Hond blijft aankloppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Hond blijft aankloppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 22:11

Ja echt -O- En deze aap is het probleem.

Afbeelding

Onze 1.5 jaar oude duitse herder x lab x pyrenees berghond is een redelijk dominant mannetje aan het worden. Wat voor mij niet zo'n probleem is voor mijn moeder wel. Ze word al veel beter met hem en hij begint nu ook naar haar te luisteren.

Wij hebben een klein raam waar hij dus tegen aan gaat staan en dan echt staat te kloppen. Hij wil naar binnen omdat wij daar ook zijn. Heel begrijpelijk maar aankloppen mag niet. Hij weet dondersgoed dat het niet mag want zodra ik roep is hij weg. Het probleem is met mijn moeder hij vind het gewoon een leuk spelletje. Mijn moeder is herstelende van leukemi en ik wil het zo makkelijk mogenlijk houden voor haar. Dat er een verhoudings probleem tussen mijn moeder en Yogi is duidelijk maar nu niet even makkelijk om daar aan te werken.

Nou zit er aan deze hond nog al een achtergrond en is het bepaalt geen gemakkelijke. Ik heb hem opgevangen toen hij bijna 8 maanden was. Hij is in 8 maanden tijd 7 keer in een vliegtuig geweest en op 5 verschillende plekken door canada heen verplaatst. Hij was van een klein meisje de zelfde leeftijd als ik die niet veel van honden af wist. Hij luisterde dus ook niet naar comando's en deed lekker waar hij zin in had.
Na heel hard werken luisterd hij naar mij en mijn vader goed.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik hem uit dat raam kan houden? Hoe kan ik dat raam onaantrekkelijk maken om te kloppen?

Ohja voordat ik het vergeet hij word alleen binnen gelaten als hij een tijdje niet in het raam heeft gestaan.

Kaus

Re: Hond blijft aankloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:15

Een paar keer flink laten schrikken als hij klopt. Op een plek staan waar hij jou niet ziet (hij moet jou niet verantwoordelijk vinden voor het schrikken), en dan zodra hij klopt een blikje met steentjes in zijn buurt gooien. Dat maakt zo'n rot geluid dat ie wel even zal schrikken.
Na een tijdje zal hij het kloppen associëren met schrikken en het dus vermijden.
Niet 100% hondvriendelijk, maar zolang je hem niet raakt met het blikje zal hij er denk ik niet onder lijden.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 22:19

Ik heb hem al eens laten schrikken en als ik er ben doet hij het vrijwel niet. Hij is dus ook slim genoeg om te weten dat als het alleen mijn moeder is er niets gebeurd..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:53

Stroomdraadje?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:58

Of dubbelzijdig plakband op de ruit. Eventueel een blafband met schokje of spray met afstandsbediening maar dan moetje timing wel heel goed zijn.

En uit nieuwsgierigheid: Heb je toevallig een filmpje ervan? :j

spotterickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:14

Pff wij hebben een hond die tegen de raam naar binnen gluurt net zolang totdat ie binnen mag (ons pap heeft er altijd medelijden mee)
Van alles geprobeerd.
Eerst gewoon wegsturen.
Dan van de eerste verdieping een glas water naar beneden gooien.
Dan proberen te laten schrikken met steentjes in een potje (vond hij alleen erg leuk...)
We hebben een blafband op afstandsbediening en hij blijft gewoon staan... Zelfs als we de schok ophogen dat hij joekert van de pijn... Dus daar zo snel mogelijk ook maar mee gestopt.

Ik hoop hier nog wat tips te kunnen vinden. Morgen misschien maar eens met een stroomdraad aan de slag, kijken of die daar misschien wel op reageert.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 00:26

Ik weet dat yogi erg onder de indruk is van stroom hij zit namenlijk met een wireless fence halsband om en schrikdraad komt hij niet in de buurt. Maar altijd maar schrikdraad voor het raam is ook niet geweldig. Ik ga het wel doen als ik niets anders weet te bedenken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:15

Kun je hem niet binnen halen? Hij hoort er gewoon graag bij...