Ik ben wat aan het rond kijken voor een fietskar voor een stabij. Waar moet ik letten? Wat zijn aanraders? Vanaf welke leeftijd kan een hond in de fietskar mee? En hoe lang?
Ik had onze Duitse Herder juist het eerste jaar in de fietskar, omdat hij nog niet mee mocht/kon lopen het eerste jaar. Af en toe ff een stukje mee lopen en dan gelijk weer in de kar. Het was gewoon een kinderfietskar! Want mijn zoon had er ook in gezeten. Ging prima. En hond mag er denk ik zo lang in als hij wil? Onze Duitser kon er in zitten, maar ook lekker in liggen! En liet zich heerlijk rond rijden als een koning Na een jaar gingen we langzaam naast de fiets lopen opbouwen en uiteindelijk kon de kar weg. Want hij loopt nu kilometers mee.
Atalja
Geplaatst: 24-07-15 20:23
Ik heb er 1 gekocht bij de Zooplus. Echter het enige nadeel is dat de zijwanden niet verstevigd zijn en als de hond tegen de zijkant gaat zitten hangt die dus tegen het wiel aan. Heel vervelend zo een hondrem
Ik heb een doggyride. Had in eerste instantie een iets goedkopere maar die was véél minder stabiel en aangezien veilig en enigszins comfortabel vervoer toch wel belangrijk is deze gekocht.
Heb m gekocht omdat ik om de hoek van het strand woon en met de hond anders alsnog in de file aan moest sluiten. Helaas maar 2 zomers gebruikt want hondje is te oud geworden voor warme strand dagen.
Aangezien ik nogal zuinig ben op mn fiets is de veer/koppeling/ soepel rijden wel belangrijk.
Mijn labrador paste er wel in maar staan kon nou ook weer niet. Als ie liep te draai konten / tegen de wand aan draaien bleef de kar wel in zn vorm en netjes op de weg liggen dus dat is ook wel heel belangrijk.
Leeftijd lijkt mij onbelangrijk. Duur afhankelijk van warmte en spanning lijkt mij. De eerste keer vond de mijne het écht niet leuk maar na een paar ritjes was ie wel gewend.
Dit is de mijne (tijdens rijden gaat het dak dicht hoor haha)
Jennyj01
Geplaatst: 26-07-15 05:21
Mijn tip? Probeer het eerst even uit. Mijn Staby was zo vreselijk koppig en eigenwijs die ging er echt niet in. Ook niet toen hij al heel oud was. Die liep liever met z'n tong op de grond er naast.
Doggyride, die ga ik eens goed bekijken. De hond is nu nog maar 5,5 week. Hij zal er mee opgroeien.
7ofhearts
Geplaatst: 26-07-15 06:37
Heb ooit een zelfgemaakte houten kunnen kopen. Was écht een soort "trailer "met een grote deur om achter de honden in te laten stappen. Heb er alleen zelf een raampje in de voorkant ingemaakt van plexiglas zodat ik zicht had op de honden en omgekeerd. Kar kwam van de politiehonden vereniging en behoorlijk groot. Mijn Greyhound, Whippet én het hondje van mijn moeder konden er in, maar meestal hielden we het bij twee.
Heel veel kilometers heb ik met dat ding gemaakt.......en beenspieren om te zoenen
Ik heb er ook 1 van witjesverzendhuis betaalbaar en een fijne kar! Gebruiken hem als buggy voor onze pup.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 27-07-15 09:51
We hebben een keer zo'n kinderfietskar gekocht. Was voor een heel klein bedrag. Wij hebben een collie en mijn dochter moest voor de opleiding regelmatig de hond mee naar school nemen. En ze is te oud om naast de fiets te lopen. Dus de fietskar was een prima oplossing. De hond vindt het geweldig! Ze gaat lekker liggen en als ze even stil staat, kijkt ze via het dak (klein stukje open) naar buiten. De reakties die je dan krijgt zijn hilarisch. De hond moest eerst even wennen, maar nu vindt ze het geweldig. Als ze merkt dat ze mee mag in de kar is ze helemaal blij.