Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loopt zeer weinig uit, neemt alles goed op en is erg fijn. Matje werkte voor ons iig niet, durfde mevrouw niet overheen te lopen (ze heeft al moeite met een zachte deurmat
).
Stoffer en blik doen wonderen.
Tillie20 schreef:Die kristallen nemen de plas op maar klonteren niet samen. Dus je mengt de vieze kristallen gewoon met de schone. Er zitten ook luchtverfrissers in, dus dat ruik je niet. Poep schep je er gewoon uit. Dit werkt tot nu toe het zuinigste en de katten zijn er ook tevreden mee. In de Jumbo krijg je vaak zakken 'Silica gel', dan kan je het uitproberen. Tigerino is echter goedkoper(3x5 liter voor 10 euro) via Zooplus.
sh4e schreef:http://www.peeweenederland.nl/nl/
Misschien is dit een optie voor je?
Ik gebruik deze zelf met een gewone houtkorrel, gaat prima.
De korrels vallen uit elkaar, en gaan door de zeef, de schone korrels en poepjes blijven boven de zeef. Zo heb je een stuk minder verspilling!
Tillie20 schreef:Ik heb 2 katten en 1 kattenbak, ik haal iedere dag even het schepje er doorheen zodat de poep eruit is en de vieze korrels verspreid zijn. Je zou het ook makkelijk om de dag kunnen doen, maar het is geen moeite dus ik doe het iedere dag. Ik doe ongeveer 2 weken met een zak van 4 of 5 liter. Dan verschoon ik hem ook meteen helemaal. De kattenbak is meestal nauwelijks vies als je het grind eruit hebt gehaald, dus het is even uitspoelen met water en nieuw grind erin (:
Gulpje schreef:vuurneon schreef:Ik verklaar de bio kat korrels heiligloopt zeer weinig uit, neemt alles goed op en is erg fijn. Matje werkte voor ons iig niet, durfde mevrouw niet overheen te lopen (ze heeft al moeite met een zachte deurmat
).
hier ook geen ander grit meer dan Bio Kat!
Xyris schreef:Ik gebruik kattengrit dat een beetje wit doorzichtig is (als kristal) met blauwe kristallen erin. Er zijn heel veel merken. Het stoft niet en het stinkt niet, je doet er langer mee dan met gewone grit, drollen drogen in no-time uit en plasjes zijn niet te vinden. Het klont dus niet. Het neemt vocht op, chemische deeltjes worden vastgehouden door de korrel en overige vocht (water) verdampt. Dus van de plasjes heb je geen last.
Ik heb 1 kat die regelmatig buiten komt maar toch meerdere keren per week op de bak gaat. Met 1 zak doe ik zo'n 3 kattenbakken, dit is genoeg voor 4 a 5 maanden in de zomer, 2 a 3 in de winter, ideaal spul.