Wat doe jullie voor activiteiten met je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brinta12

Wat doe jullie voor activiteiten met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 11:20

Ik vroeg me af wat jullie allemaal met je hond doen voor extra activiteiten naast de dagelijkse wandelingen? Ik zoek inspiratie voor mijn hondje :)

Wij wandelen zelf 4/5 keer per dag (denk dat het 1,5/2uur per dag is), ze houdt veel van spelen en gaat elke week mee naar de paarden. Daarnaast ben ik de laatste tijd bezig met zoekspelletjes.
Hebben jullie leuke spelletjes om het geurvermogen van je hond te vergroten? Eventueel gecombineerd met zoekactiviteit?

Wilawander

Re: Wat doe jullie voor activiteiten met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:21

Wij doen aan IPO sport. Speuren, appél en pakwerk

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:27

Wandelen, fietsen, mee hardlopen. Ook wel een 'springsessie', een beetje agillity en spelletjes zoals verstoppertje (dat mijn zusje ergens in de tuin gaat zitten) om reukvermogen te trainen :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:59

Snoepjes verstoppen in huis en hem laten zoeken :)
Of, als hij wat verder gevorderd wordt, een bepaalt voorwerp herkennen en zoeken en daar een snoepje voor krijgen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:03

Toen m'n hond nog leefde deed ik altijd clickertraining en kunstjes met hem. Door artrose ging ver wandelen niet meer, apporteren vond hij niks aan, maan kunstjes doen heeft hij altijd geweldig gevonden. Hij had echt een hele trucendoos :D. Voor hij artrose kreeg sprong ik ook wel eens met hem, vond ie ook heel leuk!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:07

Die van mij kan heel veel trucjes, vind het lastig steeds weer wat nieuws te verzinnen :') moet gauw weer eens filmpjes van hem maken.
Daarnaast vind hij het heerlijk om met de fiets weg te gaan. Daarnaast probeer ik 2 tot 3 keer in de week met hem naar het bos of strand te gaan.

Hij is ook gek op zoek spelletjes dus dat doen we ook regelmatig.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:11

Wandelen, hardlopen, mee op buitenritten.. Vroeger ook behendigheid. Ze kent ook een aantal kunstjes. Ook verstoppen we haar eten graag, dat moet ze dan opspeuren. Ze wordt nu al wat ouder, heeft sneller last van spierpijn... Wel jammer :)
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 28-07-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:22

Wij gaan regelmatig naar de hondenspeeltuin en plannen playdates via de doggydate app. Ik heb drie honden waarvan er eentje het liefst een rondje bos doet en de rest van de dag op schoot ligt, de tweede ( opvanghond ) houdt heel erg van spelen en rennen en de derde is 13 weken dus die mag nog niet zoveel.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:23

kunstjes, puzzels (zelf gemaakte), cirkeltraining, behendigheid, praktijkspeuren, clickertraining

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:23

Wij doen Ipo met onze honden. We hebben ook behendigheid gedaan, maar daar zijn we mee gestopt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:30

Fietsen, speuren, schapendrijven, clickeren in de breedste zin van het woord

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:39

IPO, dus speuren, appél en pakwerk. Daarnaast fietsen, hardlopen en soms wat behendigheidachtige dingen. En ik gebruik ze als afvalverwerkers. :D Karton en papier verscheuren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:49

Ik doe aan schapendrijven met mijn honden.
Maar dat iets iets wat ik niemand zou aanraden, tenzij degene een werkgefokte hond heeft (en dat is iets anders dan "uit werklijnen"), en dat de hond hier daadwerkelijk een levenstaak aan krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:23

Met beide wandel/fiets en frisbeeën. En met de mechel doe ik ook nog aan ipo.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:29

Puzzelen!!! Kijk maar eens op hersenwerkvoorhonden.nl. Daar staan heel veel zelfmaakpuzzels, ook op fb zijn er diverse groepen. Maar je kan ook zeer veel verschillende puzzels kopen voor je hond.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:41

Dagelijkse boswandelingen, regelmatig fietsen, 1x per week behendigheid, denk-/zoekspelletjes en ik ben lid van de Hondenwandelclub, waarmee we regelmatig wandelingen van 3, 4 of soms 5 uur maken!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:10

Soms leg ik een handdoek neer en verstop hier snoepjes onder. M'n hondje wordt helemaal gek als ik de handdoek pak *\o/*
Makkelijk beginnen: laten toekijken hoe je een snoepje onder 1 laag handdoek legt, redelijk aan de rand.
Zo kan je opbouwen (handdoek dubbelvouwen en snoepje ertussen, in een bal frommelen of heel vaak opvouwen, knoop erin leggen..)
Beetje hersenwerk, lekker met de bek knagen aan een doek en een snoepje als beloning :D

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:16

Zoekspelletjes (snuffelmat, handdoek, snoepjes verstoppen, speeltje verstoppen, Ottoson spelletjes etc)
Apporteren en jachttraining
Mantrailen en speuren.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:20

Een beetje stoeien met een trekspeeltje, van alle andere dingen ziet ze het nut niet in :+