Gevonden! Groen grasparkietje (man)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Aniek

Gevonden! Groen grasparkietje (man)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 14:29

Toen mijn moeder net met de hond ging lopen heeft ze een grasparkietje gevonden. Hij was vrij tam want mijn moeder kon hem zo pakken. Dit kan ook komen doordat hij een beetje verzwakt is.
We hebben hem nu in een kooitje gedaan binnen en hem water en eten gegeven zodat hij even kan bijkomen. Wat kunnen we nu het beste doen?

Ook eet hij best veel dus is het verstandig om het eten weer weg te halen zodat hij niet teveel eet? Of zorgt een parkietje er zelf voor dat ze niet te veel eten in een keer?

Het grasparkietje is gevonden in Ommen (Overijssel)

Legoblokje

Re: Gevonden! Groen grasparkietje (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:31

Kan je die aanmelden op amivedi en de dierenambulance op de hoogte stellen dat je hem gevonden hebt?
Denk dat dierenambulance hem ook wel op wil halen..

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:39

gewoon het etensbakje vullen en als het op is gwn weer even wachten het kan ook zijn dat hij honger had en veel eet??
hebben jullie verstand met vogels? dan kun je gelijk kijken of hij niks heeft.

ik hoop dat je het baasje vindt :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:39

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:45

@Aniek, grasparkietjes moet je nooit op "dieet" zetten, ze kunnen erg slecht tegen hongerlijden... ze kunnen geen maagdraaiing krijgen zoals een grote hond, en ook krijgen ze geen koliek zoals een paard. Het voerbakje kun je dus rustig in de kooi laten.
Verder kun je, zoals JCDJK al schreef, het parkietje melden bij Amivedi, en het dierenasiel/dierenambulance, want er is nu iemand zijn/haar parkietje kwijt.

Veel succes met het vogeltje, hij/zij boft maar dat hij bij jullie terecht is gekomen. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:51

Nou, dat kan geen toeval zijn! Zelfde plaats!

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 15:24

Zoolgangster schreef:
@Aniek, grasparkietjes moet je nooit op "dieet" zetten, ze kunnen erg slecht tegen hongerlijden... ze kunnen geen maagdraaiing krijgen zoals een grote hond, en ook krijgen ze geen koliek zoals een paard. Het voerbakje kun je dus rustig in de kooi laten.
Verder kun je, zoals JCDJK al schreef, het parkietje melden bij Amivedi, en het dierenasiel/dierenambulance, want er is nu iemand zijn/haar parkietje kwijt.

Veel succes met het vogeltje, hij/zij boft maar dat hij bij jullie terecht is gekomen. :-)

Oke goed om te weten! Inmiddels eet hij ook niet meer de hele tijd dus ik denk dat hij gewoon erg honger had. We hebben het voerbakje gewoon laten zitten.

horsefriend9 schreef:
gewoon het etensbakje vullen en als het op is gwn weer even wachten het kan ook zijn dat hij honger had en veel eet??
hebben jullie verstand met vogels? dan kun je gelijk kijken of hij niks heeft.

ik hoop dat je het baasje vindt :D

Wij hebben zelf ook 4 grasparkietjes in een voliere buiten. Ik heb er niet zoveel verstand van om echt te kijken of hij iets heeft. Maar hij is alweer een stuk actiever dan net! Dus ik denk dat hij gewoon verzwakt was van het vliegen/geen eten.

Samiyah schreef:
Deze parkiet is ook vermist in Ommen? (staat wel blauw bij maar ook groen?)
https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1008256

Bedankt voor de link! Het vogeltje voldoet wel ongeveer aan deze beschrijving. Ik heb net geprobeerd te bellen maar ze nemen niet op (ik denk omdat het zondag is). Dus we hebben even een mailtje gestuurd met een foto van het vogeltje. Ik hoop dat dit hem is!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:34

Zou fijn zijn als het hem is, heel vaak gaat het mis met zulke dieren. Super dat jullie hem hebben opgevangen :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:45

Wat een toeval van dat vermiste parkietje. Wat zou het fijn zijn als het een match is!
Hopelijk reageren die mensen snel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:50

Inderdaad even op Amivedi aanmelden en het eten gewoon in de kooi laten. Hopelijk is hij het vermiste parkietje.

Heb je een foto?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:52

Hopelijk is het de vermiste! Succes nog!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:10

Nou ik hoop dat het hem is, hou ons op de hoogte! :)

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 17:25

Het parkietje is net opgehaald dus die is inmiddels weer bij de eigenaar! Ze waren heel blij want ze hadden niet verwacht dat ze hem terug zouden krijgen (hij was gisteren tijdens die storm ontsnapt). Dus gelukkig is hij weer terecht! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:28

Wat fijn voor ze. En voor het parkietje ook.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:31

Wat fijn! Goed bezig

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:33

Ben blij dat m'n tip heeft geholpen haha, zo zie je maar dat je eerst altijd even op Amivedi moet kijken, ook voor zo'n klein beestje als een vogeltje! *\o/* +:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:56

_Aniek schreef:
Het parkietje is net opgehaald dus die is inmiddels weer bij de eigenaar! Ze waren heel blij want ze hadden niet verwacht dat ze hem terug zouden krijgen (hij was gisteren tijdens die storm ontsnapt). Dus gelukkig is hij weer terecht! :)

Superfijn! Jeetje arm pietje, knap dat hij de storm heeft overleeft. Die heeft een engeltje bij zich gehad.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:22

Wat fijn om te lezen!

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:28

Top om te lezen !

Ik was op visite in Ommen en trof deze mensen zoekend aan achter het huis van onze kennissen.
Hebben de hele middag ook naar het diertje uitgekeken maar het woei zo vreselijk hard voor zo`n klein vogeltje dat we het ergste vreesde !

Ik ben heel blij dat ze hem terug hebben !

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:47

Fijn dat het vogeltje weer terug is! Hij heeft erg veel geluk gehad zijn avontuur te overleven, èn weer terug te zijn bij zijn baasjes. :)