Poep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 11:18

Ehh bahh wat een topic.

Maar misschien een handig topic.

Dagelijks hebben we er, als paardenmensen er mee te maken.
Alwel rijdend, als niet rijdend.
Je komt het overal tegen, in verschillende soorten en maten.

Jawel, poep.

Kattenpoep, hondenpoep, paardenpoep. Alle 3 vormen ze last.

Honden poep kun je opruimen, als hondeneigenaar, en dit stel ik ook zeer op prijs.
Hoewel dit toch te weinig gebeurt.

Kattenpoep, ja daar kunnen we lang over disscuseren....

En paardenpoep. Hoe gaan we dat "te lijf"?

Brand los!! :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:23

Stoffer en blik in een tasje aan mijn zadel. Voor nood een pedaalemmerzak maar in principe knikker ik het in gemeentebosjes.

ik moet om bij de goede bak te komen dwars door een dorp dus vandaar dat ik het wel belangrijk vind om het netjes op te ruimen. In buitengebied laat ik het wel liggen.
Laatst bijgewerkt door piezze op 29-07-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:25

Wat wil je hier mee bereiken?

Als mijn pony poept op straat stap ik afcen schop ik het in de berm. Na het rijden haalt iedereen van ons de poep uit de bak. En 1 keer per week doet iedereen helpen om de mest uit et weiland te halen.

Ik heb 2 honden. Daarvan ruim ik de poep netjes op. Katten heb ik niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:28

Ik ruim James' 'kadootjes' op als ze echt in de weg liggen! Ik schop ze de berm in, of manlief ruimt het op als hij mee is.
Int bos laat ik het liggen. Maar als ik in de stad rijd, wat best vaak voor komt, dan zorg ik wel dat ik het op ruim.

Vorige week, niet alleen honden of paardenpoep op moeten ruimen. :')
Ik was met zoonlief van 5 jaar een lange buitenrit aan het maken (16km). Hij op de fiets, ik op James.
We waren in the middle of nowhere, dus geen wc bij de hand. "Mamma, ik moet poepen!".
Oh god kind wat een timing... "Ja, ga maar in de bosjes zitten!"
Dus zo gezegd zo gedaan. Maar zoonlief ging midden in het looppad zijn behoefte doen... -O-
Dus ik met James aan de hand naar zoonlief nadat hij klaar was... -O- Netjes zijn behoefte in een poepzakje van de hond gedaan, en terwijl ik dat sta op te ruimen schijt James op het looppad. :') :')
Dus ik was toch al bezig met die zakjes en heb die van James ook in 5 zakjes gekregen. _O-
Heb de zakjes netjes in de daarvoor bestemde prullenbak gemikt. En zo was ik wel ff bezig. Was echt een schijtrit!! Heb poep van hond, paard en zoonlief staan opruimen. _O-

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:29

Hier brengen ze de paarden over het fietspad naar de weides (terwijl er ruimte genoeg naast is), dus er ligt altijd mest op het fietspad. Dat vind ik gewoon vies om daar doorheen te rijden (er is ook al veel over geklaagd)... Als je die paarden op de wei hebt gezet, dan kun je het toch even in de bosjes 'vegen'?

Mijn hond doet zijn behoefte in het bos, dus thank god hoef ik dat niet op te ruimen. Ook in het bos zie ik het gewoon midden op het pad liggen, vies... Zoveel moeite om het eventjes op te ruimen..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:30

Moet je niet van die kleine poepzakjes hebben die wij gebruiken voor ons hondje Chasey. Dan heb je wel 20 zakjes nodig voor een paardendrol. :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:31

Oh nog een tip voor de poepruimers onder ons:
Ik koop voor 1,30 de luierzakjes van de Action. Daar zitten er 100 in en zijn ook nog eens geparfumeerd ;)
De hondenpoepzakjes van de Action zijn 1 euro voor 30 stuks. Terwijl de luierzakjes, nagenoeg hetzelfde zijn!

