Help, jonge koolmeesjes in de Volière

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Help, jonge koolmeesjes in de Volière

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:42

Ik heb een volière...Lang verhaal en om het niet al te ingewikkeld te maken....ik ben niet de enige die in de voliere kan. De 'buurman' ook. Dit is een hele aardige man en een echte dierenvriend. Hij heeft er alleen niet heel veel verstand van. Hij helpt ook mee met de paarden trouwens en wil echt graag leren. Dus geen kwaad woord over deze man...

Maar nu kwam ik straks in de voliere en zag ik twee jonge koolmeesjes zitten. Het verhaal erachter weet ik dus niet. Ik heb hem ge-appt maar heb geen antwoord gekregen.

De een is duidelijk jonger. Die heeft nog geen staart. Ze kunnen beide niet vliegen en hupsen vrolijk in het rond. Natuurlijk is er geen geschikt voer in de volière. Ik had nog wat meelwormpjes liggen en die heb ik in de voliere gelegd. Daar hebben ze beide van gegeten en ze hebben ook wat van een appel gegeten. Ze kunnen het water ook goed vinden. (Heb ongeveer een uur zitten kijken)

Maar wat nu? Ze kunnen niet vliegen en dus zitten ze op de grond. Daar lopen natuurlijk ook wat muisjes. Zullen de muisjes de koolmeesjes iets doen? Kan ik de koolmeesjes beter vangen en in een kooitje grootbrengen om ze daarna uit te zetten? Nu hebben ze natuurlijk wel de ruimte om wat rond te hupsen maar heb ik geen idee wat ze binnen krijgen.

Ze ogen wel levendig. De een is wat actiever dan de andere. De jongere(zonder staart) is wat schuwer en blijft aan de zijkant.

Ze kunnen via een 'struik' omhoog als ze willen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling om ze te houden. Koolmeesjes horen niet in de voliere en daar ben ik me bewust van. Maar ja, ze zitten er nu eenmaal. Ik wil ze vrij laten zodra dat kan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Help, jonge koolmeesjes in de Volière

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:46

Gewoon weer vrij laten. Koolmeesjes vliegen uit maar kunnen dan niet direct vliegen. De ouders zitten ergens in de buurt en pakken het voeren gewoon weer op.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:54

Ik had ze nooit in de voliere gezet. En gewoon laten zitten. De ouders waren vast in de buurt....maar de beste man heeft waarschijnlijk deze vogels willen redden. :n

Maar waarschijnlijk zitten ze er al minstens vanaf 16.00 in. Dus de ouders zijn al lang weg. Verder weet ik niet waar deze man de vogels heeft gevonden. Dus nu buiten zetten lijkt me hun doodvonnis.

Hier loopt een kat rond die de volière als zijn HD tv ziet. Die kijkt uren naar binnen.