Spelletjes met je hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Spelletjes met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 19:46

Al zoekend zag ik dat er een topic is voor werkhonden en dergelijke, maar niks over gewone spelletjes voor honden.

De hond die ik nu heb, is nu een half jaar bij me en is een ontzettende snuffel.
Voor ik hem ging ophalen heb ik me bezig gehouden met het maken van onder andere een snuffelmat.
Inmiddels is het allemaal uitgebreid.... snoepje onder een pionnetje, snoepjes in een koekvorm....
Momenteel doen we het het te weinig, dat is wel jammer.
Maar we pikken het zeker weer op!

Wie doet ook zulke dingen met zijn hond(en)?

Afbeelding

Afbeelding

mika11

Re: Spelletjes met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:54

Ik heb 2 honden waarvan 1 een echte werkhond is.
Met hem zit ik op behendigheid, detectie en ook hebben we jachttraining gedaan maar dat was niks voor hem.:)
Het detectie heeft als voordeel dat je dat ook thuis kan doen.
Hij is getraind om papiergeld te zoeken (net zoals honden kunnen speuren naar drugs, wapens etc).
Dit doe ik ook wel eens thuis, een briefje van 5 verstoppen in de schuur op de lastigste plekken die ik kan vinden. :+
Dan wordt hij super fanatiek en het is een leuke manier om met je hond bezig te zijn.
Binnenkort gaan we verder met de detectie en gaan we verder trainen om geld te zoeken in een line up van mensen. :D
Dit is leuker dan zoeken naar snoep, nu moet hij echt werken om wat te verdienen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:02

We hebben momenteel een jonge spruit, Stabij van 11 weken.
Nu doen we niet echt iets, af en toe gaan we buiten in een driehoek zitten en dan moet hij omstebeurt naar ons komen, zo trainen we 'hier' en dat doet hij al goed.
Thuis speelt hij gewoon met speeltjes, piepjes vindt hij te gek, hij probeert ook echt zijn speeltjes te laten piepen.

Wanneer hij volwassen is Gata mijn moeder met hem speuren en ik behendigheid doet, mits hij dit leuk vindt.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:05

Leuk! Ik heb ook een hondje die hersenwerken erg leuk vindt. Elke avond geef ik zijn orijen brokken via spelletjes. Bijvoorbeeld in eierdozen, in een handoek die ik dicht knoop, in een ballenbak, in een washand...ect :-)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 21:02

@Barbet: wat leuk zeg! Kan me voorstellen dat hij daardoor helemaal fanatiek en enthousiast wordt.
Leren zakkenrollen een idee? Dan verdien jij ook nog wat :P .
Ik denk dat de mijne daar ook zeker geschikt voor is (kruising herder van 4 jaar). Maar we zijn eerst nog met wat andere dingetjes bezig in de basis.

@Chantalnadia: Leuk om met je pup aan de slag te gaan. Veel van die hersenwerkdingetjes kan je makkelijk zelf maken of verzinnen.

@Jennyxx: Leuke dingen ook om te doen. Geef je zijn eten altijd via spelletjes? Vindt hij het dan nog wel leuk?