Dringend, konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dringend, konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:13

Mijn konijn is gisteren na een hele dag te zijn weggelopen terug naar huis gekomen. Levend, gelukkig.
Gisteren had hij was wilde haren op z'n hoofd en werd hij in ieder geval goed bekeken door een kat. Of deze hem ook te pakken heeft gehad/ heeft opgejaagd weet ik niet. Hij heeft geen (zichtbare) wonden.
Hij is wil ontzettend sloom, eet en drinkt minder, wil niet geaaid worden en zit maar in een hoekje. Hij gaat zwaarder ademen als ik hem aai en waar hij normaal een aai over z'n koppie heel fijn vindt, draait hij nu weg als ik z'n kop aai. Hij is echt zichzelf niet! Heb inmiddels pijnstillers en ontstekingsremmers gegeven.
De dierenarts heb ik nu 2 keer aan de telefoon gehad. Hij acht de kans groot dat m'n konijn erg van slag is door z'n avontuur gisteren.

Kunnen jullie me iets aanraden? Wat te doen?

AlwaysH

Re: Dringend, konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:15

Ik zou het nog even aankijken maar als het volgens jou echt te lang duurt gewoon naar de dierenarts nemen.

Leffroi

Lekker met rust laten en morgen weer kijken. Je konijn komt normaal gesproken nergens en is nu ineens een dag van zijn veilige omgeving weg geweest. Even in de gaten houden of hij geen gekke dingen gaat doen, maar verder lekker met rust laten.

Geryon

Goed in de gaten houden of hij wel keutelt en eet. Doet hij één van beiden niet, dan naar de dierenarts. De pijnstillers zeker ook blijven geven. Want als ze pijn hebben eten ze niet.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:17

Even aan kijken en hem in de gaten houden. Zoals ik nu begrijp heb je al contact gehad met de dierenarts. Meer kun je op dit moment niet voor hem doen. Morgen moet je hem weer bekijken, en merk je dan dat het niet gaat zou ik echt naar de dierenarts gaan.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:20

Gewoon met rust laten. Toen mijn ene konijn dood was gebeten was de ander ook onwijs van slag. Logisch ook! Lekker laten zitten en zorgen dat ie eten en drinken kan. Met een paar dagen komt hij wel weer tot leven. Als jij een nacht doodsangsten hebt uitgestaan lig je ook twee dagen in bed :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:21

rescuedruppels geven

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:26

Nog een ander puntje is het een voedster ? Anders ga je moeten opletten voor kleintjes eventueel...

Verder in de gaten houden of die eet, drinkt etc. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:27

Dank voor alle tips zover. Hij laat echt z'n kop enorm hangen. Heb zelfs het idee dat hij z'n kop een beetje naar rechts laat hangen, dus wat scheef. Ogen bijna niet open.

Edit: het is een rammelaar. Wordt ieder jaar geënt.
Hij heeft net een klein stukje wortel op, dus krijgt iig wat binnen.