Mijn cavia's zijn lief en vrolijk. Ik heb ze met 300gram opgehaald bij de fokker. De fokker zei al dat er een kans was dat ze schimmel konden krijgen. Zijn cavia's zaten in mooie groten hokken bij elkaar. (Lees: vrouwtjes en baby's in een hok en mannen in een hok)
En ja hoor. 2 weken bij mij en ze zitten onder de schimmel. Nou goed, ik hield de fokker al op de hoogte met wat ik moest doen. Zijn cavia (moeder cavia, moeders van mijn cavia's) had het ook. Dus op en neer gechat met wat ik moest halen. Hij adviseerde een schimmel zalf van de kruitvat. Hij gebruikte hem ook en daar ging het altijd mee weg. Dus ik dat gekocht en braaf ging ik 2 x per dag smeren. Ik haalde ze er alleen uit om ze in te smeren, daarbij aaide ik ze wel maar niet zoals met een gezonde cavia. Ik had zelf namelijk ringworm gekregen. Met zalf van de arts ging dit weg bij mij. Na een tijd ging het maar niet weg bij de cavia's. Wij zijn toen naar de DA geweest en hij adviseerde een spray. Na een tijd ging het beter en leek het zelfs weg....
Ondertussen was bij mij alles weg maar bij de cavia's niet. Ik ben 3 weken geleden terug geweest naar de DA en hij zei gewoon door gaan met smeren en sprayen. Oke goed....
Nu ben ik nog steeds elke dag aan het smeren e daarna de spray. Het is nog steeds niet weg! Ik heb ze nu ruim 6 maanden. Ze zitten in een schoon hok en krijgen onbeperkt hooi. Brokken in een bakje en schoon water. Ook krijgen ze 2 maal daags groetes. Een keer paprika en de tweede keer wat sla of witlof.
Ik snap niet wat ik fout doe.... het is zo erg dat je gewoon haren uit kunt trekken. Achter de oren hebben ze "vroeger" schimmel gehad. Deze is helemaal weg maar er blijft een kaal plekje. Heb achter de oren nog een tijd gesmeert maar het kaal blijft. De een heeft het over zijn rug en billen en de ander alleen bij de billen....
Dus bokt: help! Want ik weet het niet meer.
Excuus voor het lange verhaal en dankjewel voor het lezen!
Groetjes!