Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zwerte schreef:Dan zal het idd geen sproeien zijn. Dikke kans dat er iets medisch aan de hand is. Zo klinkt het al, en sowieso zijn de meeste onzindelijkheidsproblemen medisch. Even urine laten controleren dus.
Castratie zou ik ook laten doen, maar meer omdat ik nooit een reden zie om een kater intact te laten (behalve dekkaters natuurlijk). Het heeft geen nadelen, alleen maar voordelen. Kat voelt zich stabieler. Het kan ook nog zo zijn dat hij minder angstig gaat worden daardoor.
Als het aan de feliway zou liggen, zou je dat ook merken aan de rest van zn gedrag en zou het sproeien zijn. Dan neemt de stress toe omdat ze het ervaren als een vreemde geur in huis (wat dus zeker mogeljjk is!) en aan een angstige kat merk je dit echt wel. Hij werd er juist rustiger van toch? Dan is de feliway niet de oorzaak.
Wat betreft schoonmaken: stoppen met sterk geurende middeltjes. Goed boenen met biotex, eventueel nasprayen met alcohol. Of een speciaal product gebruiken maar dat werkt net zo goed als de veel goedkopere biotex. Vooral geen bleekmiddelen, dat stimuleert ze alleen maar!

) geplast had. Omdat ik nu even niet naar school ga liggen de katten daar graag op als we even weg zijn omdat mijn geur daar natuurlijk aan zit.