Bench in de auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Bench in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:22

Ik ben op zoek naar een makkelijke oplossing om een bench in de auto vast te zetten.

Heb soms een draadkooi bench op de achterbank. Deze bevestig ik dan met een touw aan de stoelen (maar betere tips zijn welkom).

Daarnaast sinds kort een nylon bench die makkelijk mee te nemen is. Deze heb ik nu achter de stoel van de bestuurder staan (dmv de achterbank daar plat te leggen). De instap is echter via de kofferbak, daar zit de opening van de bench. (Hopelijk is het een beetje duidelijk uitgelegd. Dit is overigens de enige manier om deze bench zo neer te zetten ivm dat er soms nog eentje naast moet).

Nu ben ik dus opzoek naar een manier om de bench goed vast te kunnen zetten maar eventueel ook eenvoudig los te kunnen maken. Deze bench heeft aan de hoeken bij de onderzijde lusjes om evt wat aan vast te klikken.

Hopelijk hebben jullie nog tips! :D
Ik kom zelf niet verder als ee stuk touw, wat daarbij ook niet echt werkt :') .

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:26

De situatie is wat lastig voor te stellen zo, maar ik probeer met je mee te denken :+
Maar het eerste waar ik aan denk is iets van een karabijnhaak. Dat je die touwen permanent aan de stoelen laat zitten maar dat je de bench er met die haken zo aan kunt klikken.

Die lussen aan de onderkant, is het mogelijk om in de breedte van de auto een touw te spannen waar je dan die lussen aan klikt met een haak?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:31

Daar was ik al bang voor :') .

De nylon bench staat dus in zijn lengte achter de bestuurders stoel richting de kofferbak. De opening van de bench is dan bij de kofferbak waardoor de hond daar instapt. De bank ligt plat waardoor dit zo kan :) .
(Daarnaast is dan nog een twee zits plaats, waar de draadkooi bench soms staat).

Enerzijds zou dit wel mogelijk zijn, maar dan kan dat maar aan één kant; in de auto bij de 'zitplaats' (daar achter de stoel van de bestuurder). Maar het andere uiteinde staat richting kofferbak, wat het lastig maakt.

Ik wil graag voorkomen dat hij naar voor/achter kan schuiven. Maar ook niet opzij indien de andere bench daar niet staat om deze tegen te houden?

En zelf kwam ik er niet uit hoe ik dit kan realiseren :+

Edit: indien het echt onduidelijk is kan ik foto's van de situatie maken :))

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:34

Ik kan me wel voorstellen hoe die bench staat. Maar de ene auto is de andere niet en dat maakt het wel lastig.
Als ik bij mijn auto de bank dichtklap zit er bij de deur een metalen haak waar de rugleuning normaal op vast klikt zeg maar. Daar knoop ik altijd vanalles aan vast als de lading niet mag schuiven. Of ik span een touw of spanband van links naar rechts om schuiven te voorkomen. Maar ik heb een station dus alle ruimte.

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:39

Zijn klittenband strips iets? ik weet niet of de onderkant van de stoelen van velcro gemaakt is anders zou je van die strips of stickers op de bench kunnen plaatsen. Dan kun je hem al het ware in de auto plakken:P

Bloempotje

Re: Bench in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:00

Ik heb een seat ibiza, niet zo groot dus haha! Ik heb zo op het eerste oog geen haak om hem aan vast te maken. Eventueel kan ik hem aan de hoofdsteun van de bestuurders stoel vastmaken zodat hij niet richting kofferbak kan glijden, naar voren zal hij niet doen, daar word hij al tegen gehouden :) .
Echter, dan kan hij eventueel nog wat naar opzij schuiven. Het is maar nylon dus niet zo stevig als die draaidkooi (maar wel een stuk makkelijker vervoeren :D ) .

Aan de onderzijde van deze bench zit wel klitteband, maar helaas zit er op deze manier in de auto geen materiaal om hem daarmee vast te 'plakken'. Dus dat gaat helaas niet lukken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:09

En een bench op maat laten maken voor de auto?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 16:43

Dat kan tzt altijd nog maar is voor nu niet de oplossing :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:29

als je m aan de stoel voor kunt vastmaken is het misschien verder genoeg om een anti slipmat eronder te leggen? Die ze normaal onder tapijt gebruiken bijvoorbeeld, Ikea heeft ze in verschillende maten.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 06:11

Anti slipmat, daar noem je iets haha! Ik ga er is naar kijken, dankjewel!