Helaas is in zeer korte tijd onze Jack weer alleen komen te staan, hij zit in een grote ren. Ik werk op een kinderboerderij en daar loopt een konijn los bij de geiten. Ik mag haar mee nemen, maar ik moet haar vangen. Er is al gezegd dat dat even zal gaan duren, er is wel een groot schepnet. Hebben jullie nog tips?
Hoe tam is hij/zij? Kun je een beetje in de buurt komen? Dan zou ik een kattenmandje neer zetten met eten erin, een paar dagen laten staan zodat ze het vertrouwd en weet dat er eten in ligt en dan hopen dat ze erin kruipt als je erbij bent. Je kan ook zo'n kattenvangkooi gebruiken. Met een net moet je echt in een keer raak scheppen, anders is ie weg.
Maar als dat konijn er goed voor zichzelf kan zorgen en het er naar zijn zin heeft, is het dan geen idee om gewoon een konijn bij de opvang te halen? Daar heb je meer keus, kun je testen welke de beste klik heeft met je eigen konijn en dan weet je ook zeker dat het konijn gezond is.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-15 08:11
Ik had er 1 van de opvang maar die is met een paar weken dood gegaan.
Dat is mij ook een keer gebeurt inderdaad. Door de stress van de verhuizing kreeg het konijntje een verstopping. Ik ben toen terug gegaan naar de opvang. Daar hebben ze het konijntje geprobeerd te redden, helaas niet gelukt, en toen heb ik een nieuw konijntje meegekregen. Die heeft toen jaren geleefd
Als je hem/haar niet zomaar kunt pakken met je handen, moet je het konijn in een mandje zien te krijgen. Je maakt een bepaalde ''weg'' naar het kooitje waardoor het konijn of in het kooitje moet of langs jou..
Dimphyl
Geplaatst: 27-07-15 08:40
Tja ik weet niet hoe jouw konijn(en) gehuisvest zijn, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je het 'wilde' konijntje geen plezier doet door het te vangen en opeens in een kleinere ruimte te houden.
Is het geen optie jouw konijn juist daar te plaatsen?
En anders zou ik toch weer voor een opvangkonijn gaan. Je hebt nu pech gehad met een ziek konijn, maar dat gebeurd echt niet overal hoor.