Gedumpt en achtergelaten in het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Gedumpt en achtergelaten in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 21:00

Hoe kunnen mensen dieren zo aan hun lot over laten?! Deze 2 jonge haantjes zijn vorige week bij ons in de buurt in het bos gedumpt -:(- Waarschijnlijk is het vorige week woensdag gebeurd. sinds die tijd zijn ze niet van hun plek geweest. We hadden al meerdere pogingen gedaan ze te pakken en gisteren is het dan eindelijk gelukt :) Ze hadden het nooit gered in het bos. En we wouden ze een nare dood besparen of dat er 1 alleen achter bleef. Ik had er geen rust bij om ze daar te laten lopen. Het enige probleem is dat wij ze ook niet kunnen houden. Dus mocht iemand ze een mooi plekje kunnen geven, hoor ik dat graag :D Ze zijn echt superlief. eentje eet er zelfs al uit je hand.
Zover ik kan zien zijn het Chabo krieltjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een paar van onze eigen krulkuikentjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tamara_089

Re: Gedumpt en achtergelaten in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:02

ach jee toch niet normaal..... wel echt super dat je ze opvangt en opzoek gaat naar een nieuw huisje _/-\o_

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:03

Pff zo'n mensen snap je toch niet? Zo'n mooie haantjes!
Ik heb zelf 5 haantjes uit mijn 2 nesten dit jaar maar ik zoek ze allemaal een fijne plek.
Ben wel benieuwd hoe je kuiks uitgroeien!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:00

Snap het nog niet, maarja vakantieperiode is voor veel mensen de reden ze weg te doen.

Het zijn hele leuke kipjes!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:33

Wat jammer om ze zo los te laten, zon leuke kipjes. Zal wel zijn omdat t haantjes waren...

Kuikenfotos zijn geweldig, vooral die met al die kontjes naar je toegekeerd. :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:00

O wat een dotjes! Als ik ze zo bekijk twijfel ik of het 2 haantjes zijn, en geen haan en een hen.. Tenminste, die ene heeft toch een beduidend ander staartje. En volgens mij hebben bij chabo's beide geslachten een behoorlijke kam..
Hebben ze al een nieuw plekje :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:13

Een dier dumpen doe je niet, maar ze overleven wel hoor. Ik woonde tot vorig jaar aan een bosrand, daar waren ook ooit hanen gedumpt. De beestjes konden vliegen, dus ze waren niet te pakken. Ik heb 7 jaar in dat huis gewoond en al die tijd trokken zijn die hanen in leven gebleven. De kippen van de buren die niet konden vliegen, die hadden helaas meer te lijden van de plaatselijke roofdieren.
Ik vrees een beetje dat veel hanen het slachtoffer worden van de moderne onverdraagzaamheid. Of het in Nederland ook zo is, weet ik niet, maar hier in België mag je op veel plaatsen geen haan hebben en als je er wel 1 hebt, gaan de buren klagen. Mensen willen wel op het platte land wonen, maar er mogen blijkbaar geen dieren aanwezig zijn. :-(

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:15

Je zou de chabo speciaalclub een bericht kunnen sturen met je foto's erbij. Allicht dat zij je verder kunnen helpen bij het bepalen van het ras, wat ook de herplaatsing zal bevorderen.

Pluttersput

Als Elien het goed vindt mogen ze hier komen wonen en hebben ze al een nieuw plekje :D

itske

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 12:57

Beter konden ze niet wensen. De kipjes gaan samen naar pluttersput verhuizen :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:00

Mooie diertjes! Goed dat jij ze hebt opgevangen én dat ze al een nieuw thuis hebben!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:05

Fijn Pluttersput dat ze bij jou mogen komen wonen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:06

Wij zijn er blij mee :D plek zat om elkaar uit de weg te gaan mochten ze niet met elkaar overweg kunnen blijven gaan, en kippen genoeg om voor allebei een harem te maken.
Als ze dan ook af en toe nog fotomodel willen spelen is het helemaal goed!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:09

Aaah, die veertjes van je kuikentjes wat super schattig! Mooie haantjes, als je de verantwoordelijkheid niet wil nemen neem dan geen dieren! Pff...
Ik heb momenteel ook kuikens, de haantjes geef ik aan de buurman of mijn schoonouders die doen ze dan in de soep als ze dik genoeg zijn (zelf doodmaken durf/kan ik echt niet) dan hebben ze tenminste een dierwaardig leven gehad.