallend tam? Ik wil hem eventueel ook wel houden, maar dat wou ik eerst niet doen met het idee van ' die wordt toch niet tam '.
senna21 schreef:Het kan ook een wildkleur tam konijn zijn.(ook qua bouw)
TS, zitten er bij jullie in de buurt wel wilde konijnen?
eline_di schreef:Het is een uk, maar inderdaad geen flessenkind meer.
Op zich zal hij/zij zich wel kunnen redden qua voeding, maar qua roofdieren is een 2e.
Kan je hem niet een tijdje buiten in een ren houden (liefst aan de rand van de tuin en zo min mogelijk hanteren) en na enkele weken het deurtje van de ren open laten staan? Zodat hij/zij een eigen weg vindt.
octavodia schreef:Aan zijn gedrag te zien lijkt het me geen wild konijn. Ik heb van alles groot gebracht, heb jaren op een dierenkliniek gewerkt. Maar de wilde konijntjes die bij ons gebracht werden, waren soms nog kleiner, maar hun gedrag was veel en veel angstiger, wegschieten, enorm snel ademen, alle sttressignalen compleet. Een wildkonijntje wordt door mams maar 2 x daags gevoerd. Dit konijntje is a wel groot genoeg om zelfstandig te eten en drinken.
ik reageer duidelijk op je berichten over de wildopvang dat ik het wil overwegen, maar het lijkt me niet nodig. Daarbij gaan mijn ouders hier tegen zijn en kan ik zelf niet erheen rijden (gebroken knie).