Toen ik hem wilde vangen,vloog hij een stukje in de bomen.Trappetje gehaald en na een poosje had ik hem te pakken.Gauw in een klein broedkooitje gedaan [had ik mee genomen] en later mee naar huis genomen.Op FB advertentie's gezet en aangemeld bij Amivedie.Het blijkt een Kakarikie Parkiet te zijn en ze komen uit Nieuw Zeeland.Hij is echt knal Geel en heeft vuurrode wangetjes en een vuurrode vlek op zijn kopje.Ik had helemaal geen kooi en voer in huis,heb hem een stukje brood gegeven,een Kers en een bakje water.De Kers en het brood had die helemaal op gegeten,alleen het Kersenpitje lag er nog.
Water dronk die ook,en daarna ging die slapen.
Helaas geen reactie's via FB,dus vanmorgen de Dieren Ambulance gebeld,en die kwamen hem na 1½ uur ophalen.
Als er geen eigenaar zich meld dan gaat hij naar de Tropische Vogelopvang in Soest.Komt die bij soortgenoten in een grote kooi.
Gelukkig kon ik hem vangen,er lopen veel katten op het weiland die regelmatig vogels vangen daar.
In het gras.

In de boom.

Thuis in een proffesorisch kooitje.

Filmpje met Fyanne,die toch echt zeker wist dat Matilde [verzorgster] een klein stukje brood in haar hand had. Fyanne kwam zich er ook mee bemoeien.
View My Video