proefverpakking katten brok zonder granen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

proefverpakking katten brok zonder granen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 11:04

1 van mijn 2 poezen is erg gevoelig voor verschillende soorten voer. Veel kattenvoer komt er in dezelfde vaart weer uit.
Inmiddels heb ik al een redelijke historie qua merken kattenvoer wat ik inmiddels heb geprobeerd. Al jaren gaat het goed met Purina One sensitive. Niet echt het beste voer, maar goed, het blijft binnen, het kotsen is nu beperkt tot een minimum.
Toch zou ik graag willen overstappen naar een granenvrij kwalitatief goed voer. Nu heb ik diverse merken op het oog, Orijen, Acana of taste of Wild. Bij Orijen hoor ik wel van blaasproblemen als katten te weinig drinken. Nu drinkt poeslief ook nog eens weinig, dus dit merk vind ik wat spannend.
Echter kan ik van deze merken alleen maar 2,8 kilo zakken vinden. Om dit uit te proberen met het risico dat ze alles net zo hard weer uitkotst vind ik dit vrij zware zakken.
Weet iemand of er ergens kleinere zakken te koop zijn zodat ik kan uitproberen of dit binnen blijft of niet? Ik zou het zonde vinden om een bijna volle zak te moeten weggooien omdat niets binnen blijft.

HorseTopShop

Re: proefverpakking katten brok zonder granen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:05

Even de merken zelf aanschrijven. Meestal sturen ze dan wel wat naar je op.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 11:42

Bedankt voor je snelle antwoord HorseTopShop! Dat is een goed idee daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:45

Bij Eko4petz kan je kleine verpakkingen kopen.
Ik kan je de applaws aanraden.
Die valt hier enorm in de smaak

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:58

Ik voer Orijen! Zowel vis als regional red.
Echt heel lekker vinden ze het hier niet.. Maar ze eten het wel.
Het is wel erg prijzig....ik heb nu een zakje Nutrivet om te proberen, is ook veel vlees en iets goedkoper.
Maar soms lijkt het wel: hoe beter het is voor de kat, hoe minder lekker de kat het vindt :9

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:02

Ik heb goede ervaringen met het voer van Porta. Te bestellen via zooplus.nl en volgens mij zijn een aantal varianten ook in kleine verpakkingen te bestellen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:10

Ik voer applaws kun je bij zooplus ook voor 400 gram kopen. Hier ook een kat die van veel voer gaat kotsen. Met applaws gelukkig niet meet. Krijgen ze hier natvoer en brok van. Die dronk ook te weinig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:20

Zooplus heeft inderdaad nog wel eens 400gr zakken van verschillende merken.
Orijen was hier overigens ook geen succes, net als Nutrivet.
Taste of the wild, Acana en Applaws wel. Aten ze met smaak en ze deden het er super op.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 12:31

Ik ga eens bij Eko4petz kijken. Zooplus had van Acana en Orijen helaas geen kleinere verpakkingen, deze zie ik bij Eko4petz wel :) Tevens ga ik Applaws dan gelijk maar mee bestellen als we toch bezig zijn.
Had trouwens al gelijk antwoord van Acana/Orijen, ik kan kleinere verpakkingen ook bij hun rechtstreeks bestellen. Maar als ik toch ook Applaws wil hebben kan ik net zo goed gelijk bij Eko4pets bestellen.
Dank voor alle hulp :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:13

muppetmayo schreef:
Bedankt voor je snelle antwoord HorseTopShop! Dat is een goed idee daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!

;)

Heb een tijd problemen met voeding gehad met 1 van de honden. Heb toen ook van veel merken proefverpakkingen gekregen. De meeste doen daar niet moeilijk over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:16

Hier ook een erg kots-gevoelige kater al van kitten af aan, de Applaws kip daar doet hij het prima op :j

Is overigens bij de Duitse Zooplus nog een heel stuk goedkoper dan bij de Nederlandse :)*

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:32

Ik voer ook de graanvrije versie van Porta21 via Zooplus, mijn dame heeft graan allergie en doet het er al een aantal jaren goed op.

Het is enigzins ook goed te betalen, helaas is de kleinste verpakking ook 2 kg maar voor € 9,99.
Misschien als je google eroplos gooit dat je ergens een proefverpakking kan krijgen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:36

Tilmar schreef:
Ik voer Orijen! Zowel vis als regional red.
Echt heel lekker vinden ze het hier niet.. Maar ze eten het wel.
Het is wel erg prijzig....ik heb nu een zakje Nutrivet om te proberen, is ook veel vlees en iets goedkoper.
Maar soms lijkt het wel: hoe beter het is voor de kat, hoe minder lekker de kat het vindt :9

Ik denk dat je hier volledig gelijk in hebt!

Mijn kater eet geen Applaws, Orijen, Almo Nature en ook het voer van de DA niet. Royal Canin Maine Coone kitten gaat er wel in. Dat vindt meneer heerlijk. Dat krijgt hij nu tijdelijk naast zijn vers.

