Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dani schreef:Oh, wat stom! Ik ging er helemaal vanuit dat je bedoelde dat hij agressief tegen een hond deed, omdat dat wel vaker voorkomt. Mensagressie is wel even iets anders. In dat geval zou ik je alsnog aanraden met haar te gaan praten, want misschien kan zij je angst wel wegnemen en uitleggen dat de hond niemand kwaad doet, maar alleen fel of overdreven enthousiast reageert. Hij hóeft helemaal niet gevaarlijk te zijn. Of weet je echt zeker dat hij mensen bijt als hij de kans krijgt?
Arabelle schreef:Dani schreef:Oh, wat stom! Ik ging er helemaal vanuit dat je bedoelde dat hij agressief tegen een hond deed, omdat dat wel vaker voorkomt. Mensagressie is wel even iets anders. In dat geval zou ik je alsnog aanraden met haar te gaan praten, want misschien kan zij je angst wel wegnemen en uitleggen dat de hond niemand kwaad doet, maar alleen fel of overdreven enthousiast reageert. Hij hóeft helemaal niet gevaarlijk te zijn. Of weet je echt zeker dat hij mensen bijt als hij de kans krijgt?
Nee hij heeft me nog nooit gebeten hoor. Maar die hond wordt wel gelijk gestraft als die zo naar me doet.
Arabelle schreef:Bij mij in de wijk woont een vrouw met een ridgeback die een halti omheeft. Maar hij doet altijd agressief tegen mij die hond. Als die niet vast zat had die me aangevallen. Zijn bazin corrigeert de hond wel altijd en zegt ook vaak dat die bang is maar lost dat het probleem wel op. Gaat het te ver als je zou zeggen dat die beter een muilkorf om zou kunnen hebben.