Hahaha, Piezee zeker 1 zakje per mestbal? :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 11:32

gerpiegorp schreef:
Hier brengen ze de paarden over het fietspad naar de weides (terwijl er ruimte genoeg naast is), dus er ligt altijd mest op het fietspad. Dat vind ik gewoon vies om daar doorheen te rijden (er is ook al veel over geklaagd)... Als je die paarden op de wei hebt gezet, dan kun je het toch even in de bosjes 'vegen'?

Mijn hond doet zijn behoefte in het bos, dus thank god hoef ik dat niet op te ruimen. Ook in het bos zie ik het gewoon midden op het pad liggen, vies... Zoveel moeite om het eventjes op te ruimen..

Dít wil ik er mee bereiken.
Het wakker maken van dierenliefhebbers in NL, en omstreken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:32

gerpiegorp schreef:
Zoveel moeite om het eventjes op te ruimen..

Ja stel je voor dat je moet bukken, dat kan toch niet! :o

Als we met zijn allen gaan, neemt mijn man meestal de sneeuwschuifschep van zoonlief mee. Dat is dus een miniatuur sneeuwschep, en die is zoooo handig om James' keutels van straat te halen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:34

Chasey schreef:
Oh nog een tip voor de poepruimers onder ons:
Ik koop voor 1,30 de luierzakjes van de Action. Daar zitten er 100 in en zijn ook nog eens geparfumeerd ;)
De hondenpoepzakjes van de Action zijn 1 euro voor 30 stuks. Terwijl de luierzakjes, nagenoeg hetzelfde zijn!

Hahaha, Piezee zeker 1 zakje per mestbal? :+

Ik gebruik de blauwe diepvrieszakjes van de action

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:39

Onze action heeft poepzakjees van 80 cent volgens mij wel 80 met een houder erbij die je aan je riem kan hangen. Maar nou hoorde ik laatst dat wij die zakken gratis kunnen krijgen op het gemeentehuis. Een hele rol die normaal in die poepbakken zitten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:41

Gratis van de gemeente? Oh dan ga ik daar ook even naar informeren of dat mogelijk is.

Ik vind de zakjes op de rol van de Action te klein. Daar past die Duitse Herder keutel niet zo goed in :')

Diepvries zakjes ga ik ook eens proberen! :j

piezze

Re: Poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:44

De duitse herder vragen of hij het in twee stukken wil doen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:45

Joh, praat me er niet van! Die hond schijt een bult, lijkt klaar te zijn... loopt 3 meter verder en legt vervolgens net zo'n bult erbij. Dus gelukkig doet hij het al in 2 keer ;) Anders kreeg ik het niet eens in een zakkie hehe.
Snap er niks van, want die hond is broodmager! Maar poepen... dat kan die!

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:48

Hondenpoep ruim ik altijd netjes op en als me paard poept op een fietspad of ergens waar veel mensen komen trap ik het weg of vraag om emmer water.

Mensenpoep vind ik het allervieste dat ligt bij ons vaak in de berm of in bosje samen met van die latexhandschoentjes en nog iets. Vooral als de hodn het vrolijk op pakt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:51

Wat voer je Chasey? Want dat klinkt als een voedingsprobleem.

Onze honden poepen over het algemeen in het gras langs het kanaal, daar wonen geen mensen. Als ze daarbuiten poepen, ruim ik het op met een boterhamzakje (hond van 10kg en 2 pups die evenveel eten als hond 1). Ze poepen 2-3x per dag.

We hebben geen katten maar die horen binnen de omheining of in de polder en daar hebben andere mensen er toch geen last van.