Applaws vind ik echt bizar kleine brokjes. Weet niet of je kat goed kauwt TS?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:49

Mijn Birmanen stonden op Taste of the Wild. Ik was echt super tevreden, maar helaas kreeg 1 van mijn poezen blaasproblemen. Sindsdien krijgen ze dieetvoer van Royal Canin (waar ik niet enthousiast over ben).

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:51

Wij voeren hier Nutrivet, daar kan ik wel iets van opsturen als je wilt ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 15:07

Selka schreef:
Mijn kater eet geen Applaws, Orijen, Almo Nature en ook het voer van de DA niet. Royal Canin Maine Coone kitten gaat er wel in. Dat vindt meneer heerlijk. Dat krijgt hij nu tijdelijk naast zijn vers.

Applaws vind ik echt bizar kleine brokjes. Weet niet of je kat goed kauwt TS?

De "kotskat" kauwt wel heel goed, de ander is helaas net een stofzuiger :') Is wel iets om rekening mee te houden inderdaad.

Tillie20 schreef:
Wij voeren hier Nutrivet, daar kan ik wel iets van opsturen als je wilt ;)

Heel lief aanbod! Ik ga nu eerst Acana en Applaws bestellen in kleine verpakking, mocht dat niets zijn dan zou ik graag van het aanbod gebruik maken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:10

Prima, laat maar iets weten ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:27

Acana is echt fijn voer! Vrij duur in aamschaf, maar zoveel goedkoper in gebruik! Mn poes liet zelfs gewoon nog brokjes liggen, wat ze met ander voer niet deed. En dat terwijl ze er echt dol op was!
Tijd geleden was Acana nauwelijks verkrijgbaar voor een paar maanden en ben ik overgestapt op Orijen. Dagelijks kon ik kots ruimen :/. Baalde echt, want het staat goed aangeschreven! Toen tijdelijk overgegaan op AlmoNature maar de brokversie bleef ze van (vr)eten. Natvoer ervan is wel goed! Toen Acana weer verkrjgbaar was meteen een voorraad besteld. Ik zweer erbij!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:38

Ik geef zelf Applaws. Vinden mijn katten erg lekker.
Nu kwam ik op zooplus ook het merk "Burns" tegen.
Relatief goedkoop, ook voor katten met allergieën en er zitten weinig ingrediënten in. Ontwikkeld door dierenartsen.
Lijkt me wel wat. Ik ga er alleen eerst even wat meer over opzoeken. Ik ben erg huiverig altijd met kattenvoer :').

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:48

Cinderella schreef:
Ik geef zelf Applaws. Vinden mijn katten erg lekker.
Nu kwam ik op zooplus ook het merk "Burns" tegen.
Relatief goedkoop, ook voor katten met allergieën en er zitten weinig ingrediënten in. Ontwikkeld door dierenartsen.
Lijkt me wel wat. Ik ga er alleen eerst even wat meer over opzoeken. Ik ben erg huiverig altijd met kattenvoer :').

Er zitten relatief veel koolhydraten en relatief weinig eiwitten in. Katten kunnen veel minder het koolhydraten dan honden, dus zo'n 'opvulling' zou ik niet willen hebben in mijn kattenvoer. Ik zou dan Nutrivet pakken, dat is zelfs nog iets goedkoper per kilo en is kwalitatief beter.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:13

Ik voer zelf al langere tijd porta21 graanvrij.
Mijn ene kater (helaas overleden pas geleden door aanrijding), deed het hier heel goed op, hij kreeg van veel brokjes allerlei korstjes overal, met porta21 was dit weg.
Mijn andere kater at altijd heel moeizaam en bleef ielig, en hij is mooi bijgekomen met porta21.
Verder hebben ze beide hele mooie poep, en glimmende vachtjes.

Als je wil kan ik wel wat opsturen, maar dan moet je wachten tot ik terug ben van vakantie.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:17

Ik heb Natural Health Cat Carnivore, dit merk zitten geen granen in.. Ik had dit ook met mijn kater en nu doet die het echt goed! Mooie vacht, mooie drollen(hij had spetterpoep van die andere troep), mooie tandjes en op gewicht.... Ik haal het in Zoetermeer, maar hij stuurt het ook op, misschien een optie?

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:39

Hier hetzelfde probleem ik voer nu Feringa. Hij moest er eerst niets van hebben maar na een paar dagen gaat het prima. Eerder ander graanvrij voer geprobeerd maar dat at hij niet. Ik zie hier porta21 voorbij komen. Op Zooplus hebben ze zo veel varianten welke voeren jullie? Wij krijgen er binnekort een kitten bij die ze nu Purina one voeren, voor hem wil ook ook overstappen naar graanvrij en ben me aan het orienteren. Tips zijn welkom en ben nieuwschierig welke van porta21 jullie voeren.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:06

Hier eten ze Nutrivet en ik en de katten zijn zeer tevreden.