ontworming kat nu ook op recept?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

ontworming kat nu ook op recept?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:29

Een van onze katten heeft wormen. Hier was geen test voor nodig, we hebben een zien kruipen.
Ik gebruik zelf graag Profender spot-on, veel makkelijker dan dat geworstel met pillen of pasta!
Wilde vandaag een pipet bestellen, stond erbij dat je een kopie van je recept moet bijvoegen.
Op andere websites was het ook niet zomaar te krijgen.

Gaat ontworming voor katten nu ook enkel nog op recept? Het is mij volledig ontgaan :+
Of kunnen jullie wel zomaar iets kopen?
Het slachtoffer is een wilde kat, we kunnen haar niet zomaar oppakken en meenemen naar een dierenarts, en elke dag een pil voeren gaat al helemaal niet goedkomen.

dancertje

Re: ontworming kat nu ook op recept?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:31

het gaat om een middel alleen bij de dierenarts te verkrijgen vandaar het recept bij online bestellingen regels zijn aangescherpt verder als je het bij een dierenarts haalt is er verder niet veel veranderd

Wilawander

Re: ontworming kat nu ook op recept?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:38

Profender is al langer alleen op recept.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:43

Er zijn wat middelen alleen via dierenarts te krijgen, waaronder stronghold en blijkbaar ook profender.
Ik denk dat als je met je verhaal naar een dierenarts gaat, dat je zonder problemen gewoon het middel meekrijgt hoor, ook zonder de kat te zien. Ik gebruik al langer stronghold en sinds kort comfortis, beide alleen bij dierenarts te krijgen. Nog nooit moeite mee gehad, ze vragen misschien even wat dingetjes en willen het in de computer noteren, maar meer gedoe heb ik er nog nooit mee gehad. Ook nooit extra kosten. Dus ik snap het issue niet zo, dan haal je het toch ff bij de dierenarts?

Mijn halfwilde mormeltje krijg je ook niet te pakken dus geef ik juist pillen want vasthouden voor een pipet is zelf langs de eerste hulp gaan...comfortis vreet ze zo weg, wormenpillen verstop ik in half bevroren leverworst of easypill.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:44

Het is een middel dat alleen door een dierenarts uitgegeven mag worden. Als jij gewoon naar een DA gaat krijg je het zo mee :) Webwinkels en dierenwinkels mogen dit alleen niet zomaar verkopen. Maar het is dus niet zo dat de DA je kat gezien moet hebben wil jij dat middel ophalen.