Ons paard poept niet tijdens een buitenrit, dat scheelt want ik kan er onderweg niet af (of eigenlijk, kan ik er onderweg niet weer op). Maar anders zou ik het aan de kant schoffelen of naderhand even opruimen, dan pak ik de fiets er gewoon even voor.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:54

Iew! In de berm mensenpoep? Bah! Ja het is ranzig, maar als zoonlief hoge nood heeft, en het moet gebeuren, dan ruim ik het netjes op :D Ikzelf heb het gelukkig nog nooit hoeven doen in de vrije natuur :')

Ideaal dat je paard buiten niet poept! James poept overal. Gewoon daar waar het hem uitkomt. :')
Plassen net zo. Als ie moet, moet ie :+

Ja misschien moeten we maar eens overstappen op ander voer. Het gaat er aan de voorkant in, maar komt er zo weer aan de achterkant uit. Hij neemt geen voedingsstoffen op. Hij poept echt heel veel. Wel hele mooie harde keutels, dat dan weer wel.

Mare.... ff iets heel anders. Een paard mag officieel niet op het fietspad. :=
Al ga ik soms ook wel eens over het fietspad met James, als dat op dat moment gewoon veiliger is!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:21

Ons paard plast ook niet waar het uitkomt, hij houdt het rustig 48 uur op als hij geen fijne plasplek kan vinden (en dat weken achter elkaar, heb je een paard wel eens zien wiebelen en druppelen? Letterlijk, hapje hooi pakken, stapje naar achter, stapje opzij, druppels, stapje naar voren en opnieuw).

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:22

Chasey schreef:
Iew! In de berm mensenpoep? Bah! Ja het is ranzig, maar als zoonlief hoge nood heeft, en het moet gebeuren, dan ruim ik het netjes op :D Ikzelf heb het gelukkig nog nooit hoeven doen in de vrije natuur :')

*knip*

Mare.... ff iets heel anders. Een paard mag officieel niet op het fietspad. :=
Al ga ik soms ook wel eens over het fietspad met James, als dat op dat moment gewoon veiliger is!

Nou hier in het bos ook hoor, gatverdamme. Sinds een paar jaar een leger des heils in de buurt, dus er liggen veel daklozen in het bos nu...

En ik wist niet dat paarden niet over het fietspad mochten? Meestal loop ik in de berm, maar als het echt niet anders kan... Maar het fietsen door paardenmest (ook als paardenmens) vind ik verreweg van fijn.

De wei is op 100 meter van de manege, genoeg ruimte voor een paard om ernaast te lopen en zelfs een onverharde weg(!!) om over te lopen, en dan per sé over het fietspad lopen... :roll: en je loopt dezelfde weg terug...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:24

Officieel valt een paard onder vee en mag het dus alleen over de weg of in de berm. Maar ik ben er nog nooit op aangesproken terwijl mijn stadsroute letterlijk langs het politiebureau loopt en ik ze regelmatig tegenkom als ik buiten rij. Het is gevaarlijker om op een drukke 50-weg te rijden dan op het fietspad, mits je paard veilig gedrag vertoont.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:27

Volgens mij mag je over het fietspad als dat de meest veilige route is.
Maar je hoort mest, poep ed gewoon op de ruimen. Officieel staat er een boete op, alleen wordt het bijna nooit gezien, dus ook niet beboet. Mijn paard poept altijd in de berm en ik rij altijd in landelijk gebied, en heel eerlijk laat ik het dan liggen. Officieel mag dat dus niet.
Poep op het fietspad oid schop ik aan de kant.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:30

Mizora schreef:
Officieel valt een paard onder vee en mag het dus alleen over de weg of in de berm. Maar ik ben er nog nooit op aangesproken terwijl mijn stadsroute letterlijk langs het politiebureau loopt en ik ze regelmatig tegenkom als ik buiten rij. Het is gevaarlijker om op een drukke 50-weg te rijden dan op het fietspad, mits je paard veilig gedrag vertoont.

:j Ja, ik denk dat oomagent dat ook wel inziet, dat het op dat moment dan veiliger is om over het fietspad te gaan.

Ohh ik lees dit topic trouwens, terwijl ik rustig zit te eten. :')
En heb ik echt zo'n raar paard die het overal maar laat lopen wanneer het hem uit komt? :')